Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Μικρά SUV | Μικρά | Electric
Θα πουλάει τελικά μόνο σε εταιρείες leasing η Renault;

Θα πουλάει τελικά μόνο σε εταιρείες leasing η Renault;

Διαβάστηκε από 55338 αναγνώστες - 29/8/2023

Οι τιμές της Renault απογειώθηκαν την τελευταία 2ετία και έτσι οι πωλήσεις της σε ιδιώτες, μειώθηκαν δραματικά!

Σταμάτησαν να αγοράζουν Renault...

Μελετούσαμε τις φετινές πωλήσεις των αυτοκινήτων σε ιδιώτες και εταιρείες, και μας έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση αυτό που συμβαίνει με τα Renault, φέτος. Μόνο το 16% των Renault Clio που πουλήθηκαν φέτος, αγοράστηκαν από ιδιώτες. Το ίδιο μικρό ποσοστό ισχύει και για τα Renault Captur και για τα Renault Arcana.

Αν το δούμε αυτό με συγκριτικά νούμερα, στο πρώτο επτάμηνο, ενώ πχ. πουλήθηκαν 1.750 Toyota Yaris, πουλήθηκαν μόλις 280 Renault Clio, σε ιδιώτες. Αντίστοιχα πουλήθηκαν 2.500 Toyota Yaris cross σε ιδιώτες και μόλις 185 Renault Captur. Τρία χρόνια πριν η Renault πούλαγε, όπως και οι υπόλοιπες μάρκες, το 50% των αυτοκινήτων της, σε ιδιώτες. Τώρα το ποσοστό αυτό έπεσε στο μόλις 15%.

Φταίνε άραγε μόνο οι αυξήσεις τιμών ή υπάρχει και κάτι άλλο που απομάκρυνε τους ιδιώτες;

Τρία χρόνια βέβαια πριν, η Renault είχε τις ίδιες περίπου τιμές με την Toyota και τώρα, αν δούμε τις υβριδικές εκδόσεις, είναι 8.000 ευρώ ακριβότερη από την Toyota.
Αν οι πωλήσεις σε ιδιώτες πέσανε από το 50% στο 15%, αυτό σημαίνει ότι έχασε τα 2/3 των ιδιωτών αγοραστών, δηλαδή μερικές χιλιάδες ιδιώτες που θα αγοράζανε Renault απομακρύνθηκαν από την μάρκα.

Όπως είναι λογικό η επίσημοι έμποροι της Renault δεν πρέπει να είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι...

Αυτοί ενδιαφέρονται να έχουν ιδιώτες αγοραστές, ώστε να έχουν στη συνέχεια πελάτες και για τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία τους και τώρα βλέπουν να μειώνονται συνέχεια οι ιδιώτες πελάτες τους. Υπάρχει όμως και ένα ακόμα πιο σημαντικό θέμα για αυτούς τους λίγους ιδιώτες, που συνεχίζουν να αγοράζουν Renault παρά τη μεγάλη αύξηση τιμών.
Θα ανέβουν αντίστοιχα 8-9 χιλιάδες και οι τιμές των μεταχειρισμένων Renault ή όταν θα θελήσουν να πουλήσουν το Renault που αγοράσανε, θα ανακαλύψουν ότι οι τιμές μεταπώλησης δεν θα έχουν ανέβει αντίστοιχα και θα χάσουν πολλά λεφτά; Είναι λογικό το ερώτημα;

Αν οι τιμές μεταχειρισμένων Toyota και Renault ήταν στο ίδιο επίπεδο (ακολουθώντας τις ίδιες περίπου τιμές λιανικής), πως ξαφνικά οι τιμές της Renault θα ανέβουν 8.000 και στα μεταχειρισμένα;

Γιατι ξαφνικά θα αρχίσουν οι αγοραστές μεταχειρισμένων να πληρώνουν τόσα λεφτά παραπάνω για ένα Renault;

Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να προστατεύουν τους πελάτες τους, έχουν ειδική πολιτική στον τομέα αυτό. Φροντίζουν τα αυτοκίνητα που κάθε χρόνο τελειώνει η περίοδος leasing και βγαίνουν στην αγορά για πώληση σαν μεταχειρισμένα, να κρατάνε την αξία τους σαν μεταχειρισμένα.
Έχουν δηλαδή από πριν συμφωνίες, με τις εταιρείες leasing και αν η αγορά των μεταχειρισμένων δεν αγοράζει τα αυτοκίνητα αυτά στις σωστές τιμές, τότε οι ίδιες οι εταιρείες αγοράζουν τα αυτοκίνητα αυτά και φροντίζουν να τα διαθέσουν στις σωστές τιμές (προσφέροντας επιπλέον εγγυήσεις, πλήρη αποκατάσταση κάθε φθοράς κλπ.). Θα θυμάστε τα «3μερα πώλησης μεταχειρισμένων με εγγύηση», που οργανωνόντουσαν από διάφορες εταιρείες.

Έτσι τα αυτοκίνητα κρατάνε την αξία τους σαν μεταχειρισμένα και δεν απογοητεύονται οι ιδιώτες αγοραστές. Ταυτόχρονα όμως εξασφαλίζει και μικρότερη δόση, σε όσους αγοράζουν με leasing, αφού οι εταιρείες leasing, (έχοντας εξασφαλίσει ότι οι εταιρείες θα πάρουν τα αυτοκίνητα πίσω σε υψηλές τιμές, όταν λήξει η περίοδος leasing), δίνουν χαμηλότερες τιμές δόσης. Βγαίνουν όλοι κερδισμένοι, δηλαδή.

Σκέψου όμως, να έχεις αγοράσει ένα αυτοκίνητο και να πας σε 4 χρόνια να το κάνεις ανταλλαγή, και να σου πούνε ότι έχει χάσει το 60% ή το 65% της αξίας του; Θα ακούς αυτή την μάρκα και θα το βάζεις στα πόδια... Σκέψου και τι μπινελίκια θα φάει ο εξουσιοδοτημένος έμπορος που στο πούλησε και τι δυσφήμιση (δίκαια) θα φάει, από στόμα σε στόμα, η εταιρεία, αλλά και ο έμπορος που στο πούλησε. Πόσους μελλοντικούς πελάτες θα χάσουν;;

Την τελευταία διετία, η μεγάλη έλλειψη αυτοκινήτων, οδήγησε τις τιμές των μεταχειρισμένων στα ύψη και εξαφάνισε προβλήματα σαν το παραπάνω, αλλά τώρα που έληξε το πρόβλημα και δεν υπάρχει πλέον έλλειψη, οι τιμές των μεταχειρισμένων θα ακολουθήσουν τις ανάγκες των αγοραστών. Γιατί να πληρώσει κάποιος 8.000 ευρώ παραπάνω για ένα μεταχειρισμένο Renault, αν 3 χρόνια πριν είχε την ίδια τιμή με ένα Toyota; Μιλώντας μάλιστα για Renault και Toyota, το αντίθετο ισχύει στην πράξη. Τα Toyota λόγω της φήμης τους για καλύτερη αξιοπιστία, προτιμούνται σαν μεταχειρισμένα και έχουν διαχρονικά, καλύτερες τιμές. Πρέπει νομίζουμε να το ψάξει καλά αυτό το θέμα, με τις νέες αυξημένες τιμές της η Renault.

Εσείς τι λέτε φταίει η μεγάλη αύξηση τιμών στα Renault που απομακρύνει τους ιδιώτες αγοραστές ή και κάτι άλλο;