
Βγάζεις αλάρμ για να προειδοποιήσεις για καραμπόλες;
Καραμπόλες από το πουθενά: βγάζεις αλάρμ για να προειδοποιήσεις όσους ακολουθούν;
Οι καραμπόλες δημιουργούνται απροσδόκητα και ξαφνικά
Όμως η έκταση τους θα μπορούσε να περιοριστεί αν ειδοποιούσαμε τους υπόλοιπους
Συστήματα ADAS όπως το cruise control και το front assist βοηθάνε λίγο την κατάσταση
Όμως ουσιαστικά μόνο η μείωση της ταχύτητας και των περισπάσεων γλιτώνουν μια καραμπόλα
Οι καραμπόλες δημιουργούνται απροσδόκητα και ξαφνικά
Οδηγείς στον Κηφισό, στο ρεύμα της ανόδου, όταν ξαφνικά στο ύψος λίγο μετά τις Τρεις Γέφυρες, σημειώνεται μποτιλιάρισμα. Η ανοιχτή καμπή που βρίσκεται πριν τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα ουσιαστικά κρύβει την κακοτοπιά, και κάποια στιγμή καλείσαι να…κοκκαλώσεις, αν προλαβαίνεις. Για καλή σου τύχη τα καταφέρνεις, γιατί δεν ήσουν απασχολημένος στο κινητό και γιατί έχεις μάχιμα λάστιχα και αμορτισέρ.
Όμως η έκταση τους θα μπορούσε να περιοριστεί αν ειδοποιούσαμε τους υπόλοιπους
Έχεις σκεφτεί όμως πως, αν έμπαινες στη διαδικασία να ενημερώσεις με κάποιον τρόπο αυτόν που ακολουθεί από πίσω, τότε θα έσωζες εκ νέου την κατάσταση γενικότερα, αλλά και τον εαυτό σου ειδικότερα; Πως; Μα με έναν πολύ απλό τρόπο. Ανάβοντας τα προειδοποιητικά αλάρμ. Θα κινητοποιούσες την αντίδραση του οδηγού που ακολουθεί 2 δευτερόλεπτα νωρίτερα, τα οποία μεταφράζονται στα απαιτούμενα εκατοστά που θα χρειάζονταν για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητό σου έγκαιρα. Και όχι πάνω σου, κάνοντάς σου 2.000 ευρώ ζημιά και αφήνοντάς σε χωρίς μέσο μετακίνησης για δύο εβδομάδες. Ή και τρεις, με την κίνηση που υπάρχει στα συνεργεία στις ημέρες μας.
Συστήματα ADAS όπως το cruise control και το front assist βοηθάνε λίγο την κατάσταση
Η παραπάνω ενέργεια θα ήταν πολύ χρήσιμη και θα βοηθούσε στην αποφυγή εκτεταμένων υλικών ζημιών, μέχρι και τραυματισμών. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τα πάντα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ADAS. Το ενεργητικό cruise control σε συνδυασμό με το front assist, θα μπορούσαν να συνεισφέρουν με μια αρχική προειδοποίηση, ίσως και να μειώσουν το μέγεθος τη ζημιάς, ελαττώνοντας αυτόματα την ταχύτητα. Ωστόσο,καλό θα ήταν να αναλογιστούμε ότι η χρήση του αλάρμ σαν προειδοποίηση για τους πίσω μας, είναι μια πολύ χρήσιμη ενέργεια και αυτή, και καλό θα ήταν να αρχίσουμε να την υιοθετούμε όλοι. Ίσως και να την διδάξουμε και στα σχετικά βιβλία εκπαίδευσης νέων οδηγών, αν δεν υπάρχει ήδη κάποια αναφορά.
Όμως ουσιαστικά μόνο η μείωση της ταχύτητας και των περισπάσεων γλιτώνουν μια καραμπόλα
Ο μόνος τρόπος πάντως για να μην πέφτουμε τα πρωινά στον Κηφισό ο ένας πάνω στον άλλο, δημιουργώντας μάλιστα πολλές φορές ουρές χιλιομέτρων και ταλαιπωρώντας χιλιάδες άλλους οδηγούς που δε φταίνε σε τίποτε, είναι αρχικά, να οδηγούμε με προσοχή, χωρίς περισπασμούς από το κινητό μας, και ελαττώνοντας σε ένα σημείο και την ταχύτητα του οχήματός μας. Αν έχουμε τη δυνατότητα να αντιδράσουμε γρήγορα, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει αποφυγή μπελάδων που συνδέονται με σπατάλη χρόνου, χρήματος, αλλά και χωρίς λόγο ταλαιπωρία.