
Εσείς όταν περπατάτε προσέχετε γύρω σας ή φοράτε ακουστικά και ασχολείστε με το κινητό σας;
Ασφάλεια πεζών: Οι πεζοί ή οι οδηγοί φταίνε περισσότερο;
3.700 θάνατοι πεζών ανά έτος στην Ε.Ε., οι 25 από ποδήλατο
Περπάτημα κόντρα στο ρεύμα, από διαβάσεις και χωρίς ακουστικά η σωστή συμπεριφορά
Ταχύτητα, περισπασμοί οδηγών και μη παραχώρηση προτεραιότητας προκαλούν θύματα
Μεγάλο θέμα η χρήση κινητού και από τους διαβάτες, πρόστιμα έρχονται και για αυτούς
3.700 θάνατοι πεζών ανά έτος στην Ε.Ε., οι 25 από ποδήλατο
Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά της Ε.Ε. για τα τροχαία ατυχήματα, έχουμε τα τελευταία έτη δυστυχώς αριθμό που προσεγγίζει τους 3.700 θανάτους πεζών, από διάφορες κατηγορίες τροχοφόρων. Σε μια τέτοια στατιστική ανάλυση μάλιστα, η αναλογία των θανάτων που προκληθήκαν από ποδήλατα και μόνο, θα άκουγε στο εντυπωσιακό νούμερο 25. Όντας η πιο ευπαθής κατηγορία έμψυχων ευάλωτων στις οδικές συνθήκες, μαζί με τους αναβάτες δίκυκλων να ακολουθούν, οι πεζοί κινδυνεύουν κατά κύριο λόγο από τα αυτοκίνητα (περί τους 2.500 θανάτους ετησίως) αλλά και τα πιο βαριά οχήματα, δηλαδή τα ελαφρά ή βαρέα φορτηγά, αλλά και τα λεωφορεία, αφού ένα σύνολο 1.000 θανάτων το χρόνο προκαλούνται και από αυτές τις «μεγάλες» κατηγορίες οχημάτων.
Περπάτημα κόντρα στο ρεύμα, από διαβάσεις και χωρίς ακουστικά η σωστή συμπεριφορά
Η αναζήτηση για το ποιος φέρει συνήθως την ευθύνη σε ένα τέτοιο ατύχημα, είναι κάτι που απασχολεί όλους μας, αλλά και κυρίως τις Αρχές, που προσπαθούν να περιορίσουν τις ανθρώπινες απώλειες. Πολλές φορές, η σωστή «οδική» συμπεριφορά από τους ίδιους τους πεζούς, είναι απαραίτητη συνθήκη, προκειμένου να μπορέσουν να αποφευχθούν καταστάσεις στις οποίες μπορεί να διακινδυνέψει η ίδια η ζωή τους. Άσχετα λοιπόν με τα στοιχειώδη, που αφορούν το ποιος έχει κάθε φορά προτεραιότητα ή με το τι θα κάνουν οι οδηγοί τροχοφόρων κάθε φορά, καλό είναι να αναλογιζόμαστε όλοι μας στην περίπτωση που εμείς περπατάμε στο δρόμο, τι μπορούμε εμείς να κάνουμε για να διαφυλάξουμε τη σωματική μας ακεραιότητα. Η σωστή συμπεριφορά, σε κάθε περίπτωση προβλέπει την κίνηση από τις ειδικές διαβάσεις, και όχι από οποιοδήποτε τυχαίο σημείο του οδοστρώματος. Επίσης σοφό είναι να προτιμήσουμε την κίνηση…κόντρα στο ρεύμα, ειδικά σε σημεία που δεν υπάρχουν πεζοδρόμια-προκειμένου να έχουμε έλεγχο της κατάστασης και εικόνα για το πως κινούνται τα οχήματα. Τέλος, είναι μάλλον αυτονόητο και δεν χρειάζεται να αναφερθεί, ότι ποτέ δεν κόβουμε την επαφή μας με το περιβάλλον, χρησιμοποιώντας πχ ακουστικά για να ακούμε μουσική στη διαπασών.
Ταχύτητα, περισπασμοί οδηγών και μη παραχώρηση προτεραιότητας προκαλούν θύματα
Από την πλευρά των οδηγών τώρα, καλό θα είναι κάποια στιγμή να αποκτήσουμε και στη χώρα μας τη νοοτροπία ότι όντως, και πέρα από τον ΚΟΚ, οι διαβάτες-ναι- έχουν προτεραιότητα. Αμέτρητες οι αναφορές για το…πως το κάνουν στο εξωτερικό, όπου όντως στις περισσότερες χώρες αρκεί ο πεζός απλά να…ξεμυτίσει από το πεζοδρόμιο και όλα τα οχήματα ακινητοποιούνται. Στα σύγχρονα προβλήματα πάντως , «μάστιγα» αποτελεί η περίσπαση που προκαλεί η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης και ειδικά η αποστολή μηνυμάτων. Επίσης, η υπερβολική ταχύτητα εντός κατοικημένων ζωνών, μπορεί να οδηγήσει σε ιδιαίτερα σοβαρά ατυχήματα, λόγω ανικανότητας έγκαιρης αντίδρασης.
Μεγάλο θέμα η χρήση κινητού και από τους διαβάτες, πρόστιμα έρχονται και για αυτούς
Η χρήση του smartphone και από τους διαβάτες πάντως αντίστοιχα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρότατα ατυχήματα, αφού οι τελευταίοι σε ορισμένες περιπτώσεις αφαιρούνται σε τέτοιο σημείο που είναι ικανοί να προσπαθήσουν να διασχίσουν ένα δρόμο κάθετα χωρίς να αντιληφθούν καν που βρίσκονται. Πολλά είναι τα σοκαριστικά βίντεο που κυκλοφορούν στο ίντερνετ και παρουσιάζουν-νεαρής ηλικίας συχνότερα, δυστυχώς-ανθρώπους να πέφτουν πρακτικά πάνω στις ρόδες ενός τροχοφόρου.