.jpg)
Audi: Νέος V6 diesel κινητήρας με 299 άλογα για τα A6 και Q5
Το diesel διατηρείται στην γκάμα της Audi
Συνδυάζει 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα μαζί με ηλεκτρικό κομπρέσορα
Με 299 άλογα και 580 Nm ροπής
Δουλεύει και με βιοκαύσιμο diesel HVO
autoagora Team
Το diesel διατηρείται στην γκάμα της Audi
Το diesel συνεχίζει να καταγράφει σταθερή πτώση στην Ευρώπη, κάτι που επιβεβαιώνουν και τα πιο πρόσφατα στοιχεία των πωλήσεων. Πλέον αποτελεί την τέταρτη επιλογή των Ευρωπαίων οδηγών, μετά τα υβριδικά, τα βενζινοκίνητα και τα Plug-in υβριδικά μοντέλα.
Παρόλα αυτά, η Audi δεν σκοπεύει ακόμη να αποχωριστεί αυτή την τεχνολογία, παρουσιάζοντας έναν νέο 3,0 λίτρων V6 diesel κινητήρα, ο οποίος συνοδεύεται από ηλεκτρική υποβοήθηση για αυξημένη αποδοτικότητα.
Συνδυάζει 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα μαζί με ηλεκτρικό κομπρέσορα
Κάνοντας το ντεμπούτο του στα Audi A6 και Audi Q5, ο νέος εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας της μάρκας συνδυάζει ήπιο υβριδικό σύστημα 48V μαζί με έναν ηλεκτρικό κομπρέσορα — χαρακτηριστικό που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε κινητήρα της Audi.
Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι το νέο diesel μοτέρ προσφέρει αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ παράλληλα εξαλείφει σχεδόν ολοκληρωτικά το turbo lag, προσφέροντας πιο άμεση απόκριση.
Με 299 άλογα και 580 Nm ροπής
Όσον αφορά την ισχύ, ο νέος κινητήρας αποδίδει 299 ίππους στις 3.620 σ.α.λ. και 580 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ.. Κατά την εκκίνηση, το ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει επιπλέον 24 ίππους και 230 Nm ροπής, ενισχύοντας προσωρινά τις επιδόσεις.
Σύμφωνα με την Audi, το A6 Sedan με τον νέο diesel κινητήρα επιταχύνει από 0–100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Το ελαφρώς βαρύτερο A6 Avant χρειάζεται μόλις ένα δέκατο παραπάνω.
Από την άλλη πλευρά, τα Q5 και Q5 Sportback ολοκληρώνουν το sprint 0–100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,0 δευτερόλεπτα, επωφελούμενα από την επιπλέον ροπή και την άμεση απόκριση του νέου συστήματος.
Δουλεύει και με βιοκαύσιμο diesel HVO
Από εκεί και πέρα, η Audi επισημαίνει ότι ο νέος V6 diesel εμφανίζει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τον προηγούμενο, ιδιαίτερα στην ανθεκτικότητα αλλά και στην κατανάλωση καυσίμου.
Επιπλέον, ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί με το βιοκαύσιμο HVO diesel, το οποίο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO₂ έως και 95% συγκριτικά με το συμβατικό πετρέλαιο, προσφέροντας μια σαφώς πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή.

