Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Παρά τις φήμες στις συζητήσεις καφενείου, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στο πόσο σκούρες θα είναι οι μεμβράνες στα πίσω παράθυρα

Αντηλίακες Μεμβράνες

Διαβάστηκε από 5436 αναγνώστες - 19/5/2016

Στην Ελλάδα, οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, σε συνδυασμό με τις υπεριώδεις ακτινοβολίες, είναι επιβλαβείς όχι μόνο για εμάς, αλλά και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου μας. Ποιες αντηλιακές μεμβράνες να τοποθετήσουμε και πώς να τις επιλέξουμε;

Το κύριο πλεονέκτημα που προσφέρουν οι αντηλιακές μεμβράνες είναι ότι φιλτράρουν τις υπεριώδεις (UV) ακτινοβολίες έως και κατά 99%. Έτσι, όχι μόνο προστατεύουν εμάς και τους επιβάτες μας, ειδικά όταν ανήκουν σε ευπαθείς κατηγορίες όπως παιδιά και ηλικιωμένοι, αλλά επίσης προστατεύουν όλα τα πλαστικά και υφασμάτινα μέρη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας, ενώ ταυτόχρονα βοηθούν στην αποδοτική λειτουργία του κλιματιστικού με αποτέλεσμα να μειώνεται ευκολότερα και να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα η εσωτερική θερμοκρασία.


Τα ατού τους δεν σταματούν όμως εκεί, αλλά επεκτείνονται και στον τομέα της ασφάλειας. Οι μεμβράνες γίνονται ένα σώμα με τα κρύσταλλα. Έτσι, εάν σπάσει κάποιο κρύσταλλο σε περίπτωση ατυχήματος, τα κομμάτια του δε θα διασκορπιστούν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αποφεύγοντας τον τραυματισμό κάποιου επιβάτη. Επίσης προσφέρουν και  αύξηση στην αντικλεπτική ασφάλεια. Όχι μόνο κάνουν πιο δύσκολο να δει κάποιος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου για ξεχασμένες τσάντες ή κινητά, αλλά σε απόπειρα διάρρηξης μέσω του τζαμιού, τα κομμάτια θα μείνουν σταθερά στη θέση τους, καθυστερώντας και κατά περίπτωση αποτρέποντας τον κλέφτη.


Οι καλές μεμβράνες από σοβαρούς κατασκευαστές προσφέρουν αντοχή στο χρόνο χωρίς ξεφλουδίσματα ή κιτρινίσματα, ενώ παρά το μηδαμινό τους πάχος – μετριούνται σε μικρά του χιλιοστού – είναι κατασκευασμένες από σειρά στρωμάτων που κατά περίπτωση συμπεριλαμβάνουν τιτάνιο ή αλουμίνιο για την ανάκλαση των ακτινοβολιών.

Οι μεμβράνες που θα επιλέξετε πρέπει να συνοδεύονται από πιστοποιητικά συμμόρφωσης με τις Ευρωπαϊκές νομοθεσίες, να συνοδεύονται από εγγύηση και να διαθέτουν αυτοκόλλητα ανάμεσα στη μεμβράνη και τα τζάμια που να έχουν τους αριθμούς έγκρισής τους και, ειδικά στην περίπτωση του παρμπρίζ, να μην παραμορφώνουν ούτε στο ελάχιστο την ορατότητα.


Παρά τις φήμες στις συζητήσεις καφενείου, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στο πόσο σκούρες θα είναι οι μεμβράνες στα πίσω παράθυρα και το πίσω τζάμι, αρκεί αυτές να μην καλύπτουν το τρίτο φως φρένων εάν είναι τοποθετημένο πίσω από το τζάμι. Για όλα τα αυτοκίνητα απαγορεύονται οι μεμβράνες που έχουν διαπερατότητα φωτός μικρότερη του 70% στα εμπρός πλευρικά τζάμια και 75% για το παρμπρίζ. Στο τελευταίο επιτρέπεται η τοποθέτηση σκούρας λωρίδας στο άνω μέρος αυτού, ενώ καλό είναι να έχουμε στο νου μας ότι τα νούμερα αναφέρονται στη συνολική διαπερατότητα του φωτός μετά την τοποθέτηση των μεμβρανών και όχι αποκλειστικά σε αυτές. Έτσι, ένα αυτοκίνητο που διαθέτει από τον κατασκευαστή του ελαφρά φιμέ τζάμια θα είναι νόμιμο μόνο με τα πιο ανοιχτόχρωμα φιλμ. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται μεμβράνες καθρέπτες, αυτές δηλαδή που αντανακλούν πάνω από 25% του φωτός καθώς αυτές μπορεί να τυφλώσουν τους οδηγούς των άλλων οχημάτων.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις