autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Επικοινωνία μεταξύ οχημάτων V2V: θα συνεννοούμαστε στο δρόμο με...κλειστά μάτια;

Επικοινωνία μεταξύ οχημάτων V2V: θα συνεννοούμαστε στο δρόμο με...κλειστά μάτια;

Επικοινωνία μεταξύ οχημάτων V2V: θα συνεννοούμαστε στο δρόμο με...κλειστά μάτια;

14/5/2025

Οι τεχνολογικές αλλαγές που φέρνει η συνδεσιμότητα και η Τ.Ν. θα σώζουν ζωές
Τα οχήματα θα επικοινωνούν τις διαθέσεις των οδηγών τους πριν γίνει ατύχημα
Οι πεζοί θα κυκλοφορούν με μεγαλύτερη ασφάλεια, διασυνδεδεμένοι και αυτοί
Εκτός από ασφάλεια, θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των δρόμων

Οι τεχνολογικές αλλαγές που φέρνει η συνδεσιμότητα και η Τ.Ν. θα σώζουν ζωές

Υπολογιστικό νέφος, ανάλυση υψηλών δεδομένων, ίντερνετ των πραγμάτων. Οι τεχνολογικοί πυλώνες που διέπουν τη ζωή μας εν έτει 2025 είναι βγαλμένοι από το μέλλον, και η πληροφορική και οι τηλεπικοινωνίες παίζουν εξέχοντα ρολό πλέον σε όλο το φάσμα της βιομηχανίας. Οι όροι αυτοί δεν θα μπορούσαν να λείπουν και από την Αυτοκινητοβιομηχανία. Τα σύγχρονα οχήματα είναι ήδη συνδεδεμένα με τις υποδομές (π.χ. το εργοστάσιο παραγωγής τους), αλλά και τα κινητά των οδηγών τους. Όμως το επόμενο βήμα είναι αυτά να επικοινωνούν διασυνδεδεμένα και μεταξύ τους. Οι τεχνολογικές αλλαγές που φέρνει η συνδεσιμότητα και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα σώζουν ζωές, αλλά και θα βοηθήσουν σε ένα γενικότερο πλαίσιο την «κινητικότητα».

Τα οχήματα θα επικοινωνούν τις διαθέσεις των οδηγών τους πριν γίνει ατύχημα

Αν φανταστούμε για παράδειγμα την παράλληλη κίνηση δυο οχημάτων στην Έθνική Οδό με ταχύτητα 90 χλμ./ώρα. Αν το ένα όχημα βρίσκεται στη δεξιά λωρίδα του δρόμου, ενώ το άλλο κινείται στην αριστερή, και αποφασίσουν ταυτόχρονα να μπουν στην κενή μεσαία λωρίδα, είναι μια απίστευτα άβολη έως επικίνδυνη κατάσταση, που πραγματικά δεν μπορεί να προβληθεί σαν σύσταση ούτε από τον ΚΟΚ. Αν όμως τα δυο αυτά οχήματα αναγνώριζαν…ηλεκτρονικά το ένα την παράλληλη παρουσία του άλλου, τότε θα είχαν μια εντολή περασμένη στο λογισμικό τους, που θα βοηθούσε στο να μην αφήσουν τον οδηγό του Α, να αλλάξει λωρίδα αν το ίδιο ετοιμάζεται να κάνει και ο οδηγός του Β.

Οι πεζοί θα κυκλοφορούν με μεγαλύτερη ασφάλεια, διασυνδεδεμένοι και αυτοί

Αν στην εξίσωση προστεθούν  και οι πεζοί που κινούνται μέσα στις πόλεις, τότε θα μπορούσαμε να τους προστατέψουμε από την…αφηρημάδα που επιδεικνύουν στο δρόμο, μονίμως απασχολημένοι με ένα κινητό. Ο πεζός ανιχνεύεται πριν περάσει το δρόμο κάθετα από τους αισθητήρες του οχήματος, και ειδοποιείται με τη δόνηση να δώσει την  απαιτουμένη προσοχή, ενώ το όχημα που πλησιάζει ακινητοποιείται αυτόματα. Τα σχετικά ατυχήματα με ανθρώπους που παρασύρονται από μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα είναι πραγματικά αμέτρητα ανά την Υφήλιο, και δυστυχώς έχουν αυξηθεί με τη χρήση των smartphones,από πεζούς και οδηγούς.

Εκτός από ασφάλεια, θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των δρόμων

Πέρα από τη δεδομένα σημαντική συνδρομή της τεχνολογίας στην ασφάλεια, η διασύνδεση μεταξύ οχημάτων θα βοηθούσε στο μέγιστο και στη διαχείριση των οδικών αρτηριών. Η ροή-που ανιχνεύεται ήδη στις ημέρες μας μέσω της  Google, θα μπορούσε να προβλέπεται ακόμη περισσότερο αν για παράδειγμα ήταν γνωστό τι ώρα ξεκίνησε ο Χ οδηγός από το σπίτι του. Με δεδομένο ότι αυτός ο οδηγός θα κάνει-όπως κάθε μέρα την ίδια διαδρομή και θα περάσει από τα ίδια σημεία, η ροή του συγκεκριμένου οχήματος (και χιλιάδων άλλων που θα περάσουν από τους ίδιους δρόμους) θα μπορούσε να διαχειριστεί καλύτερα π.χ. μέσω μοντέλων πρόβλεψης μποτιλιαρίσματος και ζωντανής διαχείρισης των φαναριών. Επίσης, η συνάντηση μεταξύ οχημάτων διφορούμενες διασταυρώσεις ή κυκλικούς κόμβους θα γίνεται πλέον παιχνίδι, καθώς τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες, θα αποφασίζουν…ψύχραιμα, σε συνεννόηση μεταξύ τους ποιος θα περάσει πρώτος, με κλειστά ματια.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

ILEP
11 STEPS