autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Έρευνα: Τα τυφλά σημεία των οχημάτων μεγαλώνουν κάθε χρόνο

Έρευνα: Τα τυφλά σημεία των οχημάτων μεγαλώνουν κάθε χρόνο

27/6/2025

Έρευνα στις ΗΠΑ
-58% στη ορατότητα προς τα εμπρός μέσα σε 25 χρόνια
Καπό και καθρέπτες έχουν μειώσει την ορατότητα του οδηγού
Αύξηση στους θανάτους πεζών και ποδηλατών

Έρευνα στις ΗΠΑ

Στις μέρες μας, τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί σε μέγεθος σε σχέση με αυτά των αρχών του 2000. Αυτή η εξέλιξη, όμως, συνοδεύεται από ένα τίμημα — όχι ως προς την τιμή αγοράς - αλλά ως προς την ορατότητα. Όσο πιο ογκώδη είναι τα οχήματα, τόσο αυξάνονται και τα τυφλά σημεία τους. Μια πρόσφατη έρευνα δείχνει πόσο περιορίστηκε το οπτικό πεδίο των οδηγών σήμερα σε σύγκριση με πριν από 25 χρόνια.

Έξι αυτοκίνητα εξετάστηκαν

Η συγκεκριμένη μελέτη διεξήχθη από το Ινστιτούτο Ασφαλίσεων για την Οδική Ασφάλεια (IIHS) στις Ηνωμένες Πολιτείες και αποκάλυψε πως, σε τρία SUV που εξετάστηκαν, η ορατότητα προς τα εμπρός σε απόσταση 10 μέτρων έχει μειωθεί έως και κατά 58%. Οι ερευνητές κατέγραψαν τις μεταβολές στα τυφλά σημεία διαφόρων μοντέλων οχημάτων μεταξύ των ετών 1997 και 2023, εστιάζοντας στις διαδοχικές γενιές των Chevrolet Suburban, Ford F-150, Honda Accord, Honda CR-V, Jeep Grand Cherokee και Toyota Camry. Πρέπει, ωστόσο, να διευκρινιστεί ότι τα ευρήματα της μελέτης έχουν σκοπό να δείξουν τη γενική τάση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και δεν περιορίζονται αποκλειστικά στα συγκεκριμένα μοντέλα. Γι' αυτό και οι έρευνα συνεχίζεται σε περισσότερα αυτοκίνητα.

-58% στη ορατότητα προς τα εμπρός μέσα σε 25 χρόνια

Πιο αναλυτικά, το Honda CR-V κατέγραψε σημαντική πτώση στην εμπρόσθια ορατότητα μέσα σε 25 χρόνια. Το 1997, οι οδηγοί μπορούσαν να βλέπουν το 68% της ζώνης των 10 μέτρων μπροστά από το όχημα, ενώ στο μοντέλο του 2022 η ορατότητα περιορίστηκε στο 28%. Παρόμοια μείωση σημειώθηκε και στο Chevrolet Suburban, όπου από το 56% το 2000 —έτος πρώτης κυκλοφορίας του μοντέλου— η ορατότητα έπεσε στο 28% το 2023. Αντίθετα, τα μοντέλα Accord και Camry παρουσίασαν πολύ μικρότερες αλλαγές. Το Honda Accord έχασε μόνο 5 ποσοστιαίες μονάδες, από 65% σε 60%, ενώ το Toyota Camry είχε μια μικρή πτώση, από 61% το 2007 σε 57% σήμερα. Όσο για το Ford F-150, η ορατότητα μειώθηκε επίσης, αλλά σε μικρότερο βαθμό — από 43% το 1997 σε 36% το 2015.

Καπό και καθρέπτες έχουν μειώσει την ορατότητα του οδηγού

Το Ινστιτούτο αποδίδει τη μείωση της ορατότητας στα ψηλότερα καπό και στους μεγαλύτερους εξωτερικούς καθρέφτες, τα οποία μπορούν να αποκρύψουν από τον οδηγό παιδιά, πεζούς ή ποδηλάτες που κινούνται είτε δίπλα είτε μπροστά από το όχημα.

Τα ευρήματα αυτά του IIHS συνοδεύονται από ανησυχητικά στατιστικά για τα τροχαία στις Ηνωμένες Πολιτείες: μεταξύ 1997 και 2023, οι θάνατοι πεζών αυξήθηκαν κατά 37%, ενώ οι θάνατοι ποδηλατών σημείωσαν άνοδο της τάξης του 42%.

CITROEN
TOYOTA