Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Με τη βενζίνη στα 2 ευρώ το λίτρο, όλα έχουν σημασία!

Με τη βενζίνη στα 2 ευρώ το λίτρο, όλα έχουν σημασία!

Συντήρηση: Μήπως φταις που το αμάξι σου καίει παραπάνω;

25/4/2024

Μπορεί να έχεις φραγμένα μπεκ ή φίλτρο αέρα ή ακόμα και φίλτρο καυσίμου
Χαλασμένος αισθητήρας λάμδα, καίει λάθος μείγμα καυσίμου
Λάθος πίεση στα λάστιχα ή ευθυγράμμιση «ό,τι να`ναι» καις παραπάνω και μάλιστα... πολύ
Από πρόβλημα στα «ρεύματα» του μοτέρ έως λάθος λάδι

Αξιζει να μαθετε

Πρόβλημα στα μπεκ & φραγμένο φίλτρο αέρα

Ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο είναι πιο πιθανό να χαλάσει συντομότερα, ενώ το ίδιο ισχύει και με την κατανάλωση που αυξάνεται. Αντιθέτως αν τηρεις τα σωστά διαστήματα service τα παραπάνω προβλήματα θα είναι πιο σπάνια. Πώς όμως θα κάνεις το αμάξι σου να καίει όπως όταν ήταν νέο; 

Φραγμένα ή χαλασμένα μπεκ ψεκασμού
Τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου, είναι αυτά που ψεκάζουν ηλεκτρονικά το καύσιμο σε κάθε κύλινδρο του κινητήρα. Από αυτά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό το καύσιμο μείγμα να περιέχει σωστή αναλογία καυσίμου και αέρα. Όταν ένα μπεκ αρχίσει να χαλάει ή να φράζει, τότε ψεκάζει λάθος ποσότητα και ποιότητα καυσίμου και με λάθος ταχύτητα. Αυτό εκτός από μειωμένη απόδοση (άλογα) αυξάνει και την κατανάλωση καυσίμου. Στις περισσότερες περιπτώσεις αρκεί ένα τσεκ και καθάρισμα στα μπεκ, ενώ σπανιότερα ίσως κάποιο από αυτά χρειάζεται αλλαγή.

Παλιό φίλτρο αέρα

Εάν το φίλτρο αέρα στο αυτοκίνητό σου είναι βρώμικο ή φραγμένο, τότε το μοτέρ θα λειτουργεί σα να έχει «βουλωμένη» μύτη, και δε θα μπορεί να «αναπνεύσει», αυξάνοντας την κατανάλωση για να καταφέρει να παράξει το απαιτούμενο έργο, ενώ θα το νιώθεις και λιγότερο πρόθυμο να ακούσει στο πάτημα του γκαζιού. Το φίλτρο αέρα του κινητήρα πρέπει να αλλάζεται ανά 15-30 χιλιάδες χιλιόμετρα, ανάλογα τι λέει το βιβλιαράκι του κατασκευαστή.

Αισθητήρας λάμδα ή φραγμένο φίλτρο καυσίμου

Τα παλιότερα αυτοκίνητα δεν τον χρειάζονταν, γιατί τα καρμπυρατέρ είχαν προρυθμισμένα τα μείγματα (αέρα-καυσίμου). Στα νεότερα όμως υπάρχει ο γνωστός αισθητήρας λάμδα. Δουλειά του να μετρά πόσο πλούσια ή φτωχά είναι τα καυσαέρια που βγάζει ο κινητήρας και να στέλνει μήνυμα στον εγκέφαλο για να ρυθμίσει πόσο καύσιμο θα ψεκάσουν τα μπεκ. Αν λοιπόν ο αισθητήρας είναι βρώμικος (μαζεύει «καρβουνίλα» από τα καυσαέρια) ή χαλάσει, μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένες μετρήσεις που κάνουν τον κινητήρα σας να καίει πολύ καύσιμο, μειώνοντας την απόδοση ακόμα και 40%.

Φραγμένο φίλτρο καυσίμου
Τα φίλτρα καυσίμου εμποδίζουν τυχόν σκουπιδάκια που βρίσκονται στο καύσιμο να φτάσουν στον κινητήρα, όπου μπορεί να φράξουν τα μπεκ και άλλα σημαντικά μέρη. Ένα φραγμένο φίλτρο καυσίμου μειώνει την πίεση που ρέει το καύσιμο, με αποτέλεσμα το μοτέρ να ρετάρει. Έτσι λοιπόν θα πρέπει σε τακτά χρονικά διαστήματα να το αλλάζεις (εσύ ή καλύτερα σε ένα συνεργείο). Ειδικά στα παλαιότερα αυτοκίνητα, η αλλαγή θα πρέπει να γίνεται περίπου ανά δύο χρόνια.

Από πρόβλημα στα «ρεύματα» έως κακό/παλιό λάδι

Τα «ρεύματα» του μοτέρ, δηλαδή το σύστημα ανάφλεξης περιλαμβάνει το διανομένα, τα μπουζί και τα μπουζοκαλώδια που είναι υπεύθυνα για την καύση του μείγματος αέρα-καυσίμου. Αν κάποιο από αυτά τα μέρη δυσλειτουργεί, θα επηρεάσει την λειτουργία του κινητήρα.

Το σωστό λάδι κινητήρα είναι απαραίτητο για τη διατήρηση και τη λίπανση του κινητήρα. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να κάνεις τακτικές αλλαγές λαδιού, στις προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Με λάθος αέρα στα λάστιχα καις παραπάνω και πας λιγότερο

Η οδήγηση με ελαστικά που έχουν λάθος πίεση δεν είναι μόνο επικίνδυνη, αλλά και ασύμφορη για την τσέπη και το περιβάλλον. Το αυτοκίνητο καταναλώνει επιπλέον καύσιμο και παράγει παραπάνω CO2. Εάν το λάστιχο έχει 20% χαμηλότερη πίεση, η χιλιομετρική του απόδοση μειώνεται κατά περίπου 30% και άρα πρέπει να αλλάξεις τα λάστιχα συντομότερα. Για αυτό πρέπει να ελέγχεις την πίεση στα λάστιχα 0τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 μέρες και σίγουρα πριν από κάθε ταξίδι.

Τέλος, αν το αυτοκίνητο σου «φεύγει» όταν αφήνεις το τιμόνι, χρειάζεται σίγουρα ευθυγράμμιση. Το πιο χαρακτηριστικό «σύμπτωμα» είναι όταν το αυτοκίνητό σου «φεύγει» προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση μόλις αφήνεις το τιμόνι. Πέρα από την ζημιά που προκαλεί στα λάστιχα, η λάθος ευθυγράμμιση προκαλεί και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου αφού το αυτοκίνητό σου θα χρειαστεί να κάψει περισσότερο από ότι πρέπει, προκειμένου να κινηθεί σωστά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις