Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Peugeot 106 Rallye: Το «καρτάκι» των πόλεων
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Peugeot 106 Rallye: Το «καρτάκι» των πόλεων

Διαβάστηκε από 6619 αναγνώστες - 25/3/2024

Ακουγόταν θυμωμένο από μακριά και έστριβε με τον πίσω τροχό αυθάδικα στον αέρα, ή υπερστρέφοντας με τον «παραδοσιακό» γαλλικό τρόπο. Δημιούργησε το δικό του μύθο και «τιμώρησε» γρηγορότερες και ακριβότερες κατασκευές στα βουνά αλλά και στις ευθείες. Έγινε λαϊκός ήρωας και όνειρο πολλών νέων στις δεκαετίες του 90 και του 2000, και ονομάζεται Peugeot 106 Rallye.

Τα γρήγορα μοντέλα πάντα έκλεβαν την προσοχή του πλήθους και τα hot hatchbacks, οι «καυτές» εκδόσεις των οχημάτων πόλης γοήτευαν τις καρδιές των αυτοκινητόφιλων, οι οποίοι αγοράζοντας τα αποκτούσαν το δικό τους δικαίωμα στο όνειρο. Τα «πυραυλάκια τσέπης» αγαπήθηκαν τόσο από όσους αναζητούσαν τις απόλυτες επιδόσεις, όσο και από αυτούς που έψαχναν τη δική τους οδηγική νιρβάνα σε κάποια τεχνική, «στριφτερή» διαδρομή.
Οι Γάλλοι ήταν πάντα αριστοτέχνες στην κατασκευή γρήγορων μικρών, με ονόματα όπως Peugeot 205 GTI, Citroen AX GTI και Renault Clio Williams να έχουν γίνει μυθικά. Παρόλο που εταιρεία με σήμα το Λιοντάρι παρουσίασε αρκετά μοντέλα που διέθεταν την περίφημη έκδοση με τις χρωματιστές ρίγες, το πρώτο όχημα που έρχεται στο μυαλό των περισσότερων όταν ακούνε τη λέξη «Rallye» είναι το 106, που έγραψε τη δική του ιστορία στο δρόμο και τις αναβάσεις και βρισκόταν στο απόγειο της δόξας του από τη δεκαετία του 90 έως πρόσφατα.

Peugeot 106 Rallye S1: 100 άλογα από 1.300 κυβικά

Το απλό Peugeot 106 ήταν ήδη σε παραγωγή από το 1991 και διέθετε μοτέρ 1, 1,1 και 1,4 λίτρων, αρχικά με καρμπυρατέρ και έπειτα με ψεκασμό, καθώς και diesel κινητήρα 1.600 κυβικών. Η πιο γρήγορη έκδοση ήταν η XSi, η οποία είχε μοτέρ 1,4 λίτρων απόδοσης 100 ίππων.
Η ιστορία του «Ράλλου», όπως έγινε γνωστό στην Ελλάδα το 106 Rallye, ξεκίνησε το 1993, και, όπως οι περισσότερες «πολεμικές» εκδόσεις που έχουμε γνωρίσει, έχει τις ρίζες της στους αγώνες.
Η Peugeot ήθελε να συμμετέχει στα ράλυ, στην κατηγορία με όριο τα 1.300 κυβικά, η οποία ήταν εξαιρετικά δημοφιλής εκείνη την περίοδο. Το χιλιοτετρακοσάρι XSi είχε οριακά μεγαλύτερο μοτέρ, κι έτσι οι Γάλλοι χρησιμοποίησαν τον TU2J2L/Ζ, έναν οχταβάλβιδο κινητήρα 1,3 λίτρων, ο οποίος έμοιαζε με αυτόν του 205 Rallye, αλλά διέφερε στα σημεία. Ο κορμός ήταν πιο ψηλός, οι μπιέλες και τα πιστόνια διαφορετικά, και η κεφαλή ήταν επανασχεδιασμένη, με νέο εκκεντροφόρο. Τέλος, τα διπλά Weber αντικαταστάθηκαν από ψεκασμό της Magneti Marelli. Βρισκόμασταν στα 90s εξάλλου, και τα καρμπυρατέρ ήδη παραγκωνίζονταν.

Το αποτέλεσμα ήταν 100 ζωντανοί ίπποι, οι οποίοι, χάρη στο άγριο προφίλ του εκκεντροφόρου έκαναν την εμφάνισή τους ψηλά, μεταξύ 5.400 και 7.250 στροφών, όπου επενέβαινε ο κόφτης.
Στον τομέα της ανάρτησης, τα αμορτισέρ έγιναν πιο σκληρά, ενώ παράλληλα χρησιμοποιήθηκαν παχύτερες αντιστρεπτικές, κάνοντας το 106 Rallye πιο σφικτό.



Εμφανισιακά, το «πολεμικό» 106 βασίστηκε στο look του XSi, αλλά οι λεπτομέρειες έκαναν τη διαφορά: Ο εμπρός προφυλακτήρας δεν είχε προβολείς ομίχλης και απέκτησε ένα κόκκινο σιρίτι, όπως αντίστοιχα και ο πίσω, ενώ τα φουσκώματα στα φτερά έγιναν μεγαλύτερα και αγκάλιαζαν τους τροχούς που έγιναν σήμα κατατεθέν του μοντέλου: τις λευκές σιδερένιες ζάντες 5,5x14 ιντσών. Επιπλέον, το αμάξωμα κοσμούσε ένα πακέτο γραφικών, που περιελάμβανε ρίγες στα θρυλικά χρώματα της Peugeot Sport, κόκκινο-μπλε-κίτρινο στο καπό, το πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου και την τρίτη πόρτα.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Γάλλος hooligan στο δρόμο
Σελ.
3
Το Peugeot 106 Rallye S2, με 103 και 120 άλογα
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε