autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οι ΗΠΑ απαγόρευσαν στην Polestar να πουλάει αυτοκίνητα!

Οι ΗΠΑ απαγόρευσαν στην Polestar να πουλάει αυτοκίνητα!

26/6/2026

Τέλος η Polestar από τις ΗΠΑ
Η ιδιοκτησία της Polestar από την κινεζική Geely και το κινεζικό λογισμικό ήταν η βασική αιτία
Η Polestar έχει και εργοστάσιο στη Νότιο Καρολίνα
Η Polestar δε φαίνεται να επηρεάζεται ιδιαίτερα απ' αυτή την εξέλιξη

autoagora Team

Τέλος η Polestar από τις ΗΠΑ

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ έλαβε σκληρή απόφαση σε βάρος της Polestar, καθώς ουσιαστικά απαγορεύει στη μάρκα να διαθέτει τα μοντέλα της στην αμερικανική αγορά από το Model Year 2027.
 

Μάλιστα, η απόφαση αυτή δεν αφορά μόνο τα οχήματα που κατασκευάζονται εκτός Ηνωμένων Πολιτειών και πωλούνται σε αυτές, αλλά επεκτείνεται ακόμη και σε εκείνα που παράγονται εντός των ΗΠΑ, επηρεάζοντας συνολικά τη δραστηριότητα της Polestar στην εγχώρια αγορά.

Η ιδιοκτησία της Polestar από την κινεζική Geely και το κινεζικό λογισμικό ήταν η βασική αιτία

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, το Γραφείο Βιομηχανίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ αρνήθηκε να χορηγήσει στην Polestar την απαιτούμενη άδεια για να συνεχίσει τη δραστηριότητά της στην αμερικανική αγορά. Η απόφαση βασίζεται στον Κανόνα Συνδεδεμένων Οχημάτων (Connected Vehicles Rule), ο οποίος αφορά ζητήματα εθνικής ασφάλειας.
 

Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή φαίνεται πως διαδραμάτισε το γεγονός ότι η κινεζική Geely, βασικός μέτοχος της Polestar, κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της εταιρείας, με αποτέλεσμα η μάρκα να εμπίπτει στους περιορισμούς που έχουν επιβάλει οι Ηνωμένες Πολιτείες.
 

Ο Κανόνας Συνδεδεμένων Οχημάτων, ο οποίος θεσπίστηκε κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Τζο Μπάιντεν, απαγορεύει την κυκλοφορία στις ΗΠΑ οχημάτων που διαθέτουν κινεζικής ή ρωσικής προέλευσης λογισμικό και εξοπλισμό στα συστήματα συνδεσιμότητάς τους, επικαλούμενος λόγους εθνικής ασφάλειας. Η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Ουάσινγκτον για τον περιορισμό της εισόδου κινεζικών αυτοκινήτων στην αμερικανική αγορά, με την Polestar να είναι η πιο πρόσφατη αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τα νέα μέτρα.

Η Polestar έχει εργοστάσιο στη Νότιο Καρολίνα

Η απόφαση της Ουάσινγκτον αναμένεται να επηρεάσει κυρίως το Polestar 3, το μοναδικό μοντέλο της εταιρείας που κατασκευάζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η παραγωγή του πραγματοποιείται από το 2024 στο εργοστάσιο της Polestar στη Νότια Καρολίνα, το οποίο αποτελεί βασικό κόμβο για τη διάθεση του μοντέλου.
 

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οχήματα που παράγονται στη συγκεκριμένη μονάδα δεν προορίζονται αποκλειστικά για την αμερικανική αγορά, καθώς σημαντικός αριθμός τους εξάγεται και στην Ευρώπη.
 

Προς το παρόν, παραμένει άγνωστο πώς θα επηρεαστεί η λειτουργία του εργοστασίου στη Νότια Καρολίνα και αν η Polestar θα προχωρήσει σε αλλαγές στη στρατηγική παραγωγής ή διάθεσης του Polestar 3, μετά τις νέες εξελίξεις.

Η Polestar δε φαίνεται να επηρεάζεται ιδιαίτερα απ' αυτή την εξέλιξη

Παρά τις εξελίξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Polestar δεν φαίνεται να δέχεται ισχυρό πλήγμα σε εμπορικό επίπεδο. Τα οικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι το 94% των λιανικών πωλήσεών της κατά το πρώτο τρίμηνο του 2026 προήλθε από αγορές εκτός των ΗΠΑ, με την Ευρώπη να αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά της εταιρείας.
 

Σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar, Michael Lohscheller, υπογράμμισε ότι η εταιρεία εισέρχεται σε μια νέα φάση ανάπτυξης με έμφαση στις περιφερειακές αγορές. Όπως ανέφερε, η Ευρώπη αποτελεί πλέον τον βασικό μοχλό ανάπτυξης της μάρκας, ενώ οι πωλήσεις-ρεκόρ που καταγράφηκαν το 2025 και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2026 επιβεβαιώνουν τη θετική πορεία της.
 

Παράλληλα, ο Michael Lohscheller επισήμανε ότι η Polestar θα συνεχίσει να επενδύει σε αγορές με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη Νοτιοανατολική Ασία, την Ανατολική Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και τον Καναδά, ενώ μέσα στη χρονιά προγραμματίζονται και νέες εμπορικές λανσαρίσεις στην Ευρώπη.