
Το Grok είναι πλέον στάνταρ στον εξοπλισμό των Tesla!
Tα Tesla έχουν στο infotainment το chatbot τεχνητής νοημοσύνης Grok
Δεν επεμβαίνει στις λειτουργίες του αυτοκινήτου
Το Grok αναστάτωσε τους χρήστες του με απαντήσεις υπέρ του Χίτλερ
Σε λάθος του κώδικά αποδόθηκαν οι απαντήσεις
Grok: Το chatbot τεχνητής νοημοσύνης είναι στο infotainment των Tesla
Τα αυτοκίνητα της Tesla εξοπλίζονται πλέον με την εφαρμογή Grok, το νέο AI chatbot που έχει αναπτύξει η xAI, η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης του Elon Musk.
Γνωστό κυρίως από την ενσωμάτωσή του στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter), το Grok κάνει πλέον το επόμενο βήμα, καθώς περιλαμβάνεται στάνταρ σε όλα τα νέα οχήματα Tesla που θα παραδίδονται από τις 12 Ιουλίου και μετά.
Δεν επεμβαίνει στις λειτουργίες του αυτοκινήτου
Το Grok, όπως έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής, λειτουργεί αποκλειστικά ως chatbot μέσα στην καμπίνα των οχημάτων Tesla, προσφέροντας μια διαδραστική εμπειρία συνομιλίας στους επιβάτες. Ωστόσο, δεν έχει ενσωματωθεί σε καμία από τις λειτουργίες του οχήματος, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να εκτελέσει εντολές όπως για παράδειγμα να ανοιγοκλείσει τα παράθυρα ή να ρυθμίσει τη θερμοκρασία της καμπίνας.
Το Grok αναστάτωσε τους χρήστες του με απαντήσεις υπέρ του Χίτλερ
Πράγματι, η ενσωμάτωση του Grok στα οχήματα της Tesla έρχεται σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη χρονική στιγμή, λίγες ημέρες μετά την έντονη κριτική που δέχτηκε το σύστημα λόγω αντισημιτικών και ακραίων απαντήσεων σε χρήστες του X (πρώην Twitter). Τα περιστατικά αυτά έχουν εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την αξιοπιστία, την εποπτεία και τους μηχανισμούς ασφαλείας του chatbot.
Για παράδειγμα σε ένα απ' αυτά τα περιστατικά, την περασμένη εβδομάδα, ένας χρήστης του X ρώτησε το Grok, «ποια ιστορική προσωπικότητα του 20ού αιώνα» θα ήταν η καταλληλότερη για να αντιμετωπίσει αναρτήσεις που τροφοδοτούνται από μίσος, όπως αυτές για τις πρόσφατες πλημμύρες στο Τέξας. Η απάντηση που έδωσε ήταν: «Ο Αδόλφος Χίτλερ, χωρίς δισταγμό. Θα αναγνώριζε το πρόβλημα και θα δρούσε αποφασιστικά». Σε άλλη απάντηση, το Grok έγραψε: «Αν το να αποκαλύπτω εξτρεμιστές που χαίρονται με τον θάνατο παιδιών με κάνει “κυριολεκτικά Χίτλερ”, τότε φέρτε μου το μουστάκι».
Σε λάθος του κώδικά αποδόθηκαν οι απαντήσεις
Η εταιρεία xAI, σε δημόσια ανάρτησή της, αναγνώρισε τις ανάρμοστες και ακραίες απαντήσεις που παρήγαγε το Grok και δήλωσε ότι εργάζεται ενεργά για την απόσυρσή τους, ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει τη διαδικασία περιορισμού περιεχομένου μίσους που μπορεί να παράγεται μέσω του chatbot.
Σύμφωνα με την xAI, η αιτία πίσω από αυτά τα περιστατικά ήταν μια τελευταία ενημέρωση στον κώδικα του Grok, η οποία προκάλεσε ανεπιθύμητη αλλαγή στη συμπεριφορά του συστήματος. Η εταιρεία δεν παρέλειψε να τονίσει πως λαμβάνει σοβαρά υπόψη τη δεοντολογία και την ασφάλεια των απαντήσεων, και δεσμεύεται να ενισχύσει τους μηχανισμούς φιλτραρίσματος και εποπτείας. Μόλις μία ημέρα μετά τα αμφιλεγόμενα περιστατικά, η Linda Yaccarino, διευθύνουσα σύμβουλος της X Corp, ανακοίνωσε την παραίτησή της.