Τι είναι τα coilovers;
Τι κάνουν τελικά τα coilover και που βοηθάνε;
Το ελατήριο η τα ελατήρια υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος και συμπιέζονται ή επεκτείνονται
Μπορούν να ρυθμιστούν στις ανάγκες του κάθε οδηγού και επισκευαστούν σε περίπτωση ζημιάς
Χαμηλώνουν και βελτιώνουν το αυτοκίνητο σε στρίψιμο και φρενάρισμα
Είναι ακριβότερα από τα απλά αμορτισέρ και επισκευαζόμενα
Το ελατήριο η τα ελατήρια υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος και συμπιέζονται ή επεκτείνονται
Αρχικά, η ιδέα ενός αμορτισέρ coilover είναι αρκετά απλή. Ένα ελατήριο (ή δύο ή περισσότερα, όπως στα dual-rate ή triple-rate coilovers) τοποθετείται μέσω διαφόρων μεθόδων σε ένα αμορτισέρ. Το ελατήριο η τα ελατήρια υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος και συμπιέζονται ή επεκτείνονται καθώς το όχημα περνάει πάνω από ανωμαλίες. Μέσα στο σώμα του αμορτισέρ, ένα έμβολο κινείται πάνω στον άξονα του αμορτισέρ, καθώς το αμορτισέρ συμπιέζεται και εκτείνεται. Σε κάθε πλευρά αυτού του εμβόλου υπάρχει ένα υγρό ή λάδι αμορτισέρ. Η συμπίεση και η επαναφορά του αμορτισέρ ελέγχεται από το πόσο υγρό μπορεί να κινηθεί μέσα ή μερικές φορές γύρω από αυτό το έμβολο. Όλα αυτά τα μέρη και το πώς ακριβώς κάνουν τη δουλειά τους μπορεί να γίνουν πολύπλοκα για αυτό προς το παρόν θα παρακάμψουμε τις λεπτομέρειες λειτουργίας για να επικεντρωθούμε σε ότι προσφέρει ένα coilover.
Μπορούν να ρυθμιστούν στις ανάγκες του κάθε οδηγού
Το κύριο πλεονέκτημα των αμορτισέρ coilover είναι ότι μπορούν να ρυθμιστούν. Με αυτό εννοούμε ότι ο χρήστης μπορεί να επιλέξει το μήκος διαδρομής του αμορτισέρ (ύψος αυτοκινήτου), να επιλέξει από μια μεγάλη ποικιλία ελατηρίων και να ρυθμίσει τον τρόπο με τον οποίο το αμορτισέρ αποσβένει τη συμπίεση και την έκταση επαναφοράς (πόσο μαλακά η σκληρά θα είναι τα αμορτισέρ). Όλα αυτά τα εξαρτήματα μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να κάνουν τη δουλειά τους ακριβώς όπως τα θέλει ο κάθε οδηγός. Τις περισσότερες φορές τα coilover είναι ρυθμισμένα στο μεσαίο επίπεδο, όχι για επιθετικούς ή υπερβολικά ήρεμους οδηγούς, αλλά για έναν υποθετικό μέσο οδηγό. Αυτό λειτουργεί καλά για τη γενική απόδοση της ανάρτησης, αλλά αν θέλετε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ανάρτησή σας, θα πρέπει να την συντονίσετε λεπτομερώς. Αυτή η ρύθμιση δεν είναι απαραίτητα εύκολη, αλλά είναι δυνατή μόνο αν τα αμορτισέρ σας είναι ρυθμιζόμενα.
Χαμηλώνουν και βελτιώνουν το αυτοκίνητο σε στρίψιμο και φρενάρισμα
Τις περισσότερες φορές τα coilover τοποθετούνται σε αυτοκίνητα που θέλουν τα κερδίσουν τα μέγιστα στο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας και ταχύτητας. Με το χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου και το χαμηλό κέντρο βάρους που προσφέρει το coilover μειώνεται η μετατόπιση του βάρους και η κλίση του αμαξώματος. Το κύριο πλεονέκτημα της μείωσης της μεταφοράς βάρους είναι ότι επιτρέπει στους τροχούς του αυτοκινήτου να έχουν ιδανικές γωνίες κλίσης και να παραμένουν όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφα φορτισμένοι. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη πρόσφυση κατά τη διέλευση από τις στροφές, γεγονός που καθιστά το αυτοκίνητό σας ασφαλέστερο και πιο προβλέψιμο όταν βρίσκεται κοντά στα όριά του. Τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στις στροφές, υπάρχει μικρότερη μεταφορά βάρους κατά το φρενάρισμα και την επιτάχυνση λόγω μειωμένου squat και dive (όταν «βουτάει» το αυτοκίνητο μπροστά κατά το φρενάρισμα). Γι' αυτό κάνουν πολύ περισσότερα από το να βελτιώνουν απλώς τη μεταφορά βάρους - είναι σχεδιασμένα να συμπεριφέρονται διαφορετικά σε διαφορετικές ταχύτητες, αλλά και σε διαφορετικά σημεία του εύρους διαδρομής του αμορτισέρ.
Είναι ακριβότερα από τα απλά αμορτισέρ και επισκευαζόμενα
Τα coilovers κάνουν το ίδιο πράγμα με τους απλούς τύπους ανάρτησης. Μόνο που είναι πολύ ανώτερα σε κατασκευή, συνολική απόδοση και τιμή. Υπάρχουν και φθηνα coilover απλά πρέπει να είμαστε σίγουροι για τα υλικά που είναι κατασκευασμένα και την εταιρεία που τα παράγει. Ένα σετ coilover από επώνυμη εταιρεία ξεκινάει από τα 800 ευρώ ενώ μπορούν και να επισκευαστούν και να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Τέλος, το κόστος επισκεύης τις περισσότερες φορές είναι μικρότερο από το κόστος αγοράς μιας επώνυμης aftermarket ανάρτησεις