
3+1 οικογενειακά που δεν καίνε πάνω από 5 λτ/100 χλμ στο ταξίδι
| Τιμές μοντέλων: 28/10/2025 | |
| OPEL ASTRA 1.5 DIESEL 130 HP AT8: 27 000€ | SKODA SCALA 1.5 TSI DSG7: 27 950€ |
| BMW ΣΕΙΡΑ 1 120: 29 990€ | PEUGEOT 308 Hybrid e-DCS6: 28 900€ |
3+1 οικογενειακά που δεν καίνε πάνω από 5 λτ/100 χλμ στο ταξίδι
Το Opel Astra diesel καίει 4,5 λτ/100 χλμ στο ταξίδι και 5,8 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο.
Η Skoda Scala με τα 150 άλογα καίει 4,8 λτ/100 χλμ στο ταξίδι.
Τα ίδια καίει και η BMW 120 των 170 ίππων.
Το Peugeot 308 Hybrid έχει 5 λτ/100 χλμ στο ταξίδι και 6,2 λτ/100 χλμ στην πόλη.
autoagora Team
Το Opel Astra diesel καίει 4,5 λτ/100 χλμ στο ταξίδι και 5,8 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο
Η χαμηλή κατανάλωση είναι ένα αρκετά σημαντικό κριτήριο για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Οι νέοι κινητήρες, μοντέρνας τεχνολογίας, βοηθούν στην εξοικονόμηση χρημάτων, μιας και καίνε λιγότερο από αυτούς στο παρελθόν.
Αν λάβουμε υπόψη μας πως τα μικρομεσαία hatchbacks παίζουν το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, και χρησιμοποιούνται συχνά για ταξίδια, μπορούμε να πούμε πως η κατανάλωση σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου είναι μείζονος σημασίας.
Συγκρίναμε τις καταναλώσεις των οικογενειακών hatchbacks που έχουμε δοκιμάσει μέχρι τώρα και σας παρουσιάζουμε 4 μοντέλα τα οποία δεν ξεπερνούν τα 5 λτ/100 χλμ στο ταξίδι. Αυτά είναι η BMW 120, το Opel Astra, το Peugeot 308 και η Skoda Scala. Ας δούμε τις καταναλώσεις τους στον παρακάτω πίνακα, με την κατάταξη να έχει γίνει με βάση τις συνθήκες αυτοκινητοδρόμου.
| Μάρκα/Μοντέλο | Είδος Κινητήρα | Τιμή-από | Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | Κατανάλωση σε ταξίδι (100 χλμ/ώρα) | Πραγματική Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
|---|---|---|---|---|---|
| OPEL ASTRA 1.5 DIESEL 130 HP AT8 130ps | Diesel | 6,7 | 4,5 | 5,8 | |
| SKODA SCALA 1.5 TSI DSG7 150ps | Βενζίνη | 8,9 | 4,8 | 6,8 | |
| BMW ΣΕΙΡΑ 1 120 170ps | Mild hybrid | 7,2 | 4,8 | 7,7 | |
| PEUGEOT 308 Hybrid e-DCS6 145ps | Mild hybrid | 6,2 | 5 | 6,8 |
Η Skoda Scala με τα 150 άλογα καίει 4,8 λτ/100 χλμ στο ταξίδι
Η Skoda Scala με τον 1.500-άρη TSI βενζινοκινητήρα και DSG αυτόματο σασμάν 7 ταχυτήτων καίει, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, 4,8 λτ/100 χλμ στο ταξίδι. Στην πόλη οι μετρήσεις μας έδειξαν 8,9 λτ/100 χλμ, ενώ σε μικτές συνθήκες η κατανάλωση που είδαμε είναι 6,8 λτ/100 χλμ.
Τα ίδια καίει και η BMW 120 των 170 ίππων
Η BMW 120 στον αυτοκινητόδρομο καίει επίσης 4,8 λτ/100 χλμ. Κάτω από το καπό του βαυαρικού hatchback βρίσκεται ο ήπια υβριδικός βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων με 156 άλογα, ο οποίος υποστηρίζεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 20 ίππων, με τη συνολική ισχύ να είναι 170 άλογα. Το σασμάν είναι επτατάχυτο Steptronic διπλού συμπλέκτη και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε κατά τη δοκιμή της BMW 120 είναι 7,7 λτ/100 χλμ, ενώ σε αστικό περιβάλλον το μοτέρ έκαψε 7,2 λτ/100 χλμ.
Το Peugeot 308 Hybrid έχει 5 λτ/100 χλμ στο ταξίδι και 6,2 λτ/100 χλμ στην πόλη
Το Peugeot 308 στη Hybrid εκδοχή του διαθέτει τον κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο 6-άρι κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Το σύνολο συνδυαστικά αποδίδει 145 άλογα και σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου καταναλώνει 5 λτ/100 χλμ. Στην πόλη το Peugeot 308 καίει 6,2 λτ/100 χλμ, αφού το ηλεκτρικό μοτέρ έχει τη δυνατότητα να δώσει ώθηση στο αμάξωμα του γαλλικού μοντέλου αποκλειστικά με ρεύμα, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Σε μικτή διαδρομή, που περιλαμβάνει ανηφόρες, κατηφόρες και απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, η κατανάλωση που μετρήσαμε είναι 6,8 λτ/100 χλμ.
