
Το σύστημα που μας ανάγκασε να φοράμε ζώνη
Το σημαντικότερο σύστημα ασφαλείας παρουσιάστηκε πριν από έναν αιώνα.
Ο ενοχλητικός ήχος που κάνουν όλα τα αυτοκίνητα σήμερα αν δε φοράς ζώνη.
Η πρώτη εφαρμογή του συστήματος αφορούσε μόνο τη θέση του οδηγού.
Σήμερα… ζυγίζει όλες τις θέσεις και πιάνει ακόμα και τις βαριές τσάντες.
Το σημαντικότερο σύστημα ασφαλείας παρουσιάστηκε πριν από έναν αιώνα
Σύμφωνα με έρευνες η ζώνη ασφαλείας είναι το σημαντικότερο και αποδοτικότερο σύστημα ασφαλείας στο αυτοκίνητο. Η Mercedes παρουσίασε την πρώτη ζώνη ασφαλείας πριν από σχεδόν έναν αιώνα και 65 χρόνια πριν έκανε την εμφάνισή της η ζώνη 3 σημείων στον στάνταρ εξοπλισμό του Volvo 122, η γνωστή μας «Αμαζόνα». Μάλιστα από το 1993 όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη οφείλουν να είναι εξοπλισμένα με ζώνες ασφαλείας για όλους τους επιβάτες.
Ο ενοχλητικός ήχος που κάνουν όλα τα αυτοκίνητα σήμερα αν δε φοράς ζώνη
Η χρήση της ζώνης ασφαλείας από οδηγούς και επιβάτες αυξήθηκε ραγδαία τις τελευταίες 2 δεκαετίες. Εκτός από τα πολύ αυστηρά πρόστιμα και την αστυνόμευση, η αύξηση της χρήσης της οφείλεται κυρίως στην τεχνολογία. Αναφερόμαστε στο ηχητικό σήμα που ακούγεται στο αυτοκίνητο όταν κάποιος επιβάτης δε φορά ζώνη. Η τεχνολογία αυτή έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία 15 χρόνια.
Η πρώτη εφαρμογή του συστήματος αφορούσε μόνο τη θέση του οδηγού
Η πρώτη εφαρμογή του ηχητικού σήματος, έγινε στη θέση του οδηγού. Η αρχική τεχνολογία μάλιστα περιλάμβανε μόλις έναν αισθητήρα τοποθετημένο στο κλείστρο της ζώνης του οδηγού. Όταν το όχημα ξεκινούσε και ο οδηγός δεν φόραγε τη ζώνη του, τότε ένας ενοχλητικός επαναλαμβανόμενος ήχος σαν ξυπνητήρι χτυπούσε στην καμπίνα. Ανάλογα τον κατασκευαστή του οχήματος, η ένταση του ήχου αυξανόταν σιγά σιγά ώστε να γίνεται ακόμα πιο ενοχλητικός. Πάντως στα περισσότερα αυτοκίνητα μετά από λίγο σταματούσε.
Σήμερα… ζυγίζει όλες τις θέσεις και πιάνει ακόμα και τις βαριές τσάντες
Με το πέρασμα των χρόνων η τεχνολογία εξελίχθηκε περισσότερο. Το νέο σύστημα ουσιαστικά… ζυγίζει τα καθίσματα και εφόσον δει ότι κάθεται κάποιος πάνω, τότε ενεργοποιείται το σχετικό ηχητικό σήμα. Το συγκεκριμένο σύστημα ξεκίνησε να τοποθετείται αρχικά μόνο στη θέση του συνοδηγού και για τις πίσω θέσεις αρκούταν σε ειδοποίηση μόνο εφόσον λυνόταν κάποια πίσω ζώνη. Σήμερα, στα περισσότερα μοντέλα ο «συναγερμός» χτυπά για όλες τις θέσεις όταν εντοπίζεται βάρος καθώς ζυγίζει συνεχώς τα καθίσματα και μπορεί να ενεργοποιηθεί ακόμα και με κάποιο βαρύ αντικείμενο.