Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Αεροταξί ετοιμάζει η Hyundai μέσα στο 2028
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Αεροταξί ετοιμάζει η Hyundai μέσα στο 2028

12/1/2024

Στο CES έγινε η παρουσίαση του concept S-A2, του ηλεκτροκίνητου μοντέλου κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) της Hyundai. Θα φτάνει μέχρι και 457 μέτρα πάνω από το έδαφος, στα 193 χλμ./ώρα η μέγιστη ταχύτητά του.

Αμεσος στόχος η μαζική παραγωγή για το Hyundai S-A2

Η Supernal, το τμήμα αεροδιαστημικής της Hyundai, παρουσίασε το νέο της concept στο φετινό CES, το αεροταξί S-A2. Το καινούργιο ηλεκτροκίνητο μοντέλο κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) δεν είναι το πρώτο της σειράς. Αποτελεί τον διάδοχο του S-A1 που παρουσιάστηκε στο CES του 2020. Το καινούργιο μοντέλο αποτελεί ωστόσο μια τεχνολογικά πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του S-A1 (πιο κοντά στην υλοποίηση), και αποτελεί βασικό στόχο της νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τα επόμενα χρόνια.

Θα φτάνει στα 457 μέτρα από το έδαφος με μέγιστη ταχύτητα τα 193 χλμ./ώρα

Το S-A2 διαθέτει οκτώ προπέλες που του προσφέρουν κάθετη και οριζόντια κίνηση. Θα μπορεί να πετάξει μέχρι και στα 457 μέτρα σε ύψος και να αγγίξει σε ταχύτητα τα 193 χλμ./ώρα. Η Hyundai δήλωσε πως τα πρώτα αεροταξί της θα προσφέρουν σχετικά μικρή αυτονομία στο ταξίδι τους, για αποστάσεις δηλαδή όχι μεγαλύτερες των 64 χιλιομέτρων. Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι κατάλληλα για την κάλυψη αποστάσεων εντός πόλης, όπου η κίνηση στους δρόμους κάνει την κυκλοφορία σχεδόν ανυπόφορη. Η εταιρεία έχει προνοήσει και για την ησυχία των κατοίκων. Κατά τη διάρκεια της απογείωσης, οι έλικες θα παράγουν μέγιστη ηχορύπανση στα 65 ντεσιμπέλ (dB), ενώ ακόμη λιγότερος θόρυβος (45 dB) θα ακούγεται εν ώρα κυκλοφορίας. Αυτό κάνει το S-A2 σχεδόν το ίδιο θορυβώδες με ένα πλυντήριο πιάτων.

Δεν θα είναι «ιπτάμενα αυτοκίνητα», θα μεταφέρουν όμως επιβάτες

Όλα τα υλικά είναι κατάλληλα για αεροπλοΐα και εξασφαλίζουν ασφαλές και άνετο ταξίδι στους επιβάτες. Η καμπίνα έχει τέσσερις θέσεις, η κατασκευή των οποίων είναι διαφορετική από το κάθισμα του επιβάτη. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Hyundai, Luc Donckerwolke, «ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας των μηχανικών της Hyundai και της Supernal για το S-A2 εξασφαλίζουν την απόλυτη εμπειρία ταξιδιού στον αέρα». Η εταιρεία ξεκαθαρίζει πως τα S-A2 δεν θα είναι ακριβώς «ιπτάμενα αυτοκίνητα». Θα χρησιμοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά επιβατών, κάτι σαν εναέριο μέσο (όχι μαζικής προς το παρόν) μεταφοράς. ΓιΆ αυτό και τα ονομάζει «αεροταξί». Επιπλέον, η προσγείωση και η απογείωση αυτών των ιπτάμενων οχημάτων  θα πραγματοποιείται σε ειδικά διαμορφωμένους τερματικούς σταθμούς (ή αλλιώς terminal).

Μέσα στο 2028 πιθανολογείται η κυκλοφορία τους

Από τη μεριά της η Supernal εντείνει τις εργασίες της ώστε να φέρει το concept του S-A2 πιο κοντά στην υλοποίηση και την επιθυμητή αδειοδότηση. Η εταιρεία αεροναυπηγικής σχεδιάζει να αξιοποιήσει την πείρα της Hyundai στη μαζική παραγωγή, ώστε να φέρει πρώτη την επανάσταση στην εναέρια κυκλοφορία. Οι εκτιμήσεις των ειδικών αναφέρουν πως το αεροταξί S-A2 θα είναι έτοιμο προς κυκλοφορία μέσα στο 2028.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις