
Πώς δουλεύουν τα mild hybrid μικρά SUV του Stellantis Group (+πίνακας)
Alfa Romeo Junior, Fiat 600, DS3, Jeep Avenger, Opel & Peugeot έχουν 110 & 145 άλογα.
Και πάνε για λίγο ηλεκτρικά, μέσα στην πόλη, γιατί έχουν ένα ηλεκτροκινητήρα μέσα στο αυτόματο κιβώτιό τους.
Ισχύ 130 ίππων έχει το επίσης ήπια υβριδικό, Jeep Renegade.
Όλα έχουν μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία για mild hybrid αυτοκίνητο, σχεδόν 1 kWh.
Ήπια υβριδικά αυτοκίνητα: Αυτός είναι ο τρόπος λειτουργίας τους
Σε μία αγορά αυτοκινήτων που εξηλεκτρίζεται ολοένα και περισσότερα, η ήπια υβριδική τεχνολογία είναι η πιο φθηνή («βασική» γαρ) είσοδος της ηλεκτροκίνησης στο κόσμο της αυτοκίνησης. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται στο μηχανικό σύνολο και αντλεί ενέργεια από μία μικρής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου. «Δουλειά» του είναι να απαλλάσσει το θερμικό μοτέρ από ορισμένα φορτία και να τροφοδοτεί με ενέργεια διάφορα περιφερειακά συστήματα, συμβάλλοντας στον περιορισμό της κατανάλωσης
Εμείς θα εστιάσουμε στην δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, τα μικρά SUV, και θα αναλύσουμε πώς λειτουργούν τα SUVάκια του Stellantis Group.
Alfa Romeo Junior, Fiat 600, DS3, Jeep Avenger, Opel & Peugeot έχουν 110 & 145 άλογα
Μέσα στον Όμιλο θα λέγαμε ότι υπάρχουν δύο τεχνολογίας mild hybrid φιλοσοφίας. Στην «βιτρίνα» βρίσκουμε τα Hybrid μοντέλα των 110 και των 145 ίππων, που είναι τα εξής:- Alfa Romeo Junior
- DS 3
- Fiat 600
- Jeep Avenger
- Opel Mokka
- Opel Frontera
- Peugeot 2008
- (σ.σ. αντίστοιχη τεχνολογία έχει και το Citroen C3 Aircross)
Πάνε για λίγο ηλεκτρικά, μέσα στην πόλη, γιατί έχουν ένα ηλεκτροκινητήρα μέσα στο αυτόματο κιβώτιό τους
Κάτω από το καπό τους βρίσκεται ο turbo βενζινοκινητήρας 1,2 PureTech, ο οποίος στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς με το νέο κιβώτιο του Group, κωδικής ονομασίας eDCT (διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων). Κεντρικός πυλώνας σε όλα τα παραπάνω μοντέλα είναι η παρουσία ενός ισχυρού ηλεκτροκινητήρα μέσα στο αυτόματο κιβώτιο. Αναλόγως του αυτοκινήτου, το εν λόγω μοτεράκι έχει ισχύ μέχρι και 29 άλογα, με τη ροπή σταθερή στα 55 Nm. Σε κάθε περίπτωση, η τελικής ισχύς είναι στα 110 και τα 145 άλογα.
Σημαντικό είναι, επίσης, ότι φέρουν μπαταρία με ονομαστική χωρητικότητα σχεδόν 1 kWh, νούμερο μεγάλο για τα δεδομένα της mild hybrid τεχνολογίας. Ο συνδυασμός της μεγάλης ιπποδύναμης και της τοποθέτησης του μοτέρ μέσα στο κιβώτιο επιτρέπει στα SUVάκια του Stellantis Group να πηγαίνουν για λίγα χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα, θυμίζοντας αρκετά την λειτουργία full hybrid κατασκευής.
Ισχύ 130 ίππων έχει το επίσης ήπια υβριδικό, Jeep Renegade
Διαφορετική τεχνολογία και εξαίρεση στην παραπάνω τεχνολογία συναντάμε με το Jeep Renegade. Εδώ έχουμε ένα μοντέλο με 1.500άρη κινητήρα, που κι αυτός λειτουργεί σε κύκλο Miller για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση (πρόκειται για το γνωστό κύκλο Atkinson, που ονομάζεται κύκλος Miller όταν υπάρχει turbo). Η διαφορά του ήπια υβριδικού Jeep Renegade εντοπίζεται στην ιπποδύναμη (130 άλογα) και στην παρουσία αυτόματου 7-τάχυτου κιβωτίου.Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά στα Hybrid SUV του Ομίλου Stellantis
Μάρκα - Μοντέλο | Ονομαστική / ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας ιόντων λιθίου του υβριδικού συστήματος (kWh) | Ισχύς/ροπή ηλεκτροκινητήρα | Θέση ηλεκτροκινητήρα | Δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης |
---|---|---|---|---|
Alfa Romeo Junior Ibrida 1,2 eDCT 145 HP 48V | 0,8979/0,432 | 20 kW/55 Nm | Στο κιβώτιο ταχυτήτων | Ναι |
DS 3 Hybrid 145 e-DCS6 48V | 0,898/0,432 | 21 kW/55 Nm | Στο κιβώτιο ταχυτήτων | Ναι |
Fiat 600 Hybrid DCT (110 + 145 PS) 48V | 0,8979/0,432 | 20 kW/55 Nm | Στο κιβώτιο ταχυτήτων | Ναι |
Jeep Avenger 1.2L 110 PS e-HYBRID DCT 48V | 0,8979/0,432 | 20 kW/55 Nm | Στο κιβώτιο ταχυτήτων | Ναι |
Jeep Renegade 1,5 e-Hybrid 130 PS DCT-7 FWD 48V | 0,77/0,3 | 15 kW/55 Nm | Στο κιβώτιο ταχυτήτων | Ναι |
Opel Mokka Hybrid 1,2lt Turbo 145 PS 48V | 0,898/0,432 | 21 kW/55 Nm | Στο κιβώτιο ταχυτήτων | Ναι |
Opel Frontera Hybrid 1,2lt Turbo (110 + 145 PS) 48V | 0,898/0,432 | 21 kW/55 Nm | Στο κιβώτιο ταχυτήτων | Ναι |
Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 48V | 0,898/0,432 | 21 kW/55 Nm | Στο κιβώτιο ταχυτήτων | Ναι |