
Η ΕΕ ετοιμάζεται να διατηρήσει βενζίνη/diesel και μετά το 2035
Δηλώσεις του Απόστολου Τζιτζικώστα, Ευρωπαίου Επιτρόπου Μεταφορών στη Handelsblatt
«Η ΕΕ είναι ανοιχτή στην παρουσία κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035»
Η ΕΕ στηρίζει βιοκαύσιμα και καύσιμα με χαμηλούς ρύπους
autoagora Team
Δηλώσεις του Απόστολου Τζιτζικώστα, Ευρωπαίου Επιτρόπου Μεταφορών στη Handelsblatt
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται πως εξετάζει την αναθεώρηση της αρχικής της απόφασης, η οποία προβλέπει την οριστική απαγόρευση της πωλήσης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2035.
Η πληροφορία αυτή μεταδόθηκε από ελληνικά χείλη, συγκεκριμένα από τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μεταφορών, Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος τόνισε ότι η ΕΕ «είναι ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες», δηλαδή δεν αποκλείει ούτε υβριδικά οχήματα ούτε παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.
«Η ΕΕ είναι ανοιχτή στην παρουσία κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035»
Συγκεκριμένα, ο Τζιτζικώστας, μιλώντας στην γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, επισήμανε ότι η Επιτροπή παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις γεωπολιτικές συνθήκες, με στόχο να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες και δεν αποκλείουμε την παρουσία κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, εφόσον πληρούν τις προδιαγραφές χαμηλών εκπομπών ρύπων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Η ΕΕ στηρίζει βιοκαύσιμα και καύσιμα με χαμηλούς ρύπους
Η προηγούμενη γραμμή της ΕΕ, που προέβλεπε το οριστικό τέλος των βενζινοκίνητων και diesel οχημάτων από το 2035, αντιμετωπίζει πλέον πιέσεις τόσο από κράτη-μέλη όσο και από κατασκευαστές, οι οποίοι ζητούν μια πιο ευέλικτη προσέγγιση λόγω οικονομικών και γεωπολιτικών παραμέτρων.
Αυτά ακριβώς ζήτησε και ο καγκελάριος της Γερμανίας, Φρίντριχ Μέρτς, με επιστολή του προς την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Μάλιστα, ο Απόστολος Τζιτζικώστας, στις δηλώσεις του στην Handelsblatt, αναφέρθηκε στην επιστολή του Γερμανού Καγκελάριου, τονίζοντας πως «έγινε πολύ θετικά δεκτή» και ότι η Επιτροπή θα συμπεριλάβει «όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις» στον νέο κανονισμό – «συμπεριλαμβανομένου του ρόλου των καυσίμων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων, αλλά και των βιοκαυσίμων».
Βενζίνη/diesel θα συνεχίσουν μέχρι νεοτέρας
Όπως όλα δείχνουν, η προηγούμενη «γραμμή» της ΕΕ, που προέβλεπε το οριστικό τέρμα στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή diesel από το 2035, πλέον τίθεται υπό αναθεώρηση.
Σύμφωνα με την Handelsblatt, ακόμη δύο αξιωματούχοι της Επιτροπής επιβεβαίωσαν ότι σκοπεύουν να επιτρέψουν τους παραδοσιακούς κινητήρες καύσης, εφόσον τροφοδοτούνται με βιοκαύσιμα ή e-fuels, κάτι που, αν επιβεβαιωθεί και στην πράξη, σημαίνει πως οι κινητήρες βενζίνης και diesel θα συνεχίσουν μέχρι νεοτέρας!

