Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Σύστημα οδήγησης κατάλληλο για πλαγιές ηφαιστείων από την Porsche

Σύστημα οδήγησης κατάλληλο για πλαγιές ηφαιστείων από την Porsche

19/1/2024

Σε ηφαίστειο ύψους 7.000 μέτρων σκαρφάλωσε η Porsche 911 Carrera 4S, με τη βοήθεια του steer-by-wire συστήματος οδήγησης Space Drive. Σχεδιασμένο να «σβήνει» ακόμα και τους πιο έντονους κραδασμούς, άγνωστο αν θα προσαρμοστεί για οδήγηση στην πόλη.

Σύστημα οδήγησης steer-by-wire από την Porsche για… επικίνδυνες αποστολές

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Porsche αποφάσισε να τεστάρει τις αντοχές μιας τροποποιημένης Porsche 911 Carrera 4S (αλλά και του οδηγού της), θέλοντας να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ οδήγησης στο μεγαλύτερο δυνατό ύψος. Και τα κατάφερε. Το μέρος που επιλέχθηκε ήταν το ψηλότερο ηφαίστειο στον κόσμο, το Ojos del Salado στη Χιλή, με την κορυφή του να «ξύνει» τα 7.000 μέτρα. Κι αν ο Romain Dumas, τρεις φορές νικητής του Λε Μαν, ήταν ένας από τους καταλληλότερους ανθρώπους για τη δουλειά, η Carrera θα έπρεπε να είναι προετοιμασμένη και τεχνολογικά εξοπλισμένη για ένα από τα πιο αφιλόξενα εδάφη στον κόσμο. Βασικό της όπλο στην κατάρριψη του ρεκόρ στάθηκε το εξελιγμένο σύστημα οδήγησης steer-by-wire, με την ονομασία Space Drive.

Ψηφιακή σύνδεση μεταξύ τροχών και τιμονιού, χωρίς κολόνα ή καλώδια

Κατασκευασμένο σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία ανταλλακτικών Schaeffler, το καινούργιο steer-by-wire σύστημα με το οποίο εξοπλίστηκε η Porsche είναι αμιγώς ψηφιακό, δίχως καμία φυσική σύνδεση (κολόνα ή καλώδια) μεταξύ τιμονιού και μπροστινών τροχών. Ενώ τα συμβατικά συστήματα οδήγησης μεταφέρουν στο τιμόνι -και από κει στον οδηγό- όσο το δυνατόν περισσότερη «αίσθηση» της επιφάνειας του δρόμου, το Space Drive λειτουργεί αντίστροφα. Είναι σχεδιασμένο ώστε να εκτονώνει τις δυνάμεις που μεταφέρονται από τους τροχούς στο τιμόνι, προσφέροντας στον οδηγό περισσότερη άνεση, ακόμα και στα πιο κακοτράχαλα εδάφη, όπως για παράδειγμα οι βραχώδεις πλαγιές ηφαιστείων.

Το Space Drive διαθέτει και δυνατότητα προσαρμογής

Ο Sven Schaarschmidt, κατασκευαστής του σασί του οχήματος, επισήμανε ότι ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το επίπεδο ευαισθησίας του τιμονιού στο επιθυμητό επίπεδο. Ωστόσο είναι προφανές ότι το σύστημα Space Drive κατασκευάστηκε για «ειδικές αποστολές» και όχι για συμβατική οδήγηση, παρά τη δυνατότητα προσαρμογής του.

Όχι άμεσα διαθέσιμο για οδήγηση στον δρόμο

Και αν για όλους όσοι σκοπεύουν να μετακομίσουν σε ηφαιστειακές πλαγιές είναι προφανής η επιλογή του συγκεκριμένου συστήματος οδήγησης, δεν ισχύει το ίδιο και για εκείνους που θα ήθελαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στο οδόστρωμα. Πράγμα που σημαίνει πως, όσες λακκούβες κι αν έχει ο δρόμος μπροστά από το σπίτι σας, θα πρέπει να περιμένετε αρκετά προτού η Porsche καταφέρει να προσαρμόσει το Space Drive για οδήγηση εντός πόλης.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις