Hyundai Atos: Ο «γAtos» της πόλης
Αναδρομή σε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της ελληνικής και όχι μόνο αγοράς! Το Hyundai Atos, που κλείνει 26 χρόνια ζωής, αγοράστηκε τόσο από νέους, όσο και από οικογενειάρχες, και παρά την «ταπεινή» καταγωγή του, αξίζει μια θέση στο πάνθεον της αυτοκίνησης.
Hyundai Atos: Ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στη χώρα μας
Δεν είναι ανάγκη να έχει ένα αυτοκίνητο εκατοντάδες άλογα και στήσιμο αγωνιστικού για να αφήσει ιστορία. Πολλά είναι τα μοντέλα που έχουν δημιουργήσει το δικό τους θρύλο για ξεχωριστούς λόγους, και ένα από αυτά είναι ένα κορεάτικο mini που ελισσόταν στα αστικά κέντρα, είχε ευρύχωρη καμπίνα για τα δεδομένα των διαστάσεών του και δεν γνώριζε τι σημαίνει συνεργείο. Ο λόγος για το Hyundai Atos, που έκανε το ντεμπούτο του πριν από 25 χρόνια.
Η εξέλιξη του Atos ξεκίνησε το 1995, λίγο αφότου η Daewoo, ο κύριος τότε ανταγωνιστής, είχε βάλει εμπρός την ανάπτυξη ενός μικρού πόλης, του Matiz. 23 μήνες και 150 εκατομμύρια ευρώ αργότερα, το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο, και το Hyundai Atos παρουσιάστηκε το Σεπτέμβρη του 1997, με την παραγωγή να ξεκινάει τον ίδιο μήνα. Αξιο μνείας είναι το γεγονός πως η Hyundai εντέλει πρόλαβε την Daewoo, μιας και το Matiz άρχισε να κατασκευάζεται το 1998.
Η έλευση του Hyundai Atos στην Ευρώπη
Η έναρξη πωλήσεων του Hyundai Atos στην Ευρώπη έγινε το Μάρτη του 1998. Το αυτοκίνητο είχε μικρές διαστάσεις, με το μήκος να είναι μικρότερο από 3,5 μέτρα. Η ψηλή γραμμή οροφής έκανε το όχημα ευρύχωρο, ακόμα και για μεγαλόσωμους επιβάτες, ενώ τα κάθετα πίσω φανάρια, ένα χαρακτηριστικό της πρώτης γενιάς, είχαν ως αποτέλεσμα το άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών να είναι ιδιαίτερα μεγάλο, ενισχύοντας την πρακτικότητα και την ευκολία φόρτωσης. Όσο για τα λίτρα του πορτ-μπαγκάζ, ήταν 263 με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους.
Έχοντας ως στόχο να διατηρηθεί το κόστος παραγωγής, και κατά συνέπεια η τιμή πώλησης, χαμηλά, η Hyundai υιοθέτησε οικονομικές πρακτικές: Οι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω ήταν πλαστικοί και άβαφοι και η ανάρτηση αποτελούταν από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Στο εσωτερικό, αντί για ντουλαπάκι συνοδηγού υπήρχε ένα οριζόντιο ράφι, και από το καντράν απουσίαζε το στροφόμετρο. Όπως αναφέραμε, η καμπίνα ήταν ευρύχωρη, αλλά παράλληλα ήταν και πρακτική, με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.
Τα μοντέλα που ήρθαν στην Ευρώπη είχαν έναν χιλιάρη 12βάλβιδο κινητήρα με 55 ίππους, ο οποίος, παρά τη μικρή ισχύ του, επιτάχυνε με προθυμία –για τα δεδομένα- το αμάξωμα 845 κιλών. Οι επιλογές σε κιβώτια ταχυτήτων ήταν δύο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων ή τετρατάχυτο αυτόματο. Εκτός Ευρώπης το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο και με μικρότερο μοτέρ 800 κυβικών.
1999: Το πιο μοντέρνο Hyundai Atos Prime
Το 1999 η Hyundai ανανέωσε οπτικά το Atos. Εκείνη την περίοδο η εταιρεία είχε εξαγοράσει το μεγαλύτερο μερίδιο της Kia, και το αρχικό πλάνο ήταν να διαθέσει το νέο μοντέλο στην Γηραιά Ήπειρο ως Kia Visto. Έπειτα από αντίρρηση των ευρωπαίων αντιπροσώπων της Hyundai, τελικά γνωρίσαμε το αυτοκίνητο ως Hyundai Atos Prime το Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς, με το «Kia Visto» να βρίσκει τη θέση του στην αγορά της Νοτίου Κορέας και της Ινδονησίας.
Το Prime είχε πιο εκμοντερνισμένο design, με χαμηλότερη κατά 4,5 εκατοστά οροφή, γεγονός που βελτίωσε την αεροδυναμική του αλλά αφαίρεσε λίγο από τον «αέρα» για τα κεφάλια. Οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες είχαν το χρώμα του αμαξώματος, ενώ στον εμπρόσθιο πρόβολο η μάσκα είχε κάθετες γρίλιες. Η κυριότερη διαφορά βρισκόταν στο πίσω μέρος, με τα φανάρια να είναι μικρότερα και να βρίσκονται κάτω από το παρμπρίζ, χαρίζοντας πιο δυναμική εικόνα στον μικρόσωμο Κορεάτη.
2003: Η ολοκληρωτική ανανέωση του Hyundai Atos Prime
To 2003 η Hyundai προχώρησε σε μία εκτεταμένη ανανέωση του Atos Prime, εκσυγχρονίζοντάς το αρκετά. Από το παλιό παρέμειναν ίδια μόνο το εσωτερικό, η οροφή, τα πίσω φτερά και οι πόρτες. Πλέον ο σχεδιασμός ήταν πιο γωνιώδης και τα διάφανα κρύσταλλα έκαναν το μοντέλο να συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής. Ο χιλιάρης κινητήρας αντικαταστήθηκε από έναν μεγαλύτερο 1,1 λίτρων, που απέδιδε 60 άλογα.
Το τελικό facelift έγινε το 2005, με την κύρια εμφανισιακή αλλαγή να είναι στην εμπρόσθια μάσκα, που πλέον είχε μία οριζόντια γρίλια αντί για δύο. Ο κινητήρας απέκτησε 3 άλογα παραπάνω και πληρούσε προδιαγραφές Euro 4. Το 2007 ήρθε και το τέλος του μοντέλου στην Ευρώπη, όταν και αντικαταστάθηκε από το ολόφρεσκο i10.
Το Hyundai Atos ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα, και έγινε ένας «αστικός ήρωας», με «όπλα» του την προσιτή τιμή, την χαμηλή κατανάλωση, την πρακτικότητα και την μεγάλη αξιοπιστία. Χρησιμοποιήθηκε από οικογενειάρχες που ήθελαν ένα βολικό όχημα πόλης, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πολλών νέων, ενώ είχε την τιμή να οδηγηθεί τα βράδια σε συνθήκες για τις οποίες δεν είχε σχεδιαστεί, από ανθρώπους που αναζητούσαν την οδηγική νιρβάνα με μόνο μέσο το όχημα των γονέων τους.
Οποιαδήποτε ανάμνηση και αν σας ξυπνάει, το Hyundai Atos αξίζει μια θέση στα αφιερώματά μας και μας υπενθυμίζει ότι δεν χρειάζονται πολλές ανέσεις και άλογα για να μας προσφέρουν χαρά.
Το αυτοκίνητο που αγαπήθηκε από όλες τις ηλικίες!
Έκανε για όλες τις δουλειές, ακόμα και για μετακομίσεις.
Με χαμηλό κόστος αγοράς, αξιοπιστία σκύλου και χώρους για τέσσερις.
Πολλοί τα έστριψαν πιο γρήγορα από όσο υπολόγιζαν εκεί στην Κορέα…
Δεν μπορεί, όλο και κάποιον θα ξέρεις που είχε ένα. Τι ιστορίες έχεις να μας πεις;
Σχολιάστε |