
Γερμανία: Κατά της απαγόρευσης ενοικίασης ΙΧ βενζίνης στην ΕΕ
Ο Καγκελάριος της Γερμανίας είπε πως: «Η πρόταση απαγόρευσης χάνει εντελώς το νόημα»
Κάθετα αντίθετες είναι και οι εταιρείες leasing
Πλήγμα και για τον τουρισμό, λένε ειδικοί
Επαφές στελεχών της ΕΕ με κατασκευαστές για τη εκτίμηση των επιπτώσεων
autoagora Team
Επίσημη αντίδραση από τη Γερμανία
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων την υποχρεωτική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από το 2030 και μετά και η πρώτη επίσημη αντίδραση σε αυτήν την πρόθεση δεν άργησε να έρθει. Η Γερμανία εκφράζει ξεκάθαρα την αντίθεσή της στην πιθανή απαγόρευση ενοικίασης βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ, με τον Γερμανό Καγκελάριο Friedrich Merz να δηλώνει στο Automotive News Europe πως η εν λόγω πρόταση «στερείται κάθε λογικής».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «δεν είναι εφικτό να επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά σε τεχνολογίες που ενδέχεται να μην είναι ακόμη πλήρως ώριμες για την αγορά», αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση.
Επαφές στελεχών της ΕΕ με κατασκευαστές για τη εκτίμηση των επιπτώσεων
Η γερμανική εφημερίδα Bild ήταν η πρώτη που αποκάλυψε το νέο, αμφιλεγόμενο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο σχετικός κανονισμός ενδέχεται να παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, προτού προωθηθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για ψήφιση. Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια οριστική απόφαση, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως αξιωματούχοι της ΕΕ έχουν ήδη ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, στο πλαίσιο μιας διαδικασίας «εκτίμησης επιπτώσεων» που θα αξιολογήσει τις συνέπειες μιας τέτοιας πολιτικής, σε περίπτωση που τελικά εφαρμοστεί.
Κάθετα αντίθετες είναι και οι εταιρείες leasing
Αξίζει να αναφερθεί πως, πέρα από τη Γερμανική κυβέρνηση, αντιδράσεις έχουν προκύψει και από τον κλάδο του leasing. Ο Nico Gabriel, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Sixt, εξέφρασε έντονες ανησυχίες σχετικά με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις της ΕΕ, σκιαγραφώντας ένα αρνητικό σενάριο σε περίπτωση εφαρμογής τους. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «οι παραθεριστές σχεδόν δεν θα χρησιμοποιούν πλέον ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα». Υπενθυμίζεται ότι μια τέτοια απαγόρευση δεν θα επηρεάσει μόνο τις εταιρείες ενοικίασης, αλλά και τους εταιρικούς στόλους, με τον Gabriel να προβλέπει ότι «οι καταναλωτές ουσιαστικά δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να μισθώνουν οχήματα».
Πλήγμα και για τον τουρισμό, λένε ειδικοί
Τέλος, ειδικοί επισημαίνουν ότι, αν η πρόταση τελικά υιοθετηθεί, οι επιπτώσεις δεν θα περιοριστούν μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά θα επεκταθούν και στον τομέα του τουρισμού. Αν και οι τουρίστες ενδεχομένως να μην έχουν πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρικά οχήματα για μικρές μετακινήσεις εντός πόλης, τα μεγαλύτερα ταξίδια ενδέχεται να αποδειχθούν ιδιαίτερα δύσκολα, λόγω της ανάγκης εντοπισμού φορτιστών. Η δυσκολία αυτή μπορεί να τους αποτρέψει από το να επισκεφτούν απομακρυσμένους προορισμούς ή να πραγματοποιήσουν πολυήμερες εξορμήσεις. Ως εκ τούτου, τόσο ο τουριστικός όσο και ο αυτοκινητικός κλάδος κινδυνεύουν να υποστούν σοβαρές αρνητικές συνέπειες.