autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Toyota GR Yaris: Οδηγούμε το αυτόματο hot hatch
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Toyota GR Yaris: Οδηγούμε το αυτόματο hot hatch

Οδηγούμε το Toyota GR Yaris

4/6/2025

Διακριτικό facelift εξωτερικά για πρακτικούς λόγους
Ανασχεδιασμένο κόκπιτ με χαμηλή θέση οδήγησης
Αυτόματο με 280 ίππους και 390 Nm ροπής
Πύραυλος τσέπης για δρόμο και πίστα

Διακριτικό facelift εξωτερικά για πρακτικούς λόγους

Ως ένα από πιο ευχάριστα στην οδήγηση και «καυτά» hatchbacks στον πλανήτη, μπορεί ίσως να αναλογιστεί κανείς αν το Toyota GR Yaris χρειαζόταν κάποιας μορφής ανανέωση. Πρόκειται άλλωστε για την ομολογκασιόν του πρωταθλητή του WRC, που στην Ευρώπη έχει πουλήσει 18.000 μονάδες και φέρνει το ράλι στην καθημερινότητα σε επίπεδο που έχουμε να δούμε από τις ένδοξες εποχές των Lancer Evolution και Impreza WRX.

Τι ακριβώς ενέχει αυτό το φρεσκάρισμα λοιπόν; Ο επικεφαλής εξέλιξης Naohiko Saito κάνει λόγο για ένα νέο αυτοκίνητο «με πολλούς τρόπους», αλλά εκ πρώτης όψεως, τα πράγματα φαίνονται σχετικά ίδια. Μικρές αλλαγές παρατηρούνται εμπρός και πίσω, με τους προφυλακτήρες και τους αεραγωγούς να έχουν ανασχεδιαστεί για καλύτερη ψύξη του κινητήρα και της εξάτμισης. Επίσης, το φως του φρένου στην αεροτομή έχει αφαιρεθεί, όπως και τα φώτα ομίχλης και όπισθεν από τον προφυλακτήρα, και όλα έχουν γίνει πλέον μέρος των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ελέω ασφαλείας, καθώς τα φώτα στους προφυλακτήρες ήταν εκτεθειμένα σε περίπτωση επαφών και το φως του φρένου έπεφτε θύμα τροποποιήσεων, καθώς όταν οι οδηγοί άλλαζαν το σπόιλερ συχνά δεν ασχολούνταν να τοποθετήσουν φως και στο νέο.

Ανασχεδιασμένο κόκπιτ με χαμηλή θέση οδήγησης

Οι επεμβάσεις συνεχίζονται στην καμπίνα, διακριτικές αλλά ουσιώδεις. 2,5 εκατοστά χαμηλότερα κάθεται ο οδηγός στο ανανεωμένο GR Yaris και κατά 5 εκατοστά έχει χαμηλώσει το ταμπλό, βελτιώνοντας την ορατότητα αλλά και την ευκολία χειρισμού. Τα μπάκετ καθίσματα παραμένουν άψογα, ο οδηγός κάθεται εξαιρετικά και υπάρχει «καθημερινός» διακόπτης Drive Mode, που αλλάζει την υποβοήθηση του τιμονιού, την ανταπόκριση του γκαζιού και τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων.

Αυτόματο με 280 ίππους και 390 Nm ροπής

Πόσο ισχυρός μπορεί να είναι ένας 3κύλινδρος; Μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές κάτω από το καπό, όπου κρύφτηκαν καμιά εικοσαριά άλογα ακόμα. Το GR Yaris αποδίδει πλέον 280 ίππους και 390 Nm ροπής (η γιαπωνέζικη έκδοση είναι ακόμα ισχυρότερη) και τα συνδυάζει με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η επιλογή μπορεί να κάνει μερικούς να συνοφρυωθούν, αλλά οι 8 σχέσεις είναι πιο κοντές συγκριτικά με του παλιού χειροκίνητου και κάνουν τη διαφορά όταν το αυτοκίνητο έρχεται αντιμέτωπο με συνεχείς στροφές και καμπές. Σημαίνει πάντως ότι το αυτοκίνητο είναι και κάπου στα 20 κιλά βαρύτερο.

Βελτιωμένο το σύστημα τετραδιεύθυνσης, οι τρεις λειτουργίες του οποίου έχουν αλλάξει λίγο. Η Normal εξακολουθεί να μοιράζει τη δύναμη σε αναλογία 60:40 εμπρός-πίσω, η νέα Gravel περνά σε 53:47 και η Track πλέον είναι μεταβλητή, παίζοντας ανάμεσα στο 30:70 και στο 60:40 ανάλογα με τις απαιτήσεις της οδήγησης.

Πύραυλος τσέπης για δρόμο και πίστα

Το μεγάλο ζητούμενο φυσικά είναι τι διαφορά κάνει αυτό το facelift, και ειδικά η προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου, στην οδήγηση. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι όντως σαν να οδηγείς διαφορετικό αυτοκίνητο – κάτι ήξερε ο κ. Saito. Οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες με του παλιού χειροκίνητου, αλλά κάθεσαι καλύτερα, βλέπεις καλύτερα, ελέγχεις και «πυροβολείς» με ακρίβεια και διατηρείται αυτή η υποβόσκουσα ανάγκη να βυθίσεις το πεντάλ του γκαζιού. Το GR Yaris πρακτικά αποζητά την οδήγηση στο όριο.

Πάμε και για πίστα λοιπόν. Το αυτόματο κιβώτιο κάνει παιχνίδι στο Lausitzring, οι αλλαγές μέσω των paddles έρχονται εύκολα και με ανταπόκριση που θυμίζει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η λειτουργία είναι γρήγορη, κοφτή και αξιόπιστη και το αυτοκίνητο εξαφανίζει τις στροφές με μεγάλη ευκολία και αυτοπεποίθηση, επιδεικνύοντας αγωνιστικού επιπέδου πρόσφυση. Αρωγός και η σταθερότητα, γιατί το αμάξωμα μπορεί να έχει σφίξει, αλλά δεν έχει ποτέ «ξερές» αντιδράσεις, ούτε κάνει παράπονα σε ανωμαλίες και κερμπ.

Η επιτάχυνση είναι παραπλήσια με του χειροκίνητου, με 5,4 δευτερόλεπτα για το 0-100 και λίγο πάνω από 20 για τα 200. Φρένα για διάλειμμα και η ακινητοποίηση έρχεται σε 32,5 μέτρα από τα 100χλμ./ώρα (131,8 από τα 200), ξανά με παροιμιώδη σταθερότητα – το σφιχτό πλαίσιο δε «χορεύει» και η ουρά μένει στη θέση της.

Τι δίνει τελικά το αυτόματο GR Yaris λοιπόν; Μια λίγο πιο… ήρεμη οδήγηση είναι η απάντηση, αλλά και μεγαλύτερη ακρίβεια. Ο προκλητικός χαρακτήρας είναι ακόμα εκεί, κάποια μικροπροβλήματα του παρελθόντος έχουν μείνει στο παρελθόν και η απόλαυση στην οδήγηση παραμένει. Το Toyota GR Yaris είναι ακόμα ένας πύραυλος τσέπης, ένα καμουφλαρισμένο και κάπως πιο χαμηλών τόνων rally car. Όσοι πιστοί προσέλθετε.

CITROEN
OMODA