autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Συγκρίνουμε το Citroen C3 1,2Τ 100 PS με το Suzuki Swift Hybrid 82 PS

Συγκρίνουμε το Citroen C3 1,2Τ 100 PS με το Suzuki Swift Hybrid 82 PS

Τιμές μοντέλων: 15/06/2025
CITROEN C3 Turbo Manual: 16 900€ SUZUKI SWIFT 1.2 Hybrid 82 PS 2WD : 16 990€

Citroen C3 vs Suzuki Swift: Το C3 κερδίζει και στη βασική έκδοση

Διαβάστηκε από 10013 αναγνώστες - 19/5/2025

Αισθητά πιο «ζωντανός» ο turbo κινητήρας του C3, καλύτερη κατανάλωση το ήπια υβριδικό Swift.
Με 46,1 στα φρένα (100-0) το Swift έχει τη χειρότερη επίδοση της κατηγορίας.
Πιο ποιοτικό, αισθητά πιο ευρύχωρo και με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το νέο C3, όμως χάνει στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης.
Με ειδική τεχνολογία ανάρτησης το C3 που είναι σαν SUV-άκι, mild hybrid το Swift που προσπερνά αργά.

Συγκρίνουμε το Citroen C3 με το Suzuki Swift

Πριν λίγο καιρό είχαμε βάλει τα δύο μικρά μοντέλα σε αντιπαράθεση, αλλά στις πλούσιες εξοπλιστικές εκδόσεις με το νέο Citroen C3 να επικρατεί κατά κράτος του Suzuki Swift λόγω της αυξημένης πρακτικότητας και της καλύτερης ενεργητικής ασφάλειας (φρένα, προσπέρασμα) που προσφέρει το ολοκαίνουργιο γαλλικό μικρό. Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα, το C3 (μήκος 4,015 μ.) ψήλωσε αρκετά (έφτασε στο 1,57 από 1,47), απέκτησε 20 σχεδόν εκ. απόστασης από το έδαφος και παράλληλα υιοθέτησε μια ελαφρώς boxy σχεδίαση. Αυτό πάντως που αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο νέο C3 είναι η υψηλή σχέση αξίας τιμής που εμφανίζει: Με κόστος 16.900 ευρώ για τη βασική έκδοση YOU! είναι το φθηνότερο τούρμπο μικρό. Μάλιστα από τη βασική του έκδοση διαθέτει μια ξεχωριστή τεχνολογία ανάρτησης που κάνει το C3 να θυμίζει «μαγικό χαλί». Την έχουμε γνωρίσει στο μεγαλύτερο C5 Aircross και είναι τα Progressive Hydraulic Cushions (ειδικά ελατήρια μέσα στα αμορτισέρ που λειτουργούν σαν υδραυλικά stop). Έτσι το C3, σε συνδυασμό με τα καθίσματα-πολυθρόνες Advanced Comfort προσφέρει υψηλή άνεση σε συνδυασμό με ευκολία χρήσης και σταθερότητα.

Από την άλλη, το Suzuki Swift που είναι πιο compact σε διαστάσεις (3,86 μ.) έχει από τη βασική έκδοση ήπια υβριδική τεχνολογία. Ο κινητήρας του όμως είναι χωρίς turbo και αποδίδει μόλις 82 άλογα, ενώ το κιβώτιο έχει 5 σχέσεις και όχι 6 όπως στο C3, ρίχνοντας όλο το βάρος στην οικονομία καυσίμου, χωρίς να είναι σε θέση να προσπεράσει σβέλτα.

Για την αντιπαράθεση των δύο μοντέλων, αυτή τη φορά επιλέξαμε τις «βασικές» εκδόσεις που είναι στα 17 χιλιάρικα. Θα μπορέσει το Swift να κάνει την ανατροπή ή θα χάσει ξανά; Όπως κάθε φορά ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
 
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ του νέου Citroen C3 και του Suzuki Swift στις βασικές του εκδόσεις με τη δελεαστική τιμή και τα 5 χρόνια εγγύησης το καθένα

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Citroen C3 1,2T 100 PS και Suzuki Swift Hybrid 82 PS στις βασικές εκδόσεις

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Citroen C3 1,2T 100 PS: 8,6 δλ.
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 11,4 δλ.
 
Αισθητά πιο ροπάτο λόγω turbo το C3 που εμφανίζεται πολύ πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις προσπεράσματος.
2 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C3 1,2T 100 PS: 38,9 μ.
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 46,1 μ..

To Swift έχει το χειρότερο φρενάρισμα στην κατηγορία. Το C3 θέλει 7,2 μ. λιγότερα για να «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα.
3 Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): Citroen C3 1,2T 100 PS: 7,0λτ./100 χλμ.
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 5,5 λτ./100 χλμ.
 
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας και το ήπια υβριδικό σύστημα ευνοούν το Swift στην κατανάλωση. Το ιαπωνικό μικρό κερδίζει τον πόντο
4 Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C3: 13,7 εκατ.
Suzuki Swift: 12,0 εκατ.

To C3 προσφέρει περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών και έχει αισθητά πιο ευρύχωρη καμπίνα.
5 Χώρος αποσκευών: Citroen C3: 310 λτ.
Suzuki Swift: 265 λτ.

Από τα μικρότερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία έχει το Swift, το C3 είναι πιο πάνω από το μέσο όρο και κερδίζει τον πόντο.
6 Ανεση-Απόσταση από το έδαφος: Citroen C3: 19,7 εκατ.
Suzuki Swift: 12,0 εκατ.

Το νέο Citroen C3 θυμίζει SUV με τα 19,7 εκατ. απόστασης από το έδαφος, ενώ προσφέρει κορυφαία άνεση χάρη στα Progressive Hydraulic Cushions. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στο νέο C3 να «λειαίνει» τις λακκούβες σε χαμηλές ταχύτητες, χωρίς συμβιβασμό στον έλεγχο του αμαξώματος στις υψηλότερες.
7 Αίσθηση πολυτέλειας: Citroen C3: 69%
Suzuki Swift: 65%

Καλύτερα σε υφή πλαστικά και ανάλογο φινίρισμα κάνουν το μοντέρνο εσωτερικό του C3 να δείχνει πιο ποιοτικό.
8 Εξοπλισμός άνεσης:Στις βασικές εκδόσεις των μοντέλων (YOU! για το C3 και GL για το Swift), το ιαπωνικό μικρό έχει στάνταρ οθόνη αφής και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, που του χαρίζουν τον πόντο.Το C3 προσφέρει την οθόνη από την επόμενη έκδοση και τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω στη κορυφαία. Έχει όμως στάνταρ τη σοφιστικέ ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions, στην οποία το Swift προτάσσει την ήπια υβριδική τεχνολογία.
9 Τιμή: Citroen C3 1,2T 100 PS ΥΟU!: 16.900 ευρώ
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS GL: 16.990 ευρώ
 
Mιλάμε για τις βασικές εκδόσεις των δύο μοντέλων, που για τα δεδομένα των καιρών είναι δελεαστικές και κάτω από τα 17 χιλιάρικα.Στις μεσαίες εκδόσεις (PLUS στο C3 και GL+ στο Swift) το πλεονέκτημα του ιαπωνικού μικρού είναι σημαντικό αφού κοστίζει 17.990 ευρώ (910 ευρώ λιγότερα), ενώ στις κορυφαίες (MAX και GLX) μειώνεται στα 410 ευρώ (τιμή SwiftGLX 19.490 ευρώ).
10 Εγγύηση: Citroen: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ.
Suzuki: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ.


Kαι τα δύο μοντέλα έχουν ίδιας χρονικής διάρκειας εγγύηση μηχανικών μερών, με το Swift να έχει περισσότερη «ελευθερία» χιλιομέτρων.
11 Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Από εκεί και πέρα το Swift έχει σύστημα τυφλού σημείου (από τη βασική έκδοση), αλλά στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP είχε απογοητευτική επίδοση με μόλις 3 αστέρια.Το νέο Citroen C3 δεν έχει ακόμα αξιολογηθεί (το προηγούμενο είχε κερδίσει 4 αστέρια πάντως) και σε αναμονή της δοκιμής του κρατάμε τον παραπλήσιο εξοπλισμό συστημάτων ασφαλείας των δύο μοντέλων. Eν αναμονή τη δοκιμής του C3 θα δώσουμε ισοπαλία.
C3 1,2Τ 100 PS – Swift Hybrid 82 PS : 6-2

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Προσπερνά γρηγορότερα και φρενάρει 7 μέτρα καλύτερα το C3 (2-0)
Το Citroen C3 διαθέτει 3κύλινδρο turbo κινητήρα με άμεσο ψεκασμό βενζίνης που αποδίδει 100 άλογα με 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ, ενώ συνδυάζεται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Από την άλλη το Suzuki Swift έχει 4κύλινδρο μοτέρ 1,2 λτ. χωρίς turbo, που συνδυάζεται με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Αποδίδει 82 ίππους και μόλις 112 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο είναι 5 σχέσεων. Εκμεταλλευόμενο τα 18 παραπάνω άλογα, την καλύτερη ροπή και το εξάρι κιβώτιο, το γαλλικό μικρό είναι πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις επιδόσεων. Η πιο κρίσιμη είναι φυσικά το 60-100 με 4η σχέση που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Το C3 θέλει 8,6 δλ., ενώ το Swift καθυστερεί αρκετά με 11,4 δλ. και θα μείνει περισσότερη ώρα στο αντίθετο ρεύμα. Η διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα με 5η είναι ακόμα μεγαλύτερη λόγω και της μακριάς κλιμάκωσης των σχέσεων στο Swift. Έτσι το ιαπωνικό μικρό ολοκληρώνει τη διαδικασία 20,2δλ., όταν το C3 θέλει 11,9 δλ.. Είναι εμφανές πως το C3 προσπερνά με μεγαλύτερη άνεση, θα δυσκολευτεί το Swift ειδικά με πλήρες φορτίο.

Το C3 έχει πολύ υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, αφού εκτός από «νεύρο» εμφανίζει και αισθητά ασφαλέστερο φρενάρισμα. Αν και πίσω έχει ταμπούρα, το C3 «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,9 μ., όταν το Swift παρότι έχει και πίσω δισκόφρενα εμφανίζει το χειρότερο φρενάρισμα στην κατηγορία (100-0 χλμ./ώρα σε 46,1 μ.). Το Citroen C3 κάνει το 2-0 «με το καλημέρα».
  
Καίει λιγότερο το Swift σε όλες τις συνθήκες (2-1)
Tο ήπια υβριδικό Suzuki Swift θέλει κάτι περισσότερο από 9 ευρώ για κάθε 100 χλμ., όπως αυτό προκύπτει από το σχετικό υπολογισμό με τιμή αμόλυβδης στο 1,7 ευρώ/λτ. και μέση κατανάλωση 5,5,λτ./100 χλμ. (από τις καλύτερες στην κατηγορία). Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο με το Swift θα χρειαστεί γύρω στα 1.900 ευρώ για καύσιμα. H μέση κατανάλωση που μετρήσαμε στο turbo C3 είναι γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε ένα ετήσιο κόστος της τάξης των 2.380 ευρώ. Επίσης το Swift δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (80 ευρώ το C3). Το Swift λόγω της ηλεκτρικής βοήθειας από το mild hybrid σύστημα καίει λιγότερο και στην πόλη (5,5 λτ./100 χλμ. έναντι 7,7 λτ./100 χλμ. του C3). H διαφορά κατανάλωσης στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα είναι μικρότερη με το Swift να καίει 4,7 λτ./100 χλμ. και το C3 να είναι στα 5,0 λτ./100 χλμ. Η μάχη της κατανάλωση κερδίζεται από το Swift, που κερδίζει τον πρώτο πόντο.
 
 
Δίποντο πρακτικότητας από το C3 (4-1)
To Swift έχει σαφώς πιο compact διαστάσεις του (μήκος 3,860 μ. και μεταξόνιο 2.450 χλστ.) και είναι λογικό να μην πιάνει το C3 σε ευρυχωρία. Το γαλλικό μικρό των 4,015 μ. (μεταξόνιο 2.540 χλστ.) προσφέρει 13,7 εκατοστά «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, όταν στο Swift είναι 12,0 εκατοστά. Επίσης το ιαπωνικό μικρό έχει πιο στενή καμπίνα (133,0 εκατοστά το ωφέλιμο πλάτος στο πίσω κάθισμα) με το C3 να είναι καλύτερο (134,5 εκατοστά). Παράλληλα, το C3 προσφέρει και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που με 310 λτ. είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αντιθέτως το Swift με 265 λτ. έχει το μικρότερο χώρο για αποσκευές στην κατηγορία των μικρών. Το C3 σημειώνει δίποντο και ανοίγει τη διαφορά.
 
Με «αέρα» SUV και πιο ποιοτικό το C3 (6-1)
Χωρίς να παραβλέπουμε την εξαιρετική ευελιξία του Swift (κύκλος στροφής 9,6 μ. έναντι 10,6 στο γαλλικό μικρό), το C3 με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και την σπέσιαλ τεχνολογία ανάρτησης αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη ευκολία τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Επιπλέον, από την αξιολόγηση των δοκιμαστών μας προκύπτει πάντως πως η καμπίνα του C3 προσφέρει υψηλότερη αίσθηση ποιότητας με καλύτερα σε υφή πλαστικά και φινίρισμα, καθώς και πιο μοντέρνο design. Και τα δύο πάντως είναι καλά συναρμολογημένα και στιβαρά, ενώ εμφανίζουν και παραπλήσια επίπεδα θορύβου στην καμπίνα. Στα 100 χλμ./ώρα με 6η σχέση στο κιβώτιο μέσα στην καμπίνα του γαλλικού μοντέλου το ειδικό μας ηλεκτρονικό όργανο κατέγραψε 68,9 ντεσιμπέλ, όταν στο Suzuki Swift έδειξε 68,7 (με 5η σχέση). Στα 140 χλμ./ώρα η ένδειξη στο Swift είναι 73,5 db (με 5η), ενώ C3 είναι 73,6 db (6η σχέση).
 
Λείπει η οθόνη και τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα στη βασική έκδοση του C3 (6-2)
Σε αυτή την αντιπαράθεση έχουμε πάρει τις βασικές εκδόσεις με τα δύο μοντέλα να έχουν ουσιαστικά ίδια τιμή (16.900 ευρώ το C3 YOU! και 16.990 ευρώ το Swift GL). Το C3 σε αυτή την έκδοση δεν προσφέρει οθόνη αφής (έχει μια θέση που βάζεις το κινητό και με την κατάλληλη εφαρμογή παίζει αυτό το ρόλο της οθόνης), ούτε όμως και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Κανένα από τα δύο μοντέλα δεν έχει ζάντες αλουμινίου, ενώ και στις δύο περιπτώσεις έχουμε απλό air condition και προβολείς LED. Στη βασική έκδοση, το Swift προσφέρει περισσότερα στοιχεία και κερδίζει τον πόντο.
 

Συμπέρασμα: Το C3 κερδίζει με 6-2

Ακόμα και στις βασικές εκδόσεις και παρά την έλλειψη οθόνης σε αυτή, το Citroen C3 επικρατεί κατά κράτος του Swift γιατί είναι πιο ολοκληρωμένη πρόταση. Βασισμένο στην σημαντικά καλύτερη ενεργητική του ασφάλεια (προσπέραση και φρένα) και έχοντας «αέρα» μικρού SUV, το γαλλικό μικρό είναι και πιο πρακτικό-άνετο στην καθημερινότητα. Το Swift έχει το πλεονέκτημα της κατανάλωσης και της… οθόνης αφού μιλάμε για τη βασική έκδοση, ωστόσο υστερεί σε παράγοντες ασφαλείας, όπως το φρενάρισμα, η προσπέραση, ενώ στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP  πήρε μόλις 3 αστέρια.

LEAP MOTOR
TOYOTA