autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Συμφωνείς με τη νέα γενιά που απομακρύνεται από τη λογική της ιδιοκτησίας;

Συμφωνείς με τη νέα γενιά που απομακρύνεται από τη λογική της ιδιοκτησίας;

Συμφωνείς με τη νέα γενιά που απομακρύνεται από τη λογική της ιδιοκτησίας;

16/7/2025

Οικολογική ευαισθησία και κοινόχρηστος διαμοιρασμός χαρακτηρίζουν τη γενιά Z.
Οι νέοι τείνουν να προτιμούν την «εμπειρία» από την κατοχή υλικών.
Μακροχρόνια και βραχυχρόνια μίσθωση (leasing και car sharing) κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Το ίδιο ισχύει χρόνια με τη χρήση κατοικίας, γιατί όχι και στα αυτοκίνητα;

Οικολογική ευαισθησία και κοινόχρηστος διαμοιρασμός χαρακτηρίζουν τη γενιά Z

Με περισσότερη αποφασιστικότητα και αυτοπεποίθηση, συγκρινόμενη με τις προηγούμενες της γενιές, αλλά και περισσότερο ρεαλισμό παρά ιδεαλισμό, που χαρακτήριζε τους γηραιότερους, η γενιά Z δείχνει να έχει αρκετά διαφορετική καταναλωτική νοοτροπία από όλες τις προηγούμενες. Η μεγαλύτερη ευελιξία στη λήψη αποφάσεων είναι το κοινό γνώρισμα των νέων ανθρώπων. Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες επιλογές που υπάρχουν στις ημέρες μας σε όλους τους τομείς, συνεπάγονται αυτομάτως και μεγαλύτερη ευελιξία. Πάντως αυτό το γνώρισμα έχει οδηγήσει τους νέους αγοραστές αυτοκινήτων να συμπεριλαμβάνουν στους υποψηφίους τρόπους απόκτησης ενός νέου μοντέλου, πρακτικές που μέχρι πρότινος είχαν περιορισμένη ή καμία παρουσία στην αγορά. Η οικολογική ευαισθησία και έννοιες όπως ο κοινόχρηστος διαμοιρασμός μάλιστα, ενισχύουν αυτού του είδους το «καταναλωτικού προφίλ».

Οι νέοι τείνουν να προτιμούν την «εμπειρία» από την κατοχή υλικών

Οι άνθρωποι που ανήκουν στην “Generation Z”, τείνουν να προτιμούν την «εμπειρία» από την κατοχή υλικών. Πολλές φορές αρέσκονται στο να ζήσουν κάτι έντονα και στον υπέρτατο βαθμό κάνοντας την καλύτερη διαθέσιμη επιλογή έστω και περιστασιακά, όσο και αν αυτή κοστίζει. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα, ότι θα προτιμήσουν να νοικιάσουν ένα καλό αυτοκίνητο για τις 2-3 φορές το χρόνο που θα το χρειαστούν για εκδρομή, και να χρησιμοποιούν το «παλιό» τους όλο τον υπόλοιπο χρόνο, παρά να αγοράσουν ένα πιο μέτριο αυτοκίνητο, που όμως θα είχαν στη διάθεση τους συνεχεία.

Μακροχρόνια και βραχυχρόνια μίσθωση (leasing και car sharing) κερδίζουν συνεχώς έδαφος

Υπό αυτή την έννοια, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί και η μακροχρόνια μίσθωση, έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να «πάρει κεφάλι» στις πωλήσεις αυτοκινήτων (ξεπερνά πλέον το 60%). Οι σύγχρονοι άνθρωποι είναι περισσότερο «χρήστες» και λιγότερο «ιδιοκτήτες». Δεν τους αφόρα ιδιαίτερα το γεγονός αν η άδεια κυκλοφορίας αναγράφει το όνομα τους ή την επωνυμία της χρονομισθωτικής εταιρίας: Και η αλήθεια είναι πως το αποτέλεσμα…είναι το ίδιο. Το αυτοκίνητο θα βρίσκεται κάτω από την πόρτα σου για να το χρησιμοποιήσεις όπως και όταν θες. Και αυτή η συνθήκη θα συνοδεύεται και με πολλές άλλες παρελκόμενες υπηρεσίες που θα σου λύνουν κάθε φορά τα χέρια και θα σε γλιτώνουν από απρόσμενα πολλές φορές έξοδα. Αντίστοιχα, και η νεωτεριστική υπηρεσία του car sharing που κάνει αυτήν την εποχή τα πρώτα της βήματα και στη χώρα μας, ήρθε για να καλύψει συγκεκριμένα κενά: Αυτά της ακόμα πιο «βραχείας» ενοικίασης σε σχέση με την ολιγοήμερη κλασσική ενοικίαση, και να βοηθήσει στις μετακινήσεις τους όσους χρειάζονται μεταφορικό μέσο για λίγες ώρες και θα ήθελαν να αποφύγουν το ταξί και τα ΜΜΜ.

Το ίδιο ισχύει χρόνια με τη χρήση κατοικίας, γιατί όχι και στα αυτοκίνητα;

Σε κάθε περίπτωση, θα μπορούσαμε να δούμε με σκεπτικισμό όλους αυτούς τους νεοτερισμούς και τις εξελίξεις στο χώρο της αυτοκίνησης. Ωστόσο, μπορούμε να αναλογιστούμε ότι και με τη χρήση των ακινήτων, ισχύουν τα ίδια δεδομένα εδώ και… αιώνες, καθώς ανέκαθεν πολλοί ήταν και είναι που νοικιάζουν το σπίτι  που μένουν. Γιατί λοιπόν να μην ισχύει το ίδιο και σε άλλους τομείς της οικονομίας; Και μάλιστα σε μια αγορά όπως αυτής του αυτοκινήτου, της «βαρύτερης» αγοράς μετά την αγορά ακινήτων Real Estate.

OPEL
NISSAN