
Citroen C4 Hybrid 145 e-DCS6 vs Skoda Scala 1,0 TSI 116 PS DSG
Τιμές μοντέλων: 06/06/2025 | |
CITROEN C4 Hybrid Automatic: 24 900€ | SKODA SCALA 1.0 TSI DSG7: 24 550€ |
Το υβριδικό C4 «ακυρώνει» το Scala
Χάρη στο «δυνατό» υβριδικό του σύστημα το C4 καίει έως και 700 ευρώ λιγότερα το χρόνο σε βενζίνη
Με ειδική ανάρτηση για άνεση και σταθερότητα το C4, που έχει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σαν… SUV
Περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Skoda Scala
Ίδια τιμή κάτω από 25 χιλιάρικα τα δύο μοντέλα, μεγαλύτερη εγγύηση το υβριδικό C4
Συγκρίνουμε το Citroen C4 με το Skoda Scala
Η τελευταία γενιά του Citroen C4 είναι σαφώς μια από τις… εναλλακτικές προτάσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών, τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε θέματα που άπτονται της πρακτικότητας. Η ανανεωμένη μάλιστα εκδοχή, που διατίθεται πλέον στη χώρα μας, εκτός από την «φρεσκάδα» στην εμφάνιση απέκτησε και το ικανότατο 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis. Αυτό χάρη στο δυνατό ηλεκτροκινητήρα, που είναι ενσωματωμένος στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων, έχει αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (τα περισσότερα ήπια υβριδικά δεν εκκινούν ή δεν παρκάρουν για παράδειγμα ηλεκτρικά) θυμίζοντας full υβριδικά συστήματα.
Αυτό φυσικά έχει μεγάλο όφελος στην κατανάλωση, ειδικά σε αστικές συνθήκες κίνησης με τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα. Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό τoυ Citroen C4 είναι η στάνταρ ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions τα οποία λειτουργούν ως υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης με αποτέλεσμα την άνεση, αλλά και ταυτόχρονα τη σταθερότητα στην οδήγηση.
Επιλέξαμε την έκδοση των 145 ίππων (υπάρχει και C4 Hybrid με 110) που είναι διαθέσιμη από την έκδοση PLUS με 24.900 ευρώ (με 27.900 ευρώ αγοράζει κανείς την κορυφαία έκδοση MAX, η οποία προσφέρει στάνταρ ζάντες αλουμινίου). Σχεδόν τα ίδια χρήματα (24.550 ευρώ) κοστίζει και η αυτόματη έκδοση του Skoda Scala με τον 1,0 TSI κινητήρα των 116 ίππων στη βασική έκδοση Essence. Λογικό και επόμενο λοιπόν να ρίξουμε τα δύο μοντέλα στην αρένα του autoagora.gr. O κινητήρας του Skoda Scala είναι παλαιάς κοπής και δεν διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία, όπως συμβαίνει με το VW Golf για παράδειγμα, όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Για να διαπιστώσουμε ποιο από τα δύο μικρομεσαία οικογενειακά είναι καλύτερη αγορά, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση), αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ). Θα καταφέρει το Skoda Scala να κοντράρει την ανωτερότητα σε απόδοση, άνεση και εξοπλισμό του Citroen C4;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του υβριδικού Citroen C4 με τα 145 άλογα απέναντι στο αυτόματο Skoda Scala των 116 ίππων
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Εγγύηση: Citroen: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ. Skoda: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Mεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια η εγγύηση της Citroen και έτσι τo C4 ανοίγει λογαριασμό. |
![]() |
2 | Κατανάλωση πόλης (λτ./100 χλμ.): Citroen C4 Hybrid 145 e-DCS6: 6,5 λτ./100 χλμ. Skoda Scala 1,0 TSI 116 PS DSG: 8,5 λτ/100 χλμ. Το C4 έχει τη δυνατότητα να εκκινεί και να «τσουλάει» ηλεκτρικά έστω και για μικρό διάστημα. Η υπέρ του διαφορά στην κατανάλωση μέσα στην πόλη είναι μεγάλη. |
![]() |
3 | Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Citroen C4 Hybrid 145 e-DCS6: 4,4 δλ. Skoda Scala 1,0 TSI 116 PS DSG: 5,7 δλ. Το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές και η υψηλή συνδυαστικής ισχύς συντελούν ώστε το C4 να είναι αισθητά πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις επιδόσεων. |
![]() |
4 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C4 Hybrid 145 e-DCS6: 36,9 μέτρα Skoda Scala 1,0 TSI 116 PS DSG: 38,9μ. Η διαφορά των 2 μέτρων υπέρ του C4 είναι μεγάλη και το γαλλικό μοντέλο «ανοίγει» κι άλλο τη διαφορά. |
![]() |
5 | Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C4: 17,5 εκατ. Skoda Scala: 20,5 εκατ. Χωρίς το C4 να είναι στριμόκωλο, το Scala είναι ακόμα πιο άνετο στο χώρο για τα γόνατα των πίσω κερδίζοντας τον πρώτο του πόντο. |
![]() |
6 | Χώρος αποσκευών: Citroen C4: 380 λτ. Skoda Scala: 467 λτ. Ένας δεύτερος πόντος για το Scala που έχει (αρκετά) μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. |
![]() |
7 | Θόρυβος στα 100/120/140 χλμ./ώρα: Citroen C4 Hybrid 145 e-DCS6: 64,0/66,6/70,5 db Skoda Scala 1,0 TSI 116 PS DSG: 67,5/70,3/72,8 db Αισθητά χαμηλότερα επίπεδα θορύβου εμφανίζει το Citroen C4 ακόμα και σε υψηλή ταχύτητα ταξιδιού. |
![]() |
8 | Εξοπλισμός άνεσης: To C4 μεταξύ άλλων διαθέτει στάνταρ την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions, αυτόματο 2-ζωνικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, κάμερα όπισθεν, ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών. Θα θέλαμε πάντως να έχει και ζάντες αλουμινίου. | ![]() |
9 | Τιμή: Citroen C4 Hybrid 145 e-DCT6 PLUS: 24.900 ευρώ Skoda Scala 1,0 TSI 116 PS DSG Essence: 24.550 ευρώ Η διαφορά των 350 ευρώ δε είναι σημαντική ώστε να δώσει πόντο στο αυτόματο Skoda Scala των 116 ίππων. |
![]() |
10 | Αίσθηση πολυτέλειας: Citroen C4: 78% Skoda Scala: 75% Στην αξιολόγηση τους τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί από τους δοκιμαστές μας με παραπλήσια βαθμολογία στη συνολική αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας. |
![]() |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα της αντιπαράθεσης διαθέτουν πλήρη πακέτα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, έλεγχο κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ, «έξυπνο» cruise control και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Kαι τα δύο έχουν 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP. Ακόμα μια ισοπαλία. | ![]() |
C4–Scala: 6-2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Πιο οικονομικό σε κατανάλωση και με μεγαλύτερη εγγύηση το C4 (2-0)
Η μεγάλη διαφορά στο κόστος καυσίμου υπέρ του C4 είναι στην πόλη, όπου κάνουμε και το 80% των ετήσιων χιλιομέτρων. Το C4 λόγω της δυνατότητας του ήπια υβριδικού συστήματος για ηλεκτρικές εκκινήσεις έχει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ το αυτόματο Skoda Scala των 116 ίππων είναι στα 8,5 λτ./100 χλμ.Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο και 80% αυτών είναι στην πόλη, με το υβριδικό C4 θα χρειαστεί γύρω στα 1.700 ευρώ για καύσιμα, ενώ με το Scala το κόστος καυσίμων με τις ίδιες παραδοχές είναι περί τα 2.300 ευρώ (υπολογιζόμενη μέση τιμή αμόλυβδης 1,7 ευρώ/λτ.). Και τα δύο έχουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο και δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Και πάλι σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η μέση κατανάλωση και των δύο είναι γύρω στα 7 λτ./100 χλμ.. Ισοπαλία υπάρχει και στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα με το C4 να θέλει 5,2 λτ./100 χλμ., όσα σχεδόν και το Scala (5,3 λτ./100 χλμ.).
Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της Citroen προσφέρει το C4 με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 60.000 χλμ.), όταν ο αγοραστής του Scala είναι «καλυμμένος» για 1 χρόνο λιγότερο (4 χρόνια ή 80.000 χλμ.). Η υψηλή σχέση αξίας τιμής δίνει προβάδισμα στο Citroen C4 από την αρχή.
Προσπερνάει πιο γρήγορα και φρενάρει πιο πειστικά το C4 (4-0)
Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν 3κύλινδρους turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης, αλλά από εκεί και πέρα υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην τεχνολογία και στην απόδοση. Στο C4 ο 1,2 λτ. turbo κινητήρας (με καδένα) συνδυάζεται με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα αποδίδοντας 145 ίππους με 230 Nm ροπής. Στο Skoda Scala ο 1,0 turbo κινητήρας δεν έχει κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό και αποδίδει 116 ίππους με 200 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται και αυτός με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (όχι στάνταρ), που όμως έχει 7 σχέσεις και όχι 6, όπως το γαλλικό μοντέλο.Εκμεταλλευόμενο την ευρωστία του στις χαμηλές στροφές και τα +29 άλογα, το C4 είναι αισθητά πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις επιδόσεων. Η πιο κρίσιμη είναι φυσικά το 60-100 που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Εκεί λοιπόν, το C4 θέλει 4,4 δλ., ενώ το Scala κάνει 5,7 δλ. Η διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα είναι μεγαλύτερη με το C4 να ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 5,5 δλ., όταν το Scala θέλει 7,2 δλ.. H διαφορά «νεύρου» είναι πιο έκδηλη στο 0-100, όπου το C4 μετρήθηκε στα 8,4 δλ., όταν το Scala χρειάστηκε 10,7 δλ.
Επιπλέον, το C4 φρενάρει πιο δυνατά σε κατάσταση φρένων πανικού από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Για την ακρίβεια, το γαλλικό μοντέλο χρειάζεται 36,9 μέτρα (στάνταρ τροχοί 19 ιντσών με ελαστικά 195/60), όταν το Scala απαιτεί 38,9 μ. (τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά 205/50 στο μοντέλο δοκιμής). Και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω.