
3 μικρά SUV που προσπερνούν ασφαλέστερα από τον ανταγωνισμό
Τιμές μοντέλων: 14/07/2025 | |
FORD PUMA 1.0 155 PS mHEV 7DCT: 33 138€ | OPEL MOKKA 1.2lt Turbo Hybrid EDCT6: 24 650€ |
PEUGEOT 2008 Hybrid e-DCS6: 23 900€ |
3 μικρά SUV που προσπερνούν ασφαλέστερα από τον ανταγωνισμό
Όσο πιο γρήγορα προσπεράσεις, τόσο μεγαλύτερη ασφάλεια έχεις. Ο μέσος όρος θέλει 150 μέτρα.
Το Puma με τα 155 άλογα θέλει 4,09 δλ για το 60-100, ή αλλιώς 91 μέτρα.
Opel Mokka Hybrid 145 PS: 4,8 δλ ή 107 μέτρα.
Peugeot 2008 Hybrid 145 PS: 5,1 δλ ή 113 μέτρα.
Όσο πιο γρήγορα προσπεράσεις, τόσο μεγαλύτερη ασφάλεια έχεις. Ο μέσος όρος θέλει 150 μέτρα
Η κατηγορία των μικρών SUV έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλής. Εκτός από το image που προσφέρουν τα μοντέλα με τα συγκεκριμένα αμαξώματα, τα μοντέλα αυτής της κλάσης καταφέρνουν να συνδυάζουν την αυξημένη ευρυχωρία με διαστάσεις που είναι ακόμα «μαζεμένες», κάνοντάς τα κατάλληλα για κίνηση εντός πόλης.
Πόσο ασφαλή είναι όμως στο ταξίδι; Μπορούν να προσπεράσουν γρήγορα, ή θα μας αφήσουν «εκτεθειμένους» στην αριστερή λωρίδα και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας;
Στο Autoagora μετράμε κάθε αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Εστιάσαμε στις ρεπρίζ 60-100 χλμ/ώρα, δηλαδή στη διαδικασία προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο, μιας και σε αυτές τις συνθήκες δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα και η επιτάχυνση παίζει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο, και σας παρουσιάζουμε 3 μοντέλα που προσπερνούν πιο γρήγορα από τον ανταγωνισμό τους.
Καταλαβαίνουμε πως όσο πιο γρήγορα γίνει αυτό, τόσο πιο ασφαλείς είμαστε.
Ο μέσος όρος της κατηγορίας χρειάζεται γύρω στα 6,7 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα, το οποίο μεταφράζεται σε 150 μέτρα. Τα μοντέλα που επιλέξαμε, που είναι το Ford Puma των 155 ίππων, το Opel Mokka με τα 145 άλογα και το Peugeot 2008 με τον ίδιο κινητήρα, ολοκληρώνουν την ίδια διαδικασία πιο γρήγορα. Ας τα δούμε στον παρακάτω πίνακα.
Μάρκα/Μοντέλο | Είδος Κινητήρα | Ιπποδύναμη (PS) | Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | Εγγύηση (χρόνια) | Τιμή-από | Πραγματική Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 60-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FORD PUMA 1.0 155 PS mHEV 7DCT 155ps | Mild hybrid | 155 | 37 | 8 | 7,7 | 4,09 | |
OPEL MOKKA 1.2lt Turbo Hybrid EDCT6 145ps | Mild hybrid | 145 | 37,7 | 5 | 7 | 4,8 | |
PEUGEOT 2008 Hybrid e-DCS6 145ps | Mild hybrid | 145 | 36,7 | 5 | 7,2 | 5,1 |
Το Puma με τα 155 άλογα θέλει 4,09 δλ για το 60-100, ή αλλιώς 91 μέτρα
Το Ford Puma με τον ήπια υβριδικό κινητήρα 155 ίππων είναι από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία του στην επιτάχυνση 60-100 χλμ/ώρα, και μάλιστα το γρηγορότερο αν αφήσουμε εκτός αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα.
Ο EcoBoost χιλιάρης κινητήρας αποδίδει 240 Nm ροπής και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων. Για τις ρεπρίζ 60-100 χλμ/ώρα απαιτούνται 4,09 δευτερόλεπτα, τα οποία μεταφράζονται σε 91 μέτρα.
Για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα το Puma χρειάζεται 37 μέτρα, αριθμός επίσης καλύτερος από τον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση είναι 7,7 λτ/100 χλμ.
Opel Mokka Hybrid 145 PS: Προσπερνά σε 4,8 δλ ή 107 μέτρα
Το Opel Mokka Hybrid εφοδιάζεται με κινητήρα 1,2 λίτρων ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, με τη συνδυαστική απόδοση να είναι 145 άλογα και 230 Nm ροπής.
Η διαδικασία προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο (60-100 χλμ/ώρα) ολοκληρώνεται σε 4,8 δευτερόλεπτα, τα οποία με μαθηματικούς υπολογισμούς μετατρέπονται σε 107 μέτρα.
Η ικανότητα του ηλεκτρικού μοτέρ να επιταχύνει το αμάξωμα αποκλειστικά με ρεύμα σε συνθήκες χαμηλής ταχύτητας και φορτίου έχει ως αποτέλεσμα η μέση πραγματική κατανάλωση να περιορίζεται στα 7 λτ/100 χλμ (6 λτ/100 χλμ στην πόλη).
Peugeot 2008 Hybrid 145 PS: Χρειάζεται 5,1 δλ ή 113 μέτρα
Το Peugeot 2008 Hybrid έχει το ίδιο μηχανικό σύνολο με το προαναφερθέν Mokka, δηλαδή ήπια υβριδικό 1.200άρη κινητήρα με συνολική απόδοση 145 ίππους και 230 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Για τις ρεπρίζ 60-100 χλμ/ώρα τα χρονόμετρα σταματούν στα 5,1 δευτερόλεπτα, ή αλλιώς στα 113 μέτρα.
Το γαλλικό SUV με σήμα το Λέοντα χρειάζεται 36,7 μέτρα για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ/ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες μετρήθηκε στα 7,2 λτ/100 χλμ.