Η ιταλική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να μιμηθεί την προσέγγιση της Γαλλίας με την εισαγωγή κινήτρων που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται σε εργοστάσια με μεγάλο αριθμό εκπομπών άνθρακα.
Σε πρώτο πλάνο η ποσότητα ενέργειας
Η πρώτη που έκανε κάτι τέτοιο είναι η Γαλλία. Οι «τρικολόρ» πρότειναν νέους κανόνες για κίνητρα με βάση την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείται για την κατασκευή και τη μεταφορά των ηλεκτρικών. Οι νέοι όροι της Γαλλίας θα μπορούσαν επίσης να διαφοροποιούν τα κίνητρα ανάλογα με τους τύπους μπαταριών των ηλεκτρικών.
Θα τιμωρούνται οι εκπομπές άνθρακα της παραγωγής και διανομής
Σύμφωνα με το Reuters, η Ιταλία εξετάζει αντίστοιχους κανόνες για να αποθαρρύνει την πώληση κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται σε μεγάλο βαθμό σε εργοστάσια που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα. Αυτοί οι κανόνες θα επιτρέψουν στην Ιταλία (και τη Γαλλία) να παρακάμψει τους όρους ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν επιτρέπουν στις χώρες να λειτουργούν ευνοϊκά υπέρ των τοπικών παραγωγών. Η Γαλλία ισχυρίστηκε ότι οι νέοι κανόνες που θα οριστούν θα είναι πέρα για πέρα νόμιμοι, καθώς οι νόμοι του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου επιτρέπουν εξαιρέσεις για λόγους υγείας και περιβάλλοντος.
Αντίθετη στάση από τη Γερμανία
Να σημειωθεί πως ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing, σε σχετικές δηλώσεις του για το θέμα είπε ότι δεν υποστηρίζει την απομονωτική πολιτική που θα μπορούσε να πλήξει τα κινεζικά ηλεκτρικά με δασμούς, διαχωρίζοντας έτσι τη στάση της Γερμανίας.