
Πώς η μπαταρία των ηλεκτρικών της Toyota αντέχει στη φθορά του χρόνου;
Με το Battery Care Package η μπαταρία των Toyota δικαιολογεί την εγγύηση 1.000.000 χιλιομέτρων και σε ποσοστό χωρητικότητας 70%.
Η μπαταρία είναι συμπαγής & άκαμπτη για να μην ταλαντώνεται στους κραδασμούς.
Υπάρχει τσεκάρισμα της μπαταρίας με 3 τρόπους.
Αντέχει και σε χαμηλές θερμοκρασίες, υπόσχεται την πιο γρήγορη φόρτιση και στους -10 Βαθμούς Κελσίου.
autoagora Team
Τι σημαίνει το Toyota Battery Care Package;
Η γκάμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Toyota διευρύνεται (νέο Urban Cruiser, νέοι C-HR+, ανανεωμένο bZ4Χ) και η ιαπωνική μάρκα θέλει στα EV μοντέλα της να διατηρήσει πιθανώς το Νο.1 ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα: την αξιοπιστία. Θέλοντας να διώξει τυχόν καχυποψίες σχετικά με τη μακροζωία των μπαταριών η Toyota λανσάρει το πρόγραμμα «Toyota Battery Care Package» με το οποίο μπορεί στην πράξη να πετύχει την εργοστασιακή εγγύηση 1.000.000 χιλιομέτρων και σε ποσοστό χωρητικότητας 70%.
Η μπαταρία είναι συμπαγής & άκαμπτη για να μην ταλαντώνεται στους κραδασμούς Με τη συγκεκριμένη φιλοσοφία η Toyota ουσιαστικά παρουσιάζει μία σειρά από λεπτομέρειες στον τρόπο κατασκευής των μπαταριών της. Κεντρικός πυλώνας είναι η συμπαγής και άκαμπτη λογική που χαρακτηρίζει τη δομή και τη διάταξη της μπαταρίας. Ένας από τους τρόπους που επιλέγεται είναι οι ειδικές κόλλες συγκόλλησης και μεταλλικές πλάκες αλουμινίου. Αυτές δένουν μεταξύ τους τις συστοιχίες με αποτέλεσμα να δένει και όλο το πακέτο της μπαταρίας. Για ακόμη περισσότερη ανθεκτικότητα, όλα τα παραπάνω εμπεριέχονται σε ένα προστατευτικό κέλυφος με δομή προστασίας υψηλής τάσης. Επί του πρακτέου η μπαταρία παρουσιάζεται περισσότερο στιβαρή και ανθεκτική στους κραδασμούς και τις ταλαντώσεις. Κάπως έτσι, είτε μιλάμε για οπίσθια, είτε για πλευρική σύγκρουση, η καμπίνα και η μπαταρία έχουν δομηθεί με τρόπο τέτοιο που παραμένουν όσο το δυνατόν πιο προστατευμένες.
Υπάρχει τσεκάρισμα της μπαταρίας με 3 τρόπους
Εκτός της δομικής κατασκευής, το Toyota Battery Care Package περιλαμβάνει και μία σειρά από διαδικασίες που αποσκοπούν στη λειτουργία της μπαταρίας και στο πώς αυτή θα γίνεται με ανεξάρτητο και απρόσκοπτο τρόπο. Αυτό επιτυγχάνεται με 3 καινοτόμες ενέργειες:
- Διαχείριση διαδικασίας παραγωγής: Σκοπός είναι να περιορίζεται η επαφή της μπαταρίας με τα εκάστοτε μεταλλικά αντικείμενα/ακίδες, ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος βραχυκύκλωσης.
- Σύστημα παρακολούθησης τριών επιπέδων: Από το κάθε μεμονωμένο στοιχείο μέχρι τη συστοιχία και το σύνολο του battery pack υπάρχει ένα σύστημα που τσεκάρει την τη ροή ρεύματος, την τάση και τη θερμοκρασία. Σε περίπτωση που καταγραφούν σημάδια τοπικής υπερθέρμανσης γίνονται οι ανάλογες ενέργειες αντιμετώπισης.
- Νέο ψυκτικό υγρό χαμηλής αγωγιμότητας: Μία ακόμη περίπτωση δράσης 3 επιπέδων. Καταρχάς, το υγρό ψύχει ατομικά και μεμονωμένα κάθε στοιχείο, δεν άγει εύκολα το ρεύμα, έχοντας ταυτόχρονα και αντιπυρικό ρόλο, καθώς δεν επιτρέπει τυχόν πυρκαγιές που προκύπτουν από βραχυκωκλώματα σε περίπτωση διαρροής του ψυκτικού υγρού.
Αντέχει και σε χαμηλές θερμοκρασίες, υπόσχεται την πιο γρήγορη φόρτιση και στους -10 Βαθμούς Κελσίου
Η Toyota έχει δώσει πολύ μεγάλη βάση στο σύστημα ψύξης των ηλεκτρικών της οχημάτων, εξ ου και ο διπλός ρόλος του ψυκτικού υγρού. Διότι πέραν της ψύξης της μπαταρίας συνεργάζεται με το κλιματισμού του αυτοκινήτου με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Η δράση του είναι περισσότερο χρήσιμη σε περιπτώσεις υψηλού φορτίου, δηλαδή όταν η μπαταρία ζεσταίνεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης και κατά τη διάρκεια της AC/DC φόρτισης. Στόχος του συστήματος είναι να αποτρέπεται η υπερθέρμανση της μπαταρίας αλλά και να έχει μεγαλύτερη μακροζωία. Για αυτό κιόλας, δεν αποκλείεται κατά τη φόρτιση να παρατηρήσεις νερό να στάζει από κάτω, στο πλαίσιο ψύξης της μπαταρίας.
Σχετικά το σύστημα θέρμανσης, και αυτό έχει θετική επίδραση στη διαδικασία της φόρτισης. Η αντλία θερμότητας που εξοπλίζει τα EVs της ιαπωνικής μάρκας, προθερμαίνει την μπαταρία πριν την φόρτιση (pre-conditioning) προκειμένου αυτή μπορεί να μένει στην ιδανική θερμοκρασία και σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Αξίζει να τονιστεί πως η Toyota υπόσχεται την πιο γρήγορη DC φόρτιση ακόμη και σε θερμοκρασίες στους -10 Βαθμών Κελσίου.