autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Abarth: Θέλει να επιστρέψει στη βενζίνη με «καυτό» 500ράκι

Abarth: Θέλει να επιστρέψει στη βενζίνη με «καυτό» 500ράκι

26/11/2025

Το κοινό της Abarth θέλει κινητήρα βενζίνης, είπε σε δηλώσεις του ο επικεφαλής της μάρκας
«Καυτό» βενζινοκίνητο 500ράκι με βάση το Fiat 500 Hybrid, είναι το πλάνο των Ιταλών
Η αναζήτηση του κατάλληλου κινητήρα συγκεντρώνει δυσκολίες

autoagora Team

Στρέφεται και πάλι στη βενζίνη η Abarth

Υψηλές είναι οι πιθανότητες το ηλεκτρικό Abarth 500e να αποκτήσει και έκδοση με κινητήρα βενζίνης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Abarth εργάζεται πάνω σε ένα σχέδιο που χρησιμοποιεί ως βάση το πρόσφατα παρουσιασθέν Fiat 500 Hybrid, προκειμένου να αναπτύξει μια «καυτή» έκδοση, η οποία θα αντικαταστήσει το πλέον ανενεργό Abarth 595 στην γκάμα της.

Το κοινό της Abarth θέλει κινητήρα βενζίνης, είπε σε δηλώσεις του ο επικεφαλής της μάρκας.

Στην παρουσίαση του νέου Fiat 500 Hybrid με βενζινοκινητήρα, ο επικεφαλής της Fiat και της Abarth για την Ευρώπη, Gaetano Thorel, τόνισε σε διεθνή Μέσα ότι οι πελάτες της Abarth επιθυμούν μοντέλο με θερμικό κινητήρα. Επεσήμανε ότι η ανασχεδιασμένη ηλεκτρική πλατφόρμα ανοίγει νέες δυνατότητες και πως η Abarth προσπαθεί να εξελίξει ένα κατάλληλο σύστημα μετάδοσης κίνησης για το νέο «καυτό» βενζινοκίνητο της επόμενης γενιάς.
 

Ο Thorel πρόσθεσε: «Είναι γεγονός ότι το κοινό της Abarth θέλει θερμικό κινητήρα, όχι μόνο για την ισχύ, αλλά και επειδή οι πελάτες τροποποιούν τα αυτοκίνητά τους. Στο ηλεκτρικό αυτό δεν είναι δυνατό. Οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να παρέμβουν στον κινητήρα και να τον ρυθμίσουν. Γι’ αυτό η λέσχη της Abarth δεν είναι πλήρως ικανοποιημένη με τα ηλεκτρικά μοντέλα».

Η αναζήτηση του κατάλληλου κινητήρα συγκεντρώνει δυσκολίες

Οι πρόσφατες προσαρμογές στο 500e επέτρεψαν στη Fiat να ενσωματώσει στην ηλεκτρική πλατφόρμα έναν ήπια υβριδικό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου. Ωστόσο, με μόλις 64 ίππους και 0-100 χλμ./ώρα σε 16,2 δευτερόλεπτα, ο Thorel απέρριψε την ιδέα ότι αυτός ο κινητήρας θα μπορούσε να παίξει κάποιο ρόλο στη μελλοντική γκάμα της Abarth.
 

Καθώς η Abarth σκοπεύει να αναπτύξει νέο βενζινοκίνητο μοντέλο, θα πρέπει είτε να βρει κινητήρα από τα ράφια της Stellantis, είτε να δημιουργήσει δικό της. Ο Thorel επισήμανε ότι οι μικρές διαστάσεις του 500 περιορίζουν τις επιλογές για μεγαλύτερο κινητήρα, όπως έναν τετρακύλινδρο 1,4 λίτρων, τονίζοντας ότι «δεν ταιριάζει».
 

Ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,2 λίτρων, που χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως το Opel Corsa και το Peugeot 208, θα μπορούσε να είναι μια πιθανή λύση, ωστόσο οι διαστάσεις του αποτελούν σημαντική πρόκληση για τους μηχανικούς.

Η Abarth ψάχνει τον τρόπο

Όπως και να έχουν τα πράγματα, προς το παρόν παραμένει η δέσμευση της Abarth να επιστρέψει στην αγορά με ένα βενζινοκίνητο hatchback: «Δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Αν βρούμε έναν τρόπο, θα το κάνουμε», κατέληξε ο Thorel.

STOCKCENTER