
Porsche Macan: Επιστροφή με βενζινοκινητήρα – Έρχεται η ανακοίνωση τον Μάρτιο του 2026;
Η Porsche επαναφέρει στο τραπέζι την βενζινοκίνητης Macan, με πιθανή επίσημη ανακοίνωση τον Μάρτιο του 2026.
Θα έχει την ίδια πλατφόρμα με το νέο Audi Q5.
Το ηλεκτρικό Macan πάει καλά, αλλά η αγορά αλλάζει.
Το 2025 έρχονται τα πρώτα test mules – Παραγωγή από το 2028.
Η Porsche επαναφέρει στο τραπέζι την βενζινοκίνητης Macan, με πιθανή επίσημη ανακοίνωση τον Μάρτιο του 2026.
Η Porsche φαίνεται να αναθεωρεί την αρχική της απόφαση για πλήρη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, εξετάζοντας σοβαρά την επιστροφή της Macan με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρά την επιτυχία της ηλεκτρικής Macan (EV), νέα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για πιθανή παρουσίαση μιας νέας έκδοσης με βενζινοκινητήρα μέσα στο 2026, με την παραγωγή να ξεκινά – εκτός απροόπτου – το 2028.
Θα έχει την ίδια πλατφόρμα με το νέο Audi Q5
Η νέα Macan αναμένεται να βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με το επόμενο Audi Q5, κάτι που θα επιτρέψει στην Porsche να μειώσει το κόστος εξέλιξης και να επιταχύνει την ανάπτυξη του μοντέλου. Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλάνο επαναξιολόγησης των στρατηγικών για την ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με δηλώσεις του CFO της εταιρείας, Lutz Meschke. Ο ίδιος τόνισε: «Εξετάζουμε την πιθανότητα κάποια από τα ηλεκτρικά μας μοντέλα να αποκτήσουν στο μέλλον και υβριδικές ή θερμικές εκδόσεις.»
Το ηλεκτρικό Macan πάει καλά, αλλά η αγορά αλλάζει
Το Macan EV σημειώνει καλές επιδόσεις στην αγορά, με 18.278 πωλήσεις το τελευταίο τρίμηνο του 2024, που αντιστοιχούν στο 66% των συνολικών πωλήσεων της σειράς. Παρ’ όλα αυτά, η Porsche παρακολουθεί προσεκτικά τις εξελίξεις, κυρίως λόγω της γενικότερης επιβράδυνσης στην αγορά των ηλεκτρικών – ένα φαινόμενο που έγινε πιο εμφανές με την Taycan.
Το 2025 έρχονται τα πρώτα test mules – Παραγωγή από το 2028
Αν και η παρουσίαση της νέας Macan με θερμικό μοτέρ δεν αναμένεται πριν το 2026, φήμες θέλουν τα πρώτα πρωτότυπα δοκιμών (test mules) να κάνουν την εμφάνισή τους εντός του 2025. Η μαζική παραγωγή, πάντως, αναμένεται να καθυστερήσει τουλάχιστον μέχρι το 2028, λόγω των αυστηρών προδιαγραφών και του χρόνου πιστοποίησης. Η πιθανή επανεμφάνιση της Macan με βενζινοκινητήρα δείχνει πως η Porsche δεν είναι έτοιμη να εγκαταλείψει πλήρως τα συμβατικά συστήματα κίνησης. Η αβεβαιότητα γύρω από τις υποδομές φόρτισης, τα κόστη και το ρυθμιστικό πλαίσιο για τα EVs σε βασικές αγορές, φαίνεται να ωθεί την εταιρεία σε μια πιο ευέλικτη στρατηγική.