autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ο ΚΟΚ έγινε πιο σκληρός. Οι οδηγοί όμως γελάνε ή φοβούνται;

Ο ΚΟΚ έγινε πιο σκληρός. Οι οδηγοί όμως γελάνε ή φοβούνται;

Ο ΚΟΚ έγινε πιο σκληρός. Οι οδηγοί όμως γελάνε ή φοβούνται;

26/8/2025

Με ένα αυστηρό ΚΟΚ και έξυπνες κάμερες, δεν χρειάζεσαι τροχονόμο σε κάθε φανάρι.
Όποιος φοβάται το πρόστιμο, βάζει μυαλό – ακόμα και χωρίς μπλόκο.
Ξέρουν πού δεν γίνονται έλεγχοι και οδηγούν σαν να μην υπάρχει αύριο.
Αν δεν «καίει» η παράβαση στην πράξη, γιατί να συμμορφωθεί κάποιος;

autoagora Team

Με ένα αυστηρό ΚΟΚ και έξυπνες κάμερες, δεν χρειάζεσαι τροχονόμο σε κάθε φανάρι

Ήρθε επιτέλους η ώρα για την άφιξη του νέου πολυσυζητημένου ΚΟΚ. Ο αναμενόμενος εδώ και καιρό Κανονισμός, έχει ήδη ψηφιστεί και πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή τις επόμενες ημέρες, στις αρχές του Φθινοπώρου. Προβλέπει βαρύτερες ποινές για την πλειοψηφία των παραβάσεων, και το κυριότερο ποινικοποιεί την… ανεμελειά των ανεύθυνων.

Έτσι, όσοι πλέον θα συνδυάζουν τη νυχτερινή διασκέδαση και την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, ή όσοι θα χρησιμοποιούν το δημόσιο δρόμο σαν πίστα, με ταχύτητες σα να μην υπάρχει αύριο, θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις ακόμη και για απλή πρόκληση φθοράς. Όλη αυτή η «επανεκκίνηση» του Τροχαίου Κώδικα, συνδυάζεται μάλιστα και με την υιοθέτηση τεχνολογίας αιχμής: Με τις νέες «έξυπνες κάμερες», οι αρχές θα μπορούν πλέον να βεβαιώνουν αυτόματα το «ραβασάκι» μιας κλήσης σε χρόνο… μηδέν, με αποστολή SMS στο κινητό τηλέφωνο του παραβάτη. Με τον τρόπο αυτό, δεν θα χρειάζεται να υπάρχει Τροχονόμος σε κάθε φανάρι για να επιβάλει την «τάξη».

Όποιος φοβάται το πρόστιμο, βάζει μυαλό – ακόμα και χωρίς μπλόκο

Η αλήθεια είναι βέβαια, ότι δεν είναι όλοι οι συμπολίτες μας ανεύθυνοι, και δεν επιδεικνύουν αντικοινωνική συμπεριφορά, κάνοντας ό,τι θέλουν στο δρόμο, αδιαφορώντας για τους υπόλοιπους όπως ορισμένη μερίδα των οδηγών, που στις ημέρες μας το έχουν παρακάνει. Τα οργανωμένα μπλόκα όμως της Τροχαίας τα προηγούμενα Σαββατόβραδα, οπού έλεγχαν κυριολεκτικά όλους όσους πέρναγαν από Κηφισίας και Παραλιακή μετά από νυχτερινή έξοδο, δεν απευθύνονταν πάντως σε αυτή τη μερίδα συμπολιτών μας, που μάλλον έχουν μυαλό από μόνοι τους και δεν χρειάζονται τέτοια μέτρα ελέγχου. Απευθύνονταν μάλλον στους υπόλοιπους, που δυστυχώς, ακόμη και για ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως η οδήγηση μετά από κατανάλωση οινοπνεύματος, πρέπει να φτάσει «ο κόμπος στο χτένι» και πραγματικά να μην έχουν άλλη επιλογή, για να μην παραβιάσουν το νόμο.

Ξέρουν πού δεν γίνονται έλεγχοι και οδηγούν σαν να μην υπάρχει αύριο

Ο οποίος νόμος, στην προκειμένη έχει δημιουργηθεί για να προστατεύει όσους πραγματικά δεν φταίνε σε τίποτα και απλά θέλουν να ζήσουν τη ζωή τους. Αυτοί που συνεχίζουν ωστόσο να συμπεριφέρονται σα να μην υπάρχει αύριο, αναπτύσσοντας ταχύτητες «πίστας» μέσα στο δρόμο που κάποιοι άλλοι χρησιμοποιούν για να πάνε στη δουλειά τους, ξέρουν πού θα το κάνουν.
Επιλέγουν τα -για την ώρα- λιγότερο «γνωστά» από την Τροχαία σημεία, και «βγάζουν το άχτι τους», εις βάρος των υπολοίπων βέβαια, που δεν φταίνε σε τίποτα να τους ανέχονται. Τα παραδείγματα από θανατηφόρα ατυχήματα που έχουν γίνει από τέτοιες ανεύθυνες συμπεριφορές αμέτρητα. Με πιο τρανταχτό ίσως το τελευταίο με την άτυχη φοιτήτρια στη Θεσσαλονίκη, που παρασύρθηκε και εγκαταλείφτηκε από νεαρό οδηγό που μάλλον έκανε επίδειξη στη συνοδηγό του.

Αν δεν «καίει» η παράβαση στην πράξη, γιατί να συμμορφωθεί κάποιος;

Η αυστηροποίηση του ΚΟΚ ήταν μονόδρομος, και μακάρι να έχει θετικό αντίκτυπο στον τρόπο που σκέφτονται και πράττουν ορισμένοι συμπολίτες μας. Γιατί τέτοια περιστατικά πλήρως ανεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς, είχαν αρχίσει να γίνονται ιδιαίτερα συχνά, με ιδιαίτερα υψηλό τίμημα, σε ζωές συμπολιτών μας. Ανθρώπων που είτε προσπαθούσαν απλά να πάνε στη δουλειά τους, είτε ήταν οι ίδιοι που επιδείκνυαν αυτή την παντελώς αντικοινωνική συμπεριφορά στο δρόμο. Και αν αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος συμμόρφωσης, και ακόμη και αν δεν μας τιμάει το γεγονός αυτό ιδιαίτερα σαν κοινωνία, ας  εφαρμοστεί σε κάθε περίπτωση στην πράξη.

TOYOTA
OPEL