Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ποια μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη κατασκευάζονται στην Τουρκία;

Ποια μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη κατασκευάζονται στην Τουρκία;

23/5/2024

Fiat και Renault εγκαταστάθηκαν τη δεκαετία του 1960
Εξάγουν διάσημα μοντέλα σε όλη την Ευρώπη
Μόνο η Hyundai επένδυσε ποσό άνω των 600 εκατομμυρίων ευρώ
Επενδύουν και κατασκευάζουν χωρίς φορολογική επιβάρυνση

Fiat και Renault εγκαταστάθηκαν τη δεκαετία του 1960

Η Τουρκία μετρά πολλά έτη παρουσίας στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Από το 1954, αρκετές φίρμες έκαναν το πέρασμά τους, με ονόματα όπως της Jeep. Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1960 (και συγκεκριμένα το 1968) για να γίνει το ουσιαστικά πρώτο -μεγάλο - βήμα, όταν και η Fiat πήρε την άδεια για την συναρμολόγηση μοντέλων της στο με έδρα την Μπούρσα (στην εγχώρια αγορά κυκλοφορούσαν ως Tofas). Ένα έτος μετά, ήταν η σειρά της γαλλικής κολοσσού Renault να θεσπίσει την παρουσία της με δικό της εργοστάσιο παραγωγής στην ίδια πόλη.

Εξάγουν διάσημα μοντέλα σε όλη την Ευρώπη

Τα χρόνια έχουν περάσει και η παρουσία αυτοκινητοβιομηχανιών έχει γιγαντωθεί. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως πολλά από τα πιο κοινά σε κυκλοφορία αυτοκίνητα, κατασκευάζονται στην Τουρκία. Ας δούμε την λίστα με κάποια εκ των σημαντικότερων: Dacia Duster, Fiat Ducato, Fiat Doblo, Honda Civic, Hyundai Accent, Hyundai Bayon, Citroen Berlingo, Mitsubishi Colt, Toyota C-HR, Renault Megane, Renault Clio, Toyota Corolla Hatchback. Από SUV και επαγγελματικό, έως και hatchback και mini. Και τι μοντέλο δεν έχει, το οποίο να κατασκευάζεται στην Τουρκία. Έρευνα που διεξήχθη το 2022, έδειξε ότι η Ευρώπη κατέχει το κύριο μερίδιο των εξαγωγών τους, με κορυφαία τη Γαλλία (ποσοστό περί το 15.5%). Η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, με ποσοστό της τάξεως του 1.45%).

Μόνο η Hyundai επένδυσε ποσό άνω των 600 εκατομμυρίων ευρώ

Αν μόνο οι ημερομηνίες ή οι εταιρείες δεν αρκούν για να καταλάβει κανείς το μέγεθος της ισχύος παραγωγής που έχει λάβει η Τουρκία, ας δούμε κάποια νούμερα. Το 1990 σήμανε την προσθήκη μιας ακόμη, πολύ σπουδαίας, εταιρείας. Ήταν το έτος κατά το οποίο πραγματοποίησε το ντεμπούτο της η ιαπωνική Toyota, το εργοστάσιο της οποίας «έτρεχε» με ρυθμούς παραγωγής περί τις 150.000 μονάδες/ έτος. Τα τέλη της ίδιας δεκαετίας (1997) κατέφτασαν οι Hyundai και Honda. Οι Νοτιοκορεάτες επένδυσαν «με το καλημέρα» ποσό άνω των 147.000.000 ευρώ και μεταγενέστερα 607.000.000 ακόμη, έτσι ώστε να φτάσει την ετήσια παραγωγή μονάδων της στις 200.000. Όσον αφορά την Renault, η ετήσια βάση παραγωγής φτάνει τις 360.000 μονάδες αυτοκινήτων και 601.000 κινητήρες. Το 80% εξ αυτών εξάγονται στο εξωτερικό, από την Τυνησία έως και την Κολομβία!

Επενδύουν και κατασκευάζουν χωρίς φορολογική επιβάρυνση

Ήταν ανέκαθεν τα πράγματα ρόδινα για τις κατασκευαστικές; Η αλήθεια είναι πως όχι. Τις πρώτες δεκαετίες παρουσίας των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι κυβερνητικές πολιτικές δεν έβλεπαν με καλό μάτι τις τελευταίες. Η θέσπιση δασμών και λοιπές «σφιχτές» πολιτικές, είχαν σκοπό να προστατεύσουν την εγχώρια αγορά. Όλα αυτά έως και τη δεκαετία του 1990, όταν και η Τουρκία άλλαξε στάση. Ξεκίνησε να εφαρμόζει εξαγωγικές επιδοτήσεις, κατήργησε τις ποσοστώσεις εισαγωγών, μα κυρίως, απάλλαξε τους επενδυτές και τους κατασκευαστές τόσο από ΦΠΑ, όσο και από την φορολογία! Τα προαναφερθέντα μέτρα τα οποία διατηρούνται μέχρι σήμερα, ανεξαρτήτου κυβέρνησης, σε συνάρτηση με τα φθηνά εργατικά χέρια έχουν θεσπίσει την χώρα ως ένα «μεγάλο παίκτη» του χώρου και μια εκ των πλέον προσιτών χωρών για επένδυση.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε