Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
505
σχόλια
Γιατί δεν πουλάει στην Ελλάδα η Skoda;
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Γιατί δεν πουλάει στην Ελλάδα η Skoda;

Διαβάστηκε από 54377 αναγνώστες - 13/11/2023

Στην Ευρώπη έχει αύξηση 30% στην Ελλάδα αναλογικά μείωση.
Ανέβηκαν υπερβολικά οι τιμές, οι καταναλωτές προτιμούν την VW.
Έχασε τον χαρακτήρα value for money – την θέση της την έχει πάρει η Hyundai!
Έχασε τη δύναμη του το Octavia και δεν παρουσίασε αντίστοιχη πρόταση.

Η Skoda χάνει τη δύναμη της στην Ελλάδα;

Οι αυξημένες σε σχέση με το παρελθόν τιμές που ως συνέπεια είχε το «χάσιμο» του value for money χαρακτήρα, η συνεχής βελτίωση εταιριών που παλαιότερα δεν είχαν την ίδια δυναμική π.χ. Hyundai και η μη ύπαρξη κάποιας ναυαρχίδας όπως ήταν η Octavia έχει αναγκάσει τη Skoda να κινείται σε ρηχά νερά στο κομμάτι των πωλήσεων στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα μέχρι και το πρώτο δεκάμηνο του 2023 κατείχε το 1,9% των συνολικών πωλήσεων, με μόλις 2.239 διατεθειμένα οχήματα, με το βασικό πρωταγωνιστή της εταιρείας να είναι το Kamiq με 953 αντίτυπα (42,56%) και να ακολουθεί η Fabia με 478 (21,35%), ενώ το άλλο βαρύ χαρτί της η Octavia βρίσκεται στην τρίτη θέση με 279 πωλήσεις (12,46%). Τι όμως οδήγησε σε αυτή τη πτώση; 

Στην Ευρώπη έχει αύξηση 30% στην Ελλάδα αναλογικά μείωση

Τη στιγμή που η Skoda γνωρίζει «άνθηση» με αύξηση των πωλήσεων της κατά 30% για το πρώτο εξάμηνο του έτους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στην Ελλάδα οι πωλήσεις αναλογικά είναι χειρότερες από πέρυσι. Στην Ευρώπη, σε απόλυτα νούμερα είναι πρώτη μάρκα καθώς αναμένεται να πουλήσει πάνω από 150.000 μονάδες σε σχέση με το 2022 – μόνο το πρώτο 6μηνο πούλησε 90.000 περισσότερες μονάδες, σημειώστε πως η Ευρώπη θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο στις συνολικές πωλήσεις, κάτι που μεγεθύνει ακόμα περισσότερο την αύξηση του 30%.
 



Στον αντίποδα τώρα, στην Ελλάδα, ενώ περιμένουμε να αυξηθούν οι πωλήσεις κατά 28-32% σε σχέση με πέρυσι, δηλαδή περίπου 35.000 οχήματα, Skodaαναμένεται να μείνει στα ίδια ρηχά νερά ή και χαμηλότερα από πέρυσι που πούλησε μόλις 2700 οχήματα. Αυτό θα οδηγήσει την Skoda να χάσει το 1/3 του μεριδίου αγοράς της στην Ελλάδα. Τι φταίει όμως για όλα αυτά και γιατί στην Ευρώπη τα πηγαίνει καταπληκτικά;

 

Ανέβηκαν υπερβολικά οι τιμές στην Skoda, οι καταναλωτές προτιμούν την VW

Μπορεί τα τελευταία χρόνια γενικά οι τιμές των αυτοκινήτων να έχουν ανέβει, αλλά η Skoda φαίνεται να τις έχει τσιμπήσει λίγο περισσότερο από όσο έπρεπε. Εκμεταλλευόμενη την έλλειψη των μικροτσιπς και τις ανάγκες που αυξήθηκαν με τον Covid-19 (δεν υπήρχαν αυτοκίνητα) ανέβασε τις τιμές. Αλλά με την αύξηση των τιμών μπήκε στα «χωράφια» της αδερφικής VW, όπου στο μυαλό των Ελλήνων έχει μεγαλύτερο κύρος και σαφώς καλύτερη μεταπωλητική αξία.



Παραδείγματος χάρη το μικρομεσαίο SUV Skoda Karoq κοστίζει μόλις 1.400 ευρώ λιγότερα από την αντίστοιχη έκδοση του VW Tiguan, μια διαφορά που στις 33.000 ευρώ εύκολα θα καλύψει ο εν δυνάμει αγοραστής για να πάει στο δεύτερο. Ο εσωτερικός αυτός ανταγωνισμός φαίνεται να κάνει κακό στην τσέχικη εταιρεία και γίνεται ακόμα πιο κατανοητό όταν στη συνάρτηση μπαίνουν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές πωλήσεις, που παρά το γεγονός ότι στις μεγάλες αγορές (Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία κ.τ.λ.) τα αυτοκίνητα της Skoda είναι πιο ακριβά από την Ελλάδα, οι ταξινομήσεις της παρουσιάζουν άνοδο 30% καθώς εκεί είναι πιο διακριτές οι διαφορές.
 
 

Έχασε τον χαρακτήρα value for money – την θέση της την έχει πάρει η Hyundai

Επίσης η αύξηση των τιμών την οδήγησε στο να χάσει τον value for money χαρακτήρα της  για την οποία την επέλεγαν αρκετοί  Έλληνες καταναλωτές και στη θέση της να μπουν εταιρείες, οι οποίες αν και ξεκίνησαν από πιο χαμηλή βάση την πορεία τους πλέον βρίσκονται υψηλότερα στη λίστα προτιμήσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Hyundai που το χρονικό διάστημα που κυριαρχούσε η Skoda με την Octavia, προσπαθούμε να κλέψει μερίδιο πωλήσεων με το φθηνό αλλά «άσπαστο» Accent και Atos.



Την τελευταία όμως 20ετια η κορεάτικη εταιρεία έχει κάνει άλματα προόδου και με βαριά της χαρτιά την αξιοπιστία των μηχανικών συνόλων, την καλή τιμολογιακή πολιτική και τη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών έχει ξεπεράσει κατά κράτος τη Skoda. Για να καταλάβετε την σύγκριση την προηγούμενη 10ετία 2 χρονιές η Skoda είχε πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα από την Hyundai, ενώ φέτος η κορεάτικη εταιρία αναμένεται να ξεπεράσει τις 10.000 πωλήσεις, ενώ η τσέχικη δεν φαίνεται να μπορεί να φτάσει πάνω από τις 2.600.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

  • Antonios Sidirokastritis

    Γιατί να πάρεις έναν αναξιόπιστο Κούβα που δεν είναι και μάρκα Κούβα να κάνεις έστω φιγούρα γιαυτο

    Προβολή περισσότερων σχολίων