
Test συνεργείων Fiat, η Ρεβάνς: Συνεχίζει να είναι πολύ χαμηλά
Επισκεφτήκαμε 2 φορές την ίδια αλυσίδα συνεργείων της Fiat και στις δύο φορές απογοήτευσε. Την πρώτη φορά βρήκε μόνο το 30% των βλαβών, ενώ και στον επανέλεγχο που κάναμε δεν ξεπέρασε το 43%. Πολύ χαμηλή βαθμολογία και στον ποιοτικό έλεγχο...
Δύο test στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Fiat με χαμηλή βαθμολογία
Μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο πηγαίνοντας σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο Fiat; Η απάντηση είναι, όχι! Επισκεφτήκαμε την ίδια αλυσίδα συνεργείων της μάρκας και συνεχίζουν να υπάρχουν τα ίδια προβλήματα.
Το AutoAgora συνεχίζει τα test συνεργείων και τους επανελέγχους στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Αυτή τη φορά ελέγξαμε ξανά την Fiat στην ίδια αλυσίδα συνεργείων της για να δούμε, αν βελτιώθηκε η κατάσταση από την προηγούμενη επίσκεψη μας.
Στην εύρεση των βλαβών συνεχίζει να είναι πολύ χαμηλά, στην πρώτη επίσκεψη δεν βρήκε το 70% των βλαβών στην δεύτερη το 57%. Να θυμίσουμε πως όλες οι βλάβες που δημιουργούμε είναι μέσα στους ελέγχους που υπόσχονται πως κάνουν. Φαίνεται πως η Fiat έχει πολύ δουλειά να κάνει στο κομμάτι αυτό, αφού η εύρεση των βλαβών έχει διπλάσια αξία για τους ιδιοκτήτες αυτοκίνητων (το ίδιο και στο test που κάνουμε).
Στον ποιοτικό έλεγχο, φαίνεται πως δεν ήταν τυχαία παράληψη το γεγονός, ότι δεν κάνανε test drive μετά το τέλος των εργασιών, καθώς ούτε την δεύτερη φορά κάνανε. Πάλι δεν έγινε αναφορά ζημιών, με κόστη αντικατάστασης σε αυτοκίνητα που ήταν 10ετίας+ και φυσικά, ούτε λόγος για χαρτί με το τι ελέγχθηκε στο αυτοκίνητο.
Πάλι πολύ χαμηλά η Fiat στις Βλάβες, το ίδιο χαμηλά στον ποιοτικό έλεγχο (ο Συγκεντρωτικός πίνακας)
Στην 1η μας επίσκεψη απέτυχαν να βρουν το 70% των βλαβών, ενώ την δεύτερη απέτυχαν να βρουν το 57%. Εξίσου χαμηλή ήταν και η βαθμολόγηση του ποιοτικού ελέγχου, αφού δεν κατάφεραν σε καμία από τις επισκέψεις μας, να συγκεντρώσουν ποσοστό μεγαλύτερο του 35%.
FIAT (1) | FIAT (2) | |
---|---|---|
Εύρεση Βλαβών | 30% | 43% |
Ποιοτικός έλεγχος | 35% | 35% |
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά | 170 € | 170 € |
Τιμή που πληρώσαμε | 170 € | 170 € |
Τελική Βαθμολογία | 31,60% | 40,30% |
Κατά την τηλεφωνική μας επικοινωνία με τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, για να κλείσουμε ραντεβού, η τιμή για την τακτική συντήρηση των αυτοκινήτων, ήταν ακριβώς η ίδια που μας ζητήθηκε και στο ταμείο, μετά το τέλος των εργασιών. Η τελική βαθμολογία της 1ης μας επίσκεψης ήταν 31.6% ενώ την 2η φορά βαθμολογήθηκαν με 40.3%.
Εύρεση βλαβών: Χαμηλές επιδόσεις και στις δύο επισκέψεις μας
Και τα δύο μυστικά test που πραγματοποιήσαμε στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Fiat, δεν είχαν καλά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, στο 1ο test δεν κατάφεραν να βρουν το 70% των βλαβών, ενώ στο 2ο δεν βρήκαν το 57%.
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος | Στην 1η Επίσκεψη η Fiat ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 70% των βλαβών | Στην 2η Επίσκεψη η Fiat ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 57% των βλαβών |
---|---|---|
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές | ||
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης | ||
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) | ||
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης | ||
Στάθμη λαδιών κινητήρα | ||
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων | ||
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων | ||
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη | ||
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) | ||
Δίσκους και θερμουίτ φρένων | ||
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων | ||
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι | ||
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών | ||
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων | ||
Φώτα και φλας | ||
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας | ||
Πόρτες | ||
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) | ||
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση | ||
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας | ||
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας |
Τα test πραγματοποιήθηκαν με Fiat 500 μοντέλο του 2009, τον μήνα Δεκέμβριο και με Fiat Grande Punto του 2009, τον μήνα Ιούνιο.
Ποιοτικός έλεγχος υπηρεσιών: Χαμηλές βαθμολογίες και στα δύο Test
Μπορεί στα μυστικά test που πραγματοποιούμε να έχει διπλή σημασία για εμάς η εύρεση βλαβών, αλλά πολύ σημαντικός είναι και ο ποιοτικός έλεγχος των υπηρεσιών, που μας προσφέρουν τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία των αντιπροσωπειών. Και στις δύο επισκέψεις μας στο δίκτυο της Fiat, η βαθμολογία ποιοτικού ελέγχου ήταν αρκετά χαμηλή. Αρνητική εντύπωση μας προκάλεσε, πως δεν έκαναν test drive σε καμία από τις δύο επισκέψεις μας, ενώ για χαρτί ελέγχου, ούτε λόγος…
Ποιοτικός έλεγχος | FIAT (1) | FIAT (2) |
---|---|---|
Πιστοποιητικό Ελέγχου | OXI | OXI |
Αναφορά προβλημάτων | OXI | OXI |
TestDrive | OXI | OXI |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός | ΝΑΙ | ΝΑΙ |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού | ΝΑΙ | ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου | ΝΑΙ | ΝΑΙ |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service | OXI | OXI |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία | OXI | OXI |
Συνολική Βαθμολογία | 35% | 35% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε κοντινή ή μακρινή ημερομηνία Service.
Στην Πράξη: Και στα 2 εξουσιοδοτημένα συνεργεία, καταφέραμε να κλείσουμε σχετικά εύκολα ραντεβού.
Χαρτί Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε κατά την διάρκεια του Service.
Στην Πράξη: Κανένα από τα 2 συνεργεία δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου.
Χαρτί με Ζημιές: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα προκύψουν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Σε καμία από τις δύο επισκέψεις μας, δεν μας έδωσαν χαρτί προβλημάτων.
Χώρος αναμονής: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο, αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Χώρος αναμονής υπήρχε και στα 2 συνεργεία.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Κανένα από τα δύο εξουσιοδοτημένα συνεργεία δεν έκαναν test drive με το αυτοκίνητο.
Χρόνος μηχανικού: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι είδανε κατά την διάρκεια του Service και των ελέγχων.
Στην Πράξη: Ιδιαίτερα ευγενικοί και επεξηγηματικοί ήταν οι 2 μηχανικοί και στα δύο εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία: Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.
Στην πράξη: Σε κανένα από τα δύο testσυνεργείων δεν συναντήσαμε κάποια απρόβλεπτη ταλαιπωρία.
Μπορούν τελικά να ελεγχθούν αποτελεσματικά οι αλυσίδες εξουσιοδοτημένων;
Όλες οι εισαγωγικές εταιρείες (ή μάλλον οι περισσότερες) έχουν εξειδικευμένο τμήμα ελέγχων των εξουσιοδοτημένων. Ειδικά όταν πίσω από τα εξουσιοδοτημένα υπάρχει γνωστή αλυσίδα συνεργείων, μάλλον ο έλεγχος δεν έχει τα αποτελέσματα που θα έπρεπε. Είναι οι αλυσίδες εξουσιοδοτημένων ακόμα πιο δύσκολές στον έλεγχο τους, ώστε τελικά ο καταναλωτής να παίρνει τις υπηρεσίες που του αξίζουν;