
Άναψε η ένδειξη για AdBlue και την αγνόησες; Τότε την... έκατσες!
Τα diesel έχουν πλέον αρκετές τεχνολογίες για να περιορίζουν τους ρύπους.
Το σύστημα ουρίας μετατρέπει τους ρύπους των diesel σε νερό.
Με 1-2 λίτρα βγάζεις 1.000 «καθαρά» χλμ.
Ξέμεινες από AdBlue, ξέμεινες και από... αυτοκίνητο!
Τα diesel έχουν πλέον αρκετές τεχνολογίες για να περιορίζουν τους ρύπους
Τα diesel μοτέρ διαφέρουν αρκετά από αυτά βενζίνης. Τα προηγούμενα χρόνια μάλιστα, έγιναν ορισμένες αλλαγές στα μοτέρ πετρελαίου, με στόχο τη μείωση των ρύπων τους. Πρώτη και καλύτερη ήταν η προσθήκη του φίλτρου μικροσωματιδίων DPF, που συγκρατεί τα βλαβερά μικροσωματίδια (οξείδια του αζώτου) που παράγονται κατα την καύση του πετρελαίου. Μετά το DPF, ήρθε και το σύστημα ουρίας με σκοπό να εξουδετερώσει τα παραπάνω μικροσωματίδια, μετατρέποντάς τα σε νερό, δίνοντας το φιλί της ζωής στα μοτέρ diesel.
Το σύστημα ουρίας μετατρέπει τους ρύπους των diesel σε νερό
Το σύστημα ουρίας, απαιτεί την προσθήκη ενός άγχωμου και μη τοξικού υγρού, του AdBlue, το οποίο αποτελείται από ουρία και απιονισμένο νερό σε αναλογία περίπου 1 προς 3. Η δράση του AdBlue βασίζεται σε μια ιδιότητα της ουρίας, η οποία όταν θερμαίνεται δημιουργείται αμμωνία και διασπά τα βλαβερά για το περιβάλλον οξείδια του αζώτου (NOx), μετατρέπωντάς τα σε άζωτο και υδρατμούς. Από αυτή την αντίδραση έχουμε ένα τελείως αβλαβές αέριο που κυριαρχεί στον ατμοσφαιρικό αέρα και σκέτο νεράκι.
Έτσι λοιπόν το AdBlue έρχεται σε επαφή με τα καυσαέρια των κινητήρων πετρελαίου και είναι πολύ αποτελεσματικό, μιας και καταφέρνει να «σκοτώσει» σχεδόν το 85% του NOx που παράγεται από την καύση του μείγματος. Το συγκεκριμένο υγρό εμφανίστηκε σε επιβατικά αυτοκίνητα το 2014 με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.
Με 1-2 λίτρα βγάζεις 1.000 «καθαρά» χλμ.
Χρειάζονται περίπου 1-2 λίτρα υγρού ανά 1.000 χιλιόμετρα. Τα περισσότερα οχήματα έχουν ένα ντεπόζιτο χωρητικότητας τουλάχιστον 5-10 λίτρων, ώστε να έχουν ανάγκη ανεφοδιασμού το πολύ 2 φορές μεταξύ των ετήσιων σέρβις. Τι γίνεται όμως αν το AdBlue τελειώνει από το αυτοκίνητο και ο οδηγός δεν συμπληρώσει υγρό;
Ξέμεινες από AdBlue, ξέμεινες και από... αυτοκίνητο!
Όταν η στάθμη του AdBlue πέσει σε χαμηλά επίπεδα, ανάβει σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ενημερώνοντας τον οδηγό, ώστε αυτός να συμπληρώσει ουρία στο αυτοκίνητό του. Μάλίστα, η σχετική ειδοποίηση έρχεται σχετικά νωρίς, ώστε να υπάρχει περιθώριο αρκετών χιλιομέτρων. Εάν όμως αγνοηθούν αυτές οι ενδείξεις και τελειώσει το υγρό, τότε το όχημά πιθανότατα δε θα παίρνει καν μπροστά. Τέλος, αν η σχετική ένδειξη παραμένει αναμμένη ακόμη και μετά την προσθήκη του AdBlue, υπάρχει περίπτωση το σύστημα να έχει κάποιο πιο σοβαρό πρόβλημα και θα χρειαστεί να πάει στο συνεργείο για διάγνωση-επισκευή της βλάβης.
Σχολιάστε |