autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τα 3 έργα που θα μειώσουν την κίνηση στον Κηφισό – Τι αλλάζει στην κυκλοφορία

Τα 3 έργα που θα μειώσουν την κίνηση στον Κηφισό – Τι αλλάζει στην κυκλοφορία

17/6/2025

Η αύξηση της κυκλοφορίας, έχει μετατρέψει τον Κηφισό σε "νεκρή ζώνη" τις ώρες αιχμής.
Νέος οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα: Ο δυτικός "διάδρομος" για τα βαρέα οχήματα.
Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης: Ο πιο ώριμος κρίκος του σχεδίου.
Σήραγγα Ηλιούπολης: Το "αόρατο" ring-road της Αθήνας.
Η επόμενη μέρα για την κυκλοφορία στην Αττική.

Η αύξηση της κυκλοφορίας έχει μετατρέψει τον Κηφισό σε “νεκρή ζώνη” τις ώρες αιχμής

Η λεωφόρος Κηφισού, η αρτηρία που ενώνει την Αθήνα με τον Πειραιά και διατρέχει μεγάλο μέρος του λεκανοπεδίου, έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε συνώνυμο της κυκλοφοριακής ασφυξίας. Η ραγδαία αύξηση της κυκλοφορίας στην post-covid εποχή, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις στον σχεδιασμό των υποδομών, έχουν μετατρέψει τον Κηφισό σε “νεκρή ζώνη” τις ώρες αιχμής. Ωστόσο, στον ορίζοντα διαφαίνεται μια τριπλή παρέμβαση που ενδέχεται να αλλάξει τα δεδομένα: τρία κρίσιμα έργα υποδομής έρχονται να αναδιαμορφώσουν την κυκλοφοριακή πραγματικότητα στην Αττική, προσφέροντας ουσιαστική ανάσα στους καθημερινούς χρήστες των δρόμων.

Νέος οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα: Ο δυτικός “διάδρομος” για τα βαρέα οχήματα

Πρόκειται για ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια με χαρακτήρα πρότασης προς το παρόν, αλλά με μεγάλες προοπτικές. Ο νέος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 45 χιλιομέτρων αναμένεται να συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, διαμορφώνοντας έναν εναλλακτικό δίαυλο για τη βαριά κυκλοφορία που σήμερα “εγκλωβίζεται” στον Κηφισό. Εάν προχωρήσει, το έργο θα μεταφέρει μεγάλο μέρος των φορτηγών –ειδικά εκείνων που διακινούν εμπορεύματα προς και από τον Πειραιά– εκτός αστικού ιστού, συμβάλλοντας δραστικά στην αποφόρτιση του υπάρχοντος δικτύου.

Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης: Ο πιο ώριμος κρίκος του σχεδίου

Αυτό το έργο είναι το πιο κοντινό στην υλοποίηση. Η επέκταση της Λ. Κύμης, συνολικού μήκους 4,2 χιλιομέτρων, έχει ήδη εισέλθει στη φάση ανάθεσης. Θα ενώνει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό στο ύψος του κόμβου Καλυφτάκη, δημιουργώντας μια ευθεία διαδρομή για όσους μετακινούνται από τα βόρεια προάστια προς το κέντρο. Ταυτόχρονα, εκτιμάται πως θα μειώσει την πίεση στους κόμβους της Μεταμόρφωσης και της Πατησίων, κατευθύνοντας την κυκλοφορία προς μια πιο αποτελεσματική διαδρομή χωρίς την ανάγκη διέλευσης από τον Κηφισό.

Σήραγγα Ηλιούπολης: Το “αόρατο” ring-road της Αθήνας

Το τρίτο μεγάλο έργο, αν και δεν εφάπτεται άμεσα του Κηφισού, μπορεί να προσφέρει ευρύτερη αποσυμπίεση στο δίκτυο μετακινήσεων της Αττικής. Η Σήραγγα Ηλιούπολης σχεδιάζεται να ξεκινά από τον Καρέα και να καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, προσφέροντας μια ταχύτατη υπόγεια σύνδεση μεταξύ ανατολικών και νοτίων περιοχών. Η λειτουργία της εκτιμάται πως θα αποσυμφορήσει βασικές αρτηρίες του νοτίου τομέα και θα ενισχύσει τη διαμπερή κυκλοφορία, λειτουργώντας συμπληρωματικά με την Αττική Οδό και τον Κηφισό σαν ring-road.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

FORD
AUDI