
Προτιμάς να αγοράσεις από ιδιώτη ή από έμπορο μεταχειρισμένων;
Προτιμάς να αγοράσεις από ιδιώτη ή από έμπορο μεταχειρισμένων;
Η φήμη του εμπόρου και η «πραμάτεια» που πουλάει, παίζουν καθοριστικό ρόλο.
Θα συνεννοηθείς ευκολότερα αν συμβεί κάτι στην πορεία, συγκριτικά με ένα ιδιώτη.
Ένας ιδιώτης μπορεί και αυτός να θέλει να σε κοροϊδέψει, και μετά «μην τον είδατε».
Ενώ για έναν έμπορο μπορείς να βλέπεις τις κριτικές, και ίσως να αποφύγεις κακοτοπιές.
autoagora Team
Η φήμη του εμπόρου και η «πραμάτεια» που πουλάει, παίζουν καθοριστικό ρόλο
Το αυτοκίνητο σου παρέδωσε πνεύμα και ήρθε η ώρα να αναζητήσεις τον αντικαταστάτη του. Η ανανέωση με ένα –έστω μεταχειρισμένο πάλι αλλά νεότερης χρονολογίας- είναι πολλές φορές η μοναδική λύση, δεδομένων και των δύσκολων οικονομικών συνθηκών. Το πού θα αναζητήσεις το επόμενο σου αυτοκίνητο ωστόσο, αποτελεί έναν -ευχάριστο έστω-πονοκέφαλο. Θα προτιμήσεις να αγοράσεις από ιδιώτη ή από έμπορο μεταχειρισμένων; Η κάθε μια περίπτωση δείχνει να έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Η φήμη του εμπόρου και η «πραμάτεια» που πουλάει, παίζουν καθοριστικό ρολό στο αν θα του εμπιστευτείς τα χρήματα σου. Τυχόν προηγούμενη εμπειρία αγοράς δική σου ή κάποιου γνωστού, πάντα παίζει το ρόλο της προκειμένου να προτιμήσεις ξανά ένα επαγγελματία του κλάδου.
Θα συνεννοηθείς ευκολότερα αν συμβεί κάτι στην πορεία, συγκριτικά με ένα ιδιώτη
Και η αλήθεια είναι ότι μάλλον θα συνεννοηθείς ευκολότερα με έναν έμπορο, αν τελικά αποδεδειχθεί ότι κάτι δεν πήγε και πολύ καλά με το αυτοκίνητο που επέλεξες. Τουλάχιστον αν ένα ελάττωμα ανακαλυφθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα από την στιγμή που το παρέλαβες. Στην περίπτωση αυτή, έχεις πιο καλές πιθανότητες, ο έμπορος που σου το πούλησε να αναγνωρίσει εν μέρει το πρόβλημα και να συνεισφέρει στην αποκατάσταση του. Κάτι που μάλλον δεν θα μπορέσεις εύκολα να καταφέρεις αν έχεις αγοράσει το αυτοκίνητο από κάποιον ιδιώτη.
Ένας ιδιώτης μπορεί και αυτός να θέλει να σε κοροϊδέψει, και μετά «μην τον είδατε»
Ο τελευταίος, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα σου απαντήσει ότι πλέον δεν φέρει καμιά ευθύνη, από τη στιγμή που σου παρέδωσε το αυτοκίνητο, ή ότι «έτσι το είχαν δώσει και σε εκείνον» ή οτιδήποτε άλλο θα σκεφτεί να σου πει για να σε αποφύγει. Στη χειρότερη περίπτωση μάλιστα, θα μπορούσε να σε «παραμυθιάσει» ότι είναι ατρακάριστο και απροβλημάτιστο, αλλά όμως να ξέρει με κάθε λεπτομέρεια πόσο προβληματικό είναι το αυτοκίνητο που σου πούλησε. Ο επαγγελματίας του χώρου αντίθετα, έχει κάθε λόγο να σε καλύψει με όποιον τρόπο μπορεί, καθώς δεν θέλει -τις περισσότερες τουλάχιστον φορές- να διακινδυνέψει τη φήμη του για να βγάλει κέρδος πουλώντας ένα μόνο αυτοκίνητο.
Ενώ για έναν έμπορο μπορείς να βλέπεις τις κριτικές, και ίσως να αποφύγεις κακοτοπιές
Αυτό, τουλάχιστον για την πλειονότητα -θέλουμε να πιστεύουμε- των περιπτώσεων. Εξάλλου, για μια επιχείρηση εμπορίας μεταχειρισμένων, μπορείς να συμβουλεύεσαι και τις αντίστοιχες κριτικές στο ίντερνετ, όταν αυτές υπάρχουν. Και όταν οι κριτικές αυτές είναι αρνητικές, ή όταν δεν υπάρχουν καταγεγραμμένες κριτικές, απλά να πηγαίνεις… στον επόμενο, που θα έχει φροντίσει η δουλειά και η συνέπεια του να αναγνωρίζονται.
Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, είναι ένα ομολογουμένως ριψοκίνδυνο «σπορ». Απαιτεί μεθοδικότητα και προσοχή. Και πάντα προϋποθέτει σε κάθε περίπτωση και τον έλεγχο του οχήματος από έναν εξειδικευμένο τεχνικό, ασχέτως της προέλευσης του αυτοκινητου, ή της φήμης του πωλητή.