Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ποιος είναι ο λόγος που κάνουν σαν «τρακτέρ» οι diesel κινητήρες;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ποιος είναι ο λόγος που κάνουν σαν «τρακτέρ» οι diesel κινητήρες;

24/2/2024

Τα τελευταία χρόνια, έχει μειωθεί το ενδιαφέρον των περισσότερων κατασκευαστών για την εξέλιξη των diesel κινητήρων, αφού προτεραιότητά τους είναι τα ηλεκτρικά. Ένα από τα πιο συνηθισμένα παράπονα για τους πετρελαιοκινητήρες είναι ο «αδιόρθωτος» θόρυβός τους.

Αξιζει να μαθετε

Σταθερό «παράπονο» ο θόρυβος των diesel κινητήρων

Παρά την επιβράδυνση της τεχνολογικής εξέλιξης των diesel κινητήρων στις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της επένδυσης στα ηλεκτρικά οχήματα, τα μοτέρ πετρελαίου εξακολουθούν να είναι αρκετά δημοφιλή. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα μεταξύ των οδηγών που πραγματοποιούν συχνά και μεγάλα ταξίδια, λόγω της οικονομίας καυσίμου του diesel κινητήρα σε σύγκριση με την βενζίνη. Ωστόσο ένα από τα πάγια μειονεκτήματά του είναι ο έντονος θόρυβος.
 

Ο κινητήρας πετρελαίου βασίζεται στη συμπίεση του αέρα για την ανάφλεξη

Σε αντίθεση με τους κινητήρες βενζίνης στους οποίους το μπουζί παρέχει τον σπινθήρα για την ανάφλεξη του μείγματος βενζίνης-αέρα, ο πετρελαιοκινητήρας βασίζεται εξ ολοκλήρου στη συμπίεση του αέρα για την ανάφλεξη. Σε έναν τετράχρονο πετρελαιοκινητήρα, για την καλύτερη δυνατή καύση, τα μπεκ ψεκασμού εκτοξεύουν το καύσιμο με πολύ υψηλή πίεση μέσα από πολύ στενές τρύπες. Αυτό γίνεται όταν το έμβολο βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο μέσα στον θάλαμο καύσης (βλ. εικόνα παρακάτω).



 

Τελικά γιατί «κροταλίζει» ο κινητήρας;

Το καύσιμο αναμειγνύεται με τον θερμό αέρα και αυτοαναφλέγεται, σε περιβάλλον που φτάνει τους 2.500 οC. Η πίεση που δημιουργείται μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 100 bar. Ο θόρυβος λοιπόν -ή αλλιώς το «κροτάλισμα»- του diesel κινητήρα προέρχεται κυρίως από τη δόνηση των μηχανικών μερών του κινητήρα λόγω της υψηλής πίεσης από τη συμπίεση. Στα πιο πρόσφατα συστήματα πραγματοποιείται και λίγο νωρίτερα ένας μικροψεκασμός καυσίμου, ο οποίος μειώνει τον θόρυβο.
 

Πιο αποδοτικό καύσιμο το πετρέλαιο από τη βενζίνη

Παρά το μειονέκτημα του θορύβου, το diesel υπερισχύει της βενζίνης στον τομέα της κατανάλωσης. Θεωρητικά, η απόδοση του βενζινοκινητήρα είναι μεγαλύτερη σε σύγκριση με τον diesel κινητήρα. Στην πράξη όμως συμβαίνει το αντίθετο, καθώς το πετρέλαιο είναι πιο βραδύκαυστο. Επομένως, η χρήση πετρελαίου συνεπάγεται και μικρότερη κατανάλωση σε σύγκριση με τη βενζίνη.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε