Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Αγοράζοντας μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Τι θεωρείται τρακαρισμένο;

Αγοράζοντας μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Τι θεωρείται τρακαρισμένο;

9/5/2024

Στις εκθέσεις οι γρατσουνιές αναγκαστικά βάφονται
Αν δεν «έχει πάρει σασί» είναι ΟΚ (;)
Αν έχει πέσει 10 κιλά στόκος το απορρίπτουν
Ο έλεγχος σε συνεργείο είναι επιβεβλημένος

Στις εκθέσεις οι γρατσουνιές αναγκαστικά βάφονται

Ψάχνοντας να αγοράσεις το επόμενο σου αυτοκίνητο από τα μεταχειρισμένα, έχεις ξεχωρίσει δύο ή τρία που ταιριάζουν στις ανάγκες σου περισσότερο, και προκειμένου να φιλτράρεις την επιλογή σου καλύτερα, ήρθε η ώρα να προχωρήσεις στον έλεγχό τους με μηχανικό.  Αν το αυτοκίνητο που έχεις ξεχωρίσει ανήκει σε ιδιώτη, είναι πολύ πιθανό να έχει κάποια μικροχτυπήματα από το πάρκαρε-ξεπάρκαρε. Μήπως όμως συμπεριλαμβάνεται και κάποιο σοβαρότερο ατύχημα στο ιστορικό του; Το τι θεωρείται «τρακαρισμένο» και τι όχι, είναι ένα ιδιαίτερα συχνό πεδίο διαμάχης μεταξύ του πωλητή και του υποψήφιου αγοραστή.Αντίθετα, στα καταστήματα , τα αυτοκίνητα που διατίθενται προς πώληση, προφανώς είναι «στημένα» σαν εκθέματα, οπότε δεν έχουν την πολυτέλεια να έχουν γρατσουνιές και μικρότερες ή μεγαλύτερες λακκούβες και χτυπήματα. Συνεπώς ο έμπορος πρέπει να τα επισκευάσει προτού μπουν προς πώληση, σε αντίθεση με τον ιδιώτη που απλά θα σου δείξει το αυτοκίνητο του ως έχει.

Αν δεν «έχει πάρει σασί» είναι ΟΚ (;)

Κι αν είναι σχετικά εύκολο το να διαπιστώσεις-ακόμη και με γυμνό μάτι μερικές φορές-ότι σε ορισμένα σημεία έχει «πέσει μπογιά», το να καταλάβεις αν μπορεί να κρύβεται από κάτω κάτι σοβαρότερο, δεν είναι πάντα μια εύκολη υπόθεση.Τι όμως τελικά αποτελεί σοβαρό τρακάρισμα, και τι όχι; Κάποιοι θεωρούν τρακαρισμένο ένα αυτοκίνητο, μόνο στην περίπτωση που «έχει πάρει σασί». Αν έχει δηλαδή αλλοιωθεί από το χτύπημα κάποιο δομικό σημείο του πλαισίου του, όπως τα «ράμφη» και οι θόλοι εμπρός, οι κολώνες στο πλάι ή η «ποδιά» πίσω. Αντίστοιχα, η ιδία «σχολή» θεωρεί ότι η επισκευή ή η αντικατάσταση ενός φτερού ή μιας πόρτας, δεν κάνει ένα αυτοκίνητο να θεωρείται τρακαρισμένο και απλά δικαιολογεί τέτοιου είδους ζημίες ως «επιφανειακές».

Αν έχει πέσει 10 κιλά στόκος το απορρίπτουν

Στην αντίπερα όχθη, υπάρχει η πιο αυστηρή«σχολή» που λέει ότι, εφόσον στο αυτοκίνητο έχει πέσει «δέκα κιλά» στόκος ή έχει στραπατσαριστεί και επισκευαστεί, με οποιοδήποτε τρόπο, τότε αυτό θεωρείται τρακαρισμένο και δεν είναι κατάλληλο προς αγορά. Ειδικά όταν (βάσει του ίδιου σκεπτικού) με λίγο ψάξιμο μπορεί κανείς να βρει μια άλλη περίπτωση, και να επιλέξει ένα αυτοκίνητο ατρακάριστο και «άβαφο».

Ο έλεγχος σε συνεργείο είναι επιβεβλημένος

Είναι όμως τελικά σωστό να απορρίψεις ένα αυτοκίνητο που χάνει-έστω στα σημεία-όσον αφορά στη φανοποιεία, αν κατά τα αλλά αποτελεί μια καλή περίπτωση λόγο πχ λίγων χιλιόμετρων, σωστής συντήρησης και καλής τιμής;Το ιδανικό θα ήταν τυχόν μικροζημιές να τις έβλεπε κάποιος  πριν προχωρήσει σε αγορά και αυτές να επισκευάζονταν στη συνέχεια ή να υπάρχουν φωτογραφίες πριν την επισκευή για να αποδεικνύουν τη μη σοβαρότητα της. Σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος από συνεργείο είναι επιβεβλημένος, και αποτελεί μονόδρομο για να έχεις μια πλήρη εικόνα του αυτοκινήτου, πριν αποφασίσεις να το κάνεις δικό σου. Είτε αυτός γίνει επί τόπου στο χώρο του πωλητή, είτε ακόμη καλύτερα σε κάποιο κατάλληλα εξοπλισμένο συνεργείο, το «τσεκάρισμα» της υποψήφιας αγοράς σου δεν είναι κάτι που διαπραγματεύεσαι, και στη-σπάνια-περίπτωση που ο πωλητής το αρνηθεί-γιατί το εκλαμβάνει ως έλλειψη εμπιστοσύνης ή προσβολή-εννοείται ότι ψάχνεις για κάποια άλλη περίπτωση.

Εσύ τι πιστεύεις ότι θεωρείται «ατρακάριστο» ; Συγχωρείς μια επισκευασμένη ζημιά αν δεν «έχει πάρει σασί»;  Ή απορρίπτεις ένα αυτοκίνητο ακόμη και για κάποια βαμμένα «κομμάτια»;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε