
Peugeot 2008 1,2 Puretech 100 vs Audi Q2 TFSI 116 HP
Τιμές μοντέλων: 28/05/2025 | |
PEUGEOT 2008 1.2 PureTech: 22 700€ | AUDI Q2 30 TFSI: 25 980€ |
Ούτε πόντο δεν κερδίζει το Q2 απέναντι στο «βασικό» 2008
3,3 χιλιάρικα ακριβότερο το Q2, χωρίς ζάντες αλουμινίου το βασικό 2008
Πιο ζωηρό σε επιδόσεις και με καλύτερη εγγύηση το 2008
Υψηλή αίσθηση πολυτέλειας και στα δύο μοντέλα, πιο μοντέρνο design το 2008
Με πλήρη εξοπλισμό και 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας για τα δύο premium SUV πόλης
Συγκρίνουμε το Peugeot 2008 με το Audi Q2
Ένα από τα ξεχωριστά SUV πόλης που προέκυψαν μετά από το λανσάρισμα του Audi Q2 (το πρώτο premium SUV πόλης), είναι η 2η γενιά του Peugeot 2008, που ήρθε με premium στόχευση, έχει και εντυπωσιακό σχεδιασμό, ειδικά αν το δεις δίπλα στο «συγκρατημένο» γερμανικό μοντέλο. Σε προηγούμενη αντιπαράθεση των δύο μοντέλων είχαμε επιλέξει τις «δυνατές» εκδόσεις με απόδοση 150 ίππων για το Audi Q2 35 TFSI και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ στο 2008 είχαμε την υβριδική έκδοση των 145 ίππων επίσης με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τότε το γαλλικό SUV πόλης είχε κερδίσει τις περισσότερες μάχες και στο τέλος ήταν ο θριαμβευτής. Τι γίνεται όμως με τι βασικές εκδόσεις; Στην περίπτωση του Audi Q2 μιλάμε για τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα του 1,0 λτ. που αποδίδει 116 ίππους και 200 Nm ροπής (2.000-3.000 σ.α.λ.). Για την μετάδοση της κίνησης υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Από πλευράς εξοπλισμού, η βασική είναι η Inspire και κοστίζει 25.980 ευρώ.
Από την άλλη, το «βασικό» Peugeot 2008 «φορά» τον 1,2 λτ. 3κύλινδρο turbo κινητήρα της φίρμας που αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής (στις 1.750 σ.α.λ.). Όπως και το Q2 δεν έχει κάποιας μορφή εξηλεκτρισμό και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το βασικό εξοπλιστικό πακέτο εδώ είναι το Style και η τιμή για το γαλλικό μοντέλο είναι 22.700 ευρώ, που κρίνεται ως άκρως ανταγωνιστική μιας και μιλάμε για ένα μικρό SUV με στυλ και premium χαρακτηριστικά.
Ποιο από τα δύο αυτά πολυτελή μικρά SUV είναι τελικά καλύτερη αγορά αυτή τη στιγμή στις βασικές εκδόσεις; Για να το διαπιστώσουμε, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Peugeot 2008 1,2 Puretech 100 απέναντι στο Audi Q2 TFSI 116 HP
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Peugeot 2008 1,2 Puretech 100 Style: 22.700 ευρώ Audi Q2 TFSI 116 HP Advanced: 25.980 ευρώ Το Peugeot 2008 είναι 3 χιλιάρικα φθηνότερο. |
![]() |
2 | Εγγύηση: Peugeot 2008: 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα Audi Q2: 4 χρόνια ή 80.000 χιλιόμετρα Το Peugeot 2008 έχει 1 χρόνο παραπάνω εγγύηση μηχανικών μερών. |
![]() |
3 | Κατανάλωση : Peugeot 2008 1,2 Puretech 100: 7,1 λτ./100 χλμ. Audi Q2 TFSI 116 HP: 8,0 λτ./100 χλμ. Πιο οικονομικό σε κατανάλωση το γαλλικό μοντέλο. |
![]() |
4 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Peugeot 2008 1,2 Puretech 100: 7,4 δλ. Audi Q2 ΤFSI 116 HP: 8,1 δλ. Aν και με λιγότερα άλογα, το 2008 είναι πιο εύρωστο και επιταχύνει με περισσότερο «νεύρο». |
![]() |
5 | Γόνατα πίσω επιβατών: Peugeot 2008:15,5 εκατ. Audi Q2:8,5 εκατοστά Το Q2 μειονεκτεί αισθητά και σε αυτόν τον τομέα. |
![]() |
6 | Χώρος αποσκευών: Peugeot 2008: 434 λτ. Audi Q2: 405 λτ. Έστω και οριακά, το 2008 κερδίζει άλλον ένα πόντο! |
![]() |
7 | Ευελιξία (κύκλος στροφής): Peugeot 2008 1,2 Puretech 100: 10,4 μ. Audi Q2 TFSI 116 HP: 11,1 μ. Αισθητά μικρότερος ο κύκλος στροφής του 2008 το καθιστά πιο ευέλικτο στην πόλη. |
![]() |
8 | Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Peugeot 2008 1,2 Puretech: 36,4 μ. Audi Q2 TFSI 116 HP: 36,6 μ, Και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και κανονικούς δίσκους πίσω φρενάροντας πολύ αποτελεσματικά. |
![]() |
9 | Αίσθηση πολυτέλειας: Peugeot 2008: 80% Audi Q2: 84% Και τα δύο μοντέλα ξεχωρίζουν για την ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και την αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρουν στην κατηγορία των SUV πόλης. |
![]() |
10 | Εξοπλισμός άνεσης: Στις βασικές εκδόσεις που ελέγχουμε, τα δύο μοντέλα έχουν στάνταρ όλα σημαντικά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, όπως προβολείς LED, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρα βροχής και φώτων, καθώς και κλειδαριές με τηλεχειρισμό. Από εκεί και πέρα, η οθόνη αφής του Q2 είναι 8,8 ιντσών και του 2008 είναι 10 ιντσών με το γερμανικό μοντέλο να παρέχει στάνταρ ζάντες αλουμινίου και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το Peugeot 2008 διαθέτει ηλεκτρική αναδίπλωση στους καθρέφτες και σύστημα παραμετροποίησης βασικών λειτουργιών. Με δεδομένη τη διαφορά των 3.300 ευρώ, η ύπαρξη ζαντών αλουμινίου και ψηφιακού πίνακα οργάνων δε θα δώσει πόντο στο Q2. | ![]() |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Αμφότερα τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού με στάνταρ μεταξύ άλλων αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, 6 αερόσακους και φυσικά ESP και ABS. Και τα 2 μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP (το 2008 με το safety pack που είναι στάνταρ πλέον). | ![]() |
Peugeot 2008 – Q2 : 7-0 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
3.300 ευρώ φθηνότερο και με καλύτερη εγγύηση το Peugeot 2008 (2-0)
Tο βασικό Peugeot 2008 με τον 1,2 turbo κινητήρα των 100 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων στην έκδοση Style κοστίζει 22.700 ευρώ.H αντίστοιχη έκδοση Inspire του Audi Q2 με τον 1,0 TFSI των 116 ίππων είναι στα 25.980 ευρώ. Τα 3.300 ευρώ είναι σημαντική διαφορά υπέρ του Peugeot 2008, το οποίο πάντως θα θέλαμε να έχει ζάντες αλουμινίου στη βασική του έκδοση. Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot προσφέρει το μικρό SUV με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 60.000 χλμ.), όταν ο αγοραστής του Q2 είναι «καλυμμένος» για 1 χρόνο λιγότερο (ή 80.000 χλμ.). To Peugeot 2008 κάνει άμεσα το 2-0 όντας φθηνότερο και προσφέροντας μεγαλύτερη εγγύηση.
Είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση και πιο σβέλτο το 2008 (4-0)
Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν παρόμοιους σε φιλοσοφία και τεχνολογία κινητήρες. Το Peugeot 2008 διαθέτει 3κύλινδρο turbo κινητήρα, 1,2 λτ. με άμεσο ψεκασμό βενζίνης χωρίς κάποιος μορφής εξηλεκτρισμό που αποδίδει 116 άλογα με 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ..Για την κίνηση του Audi Q2 TFSI 116 ΗP φροντίζει ένας επίσης 3κύλινδρος, αλλά 999 κ.εκ. turbo βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με απόδοση 116 ίππους και 200 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται και αυτός αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και δεν έχει κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό.
Εκμεταλλευόμενο την ευρωστία του στις χαμηλές στροφές και το μικρότερο βάρος, το 2008 είναι πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις επιδόσεων. Η πιο κρίσιμη είναι φυσικά το 60-100 με 4η σχέση που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Το Q2 θέλει 8,1 δλ., ενώ το 2008 κάνει 7,4 δλ. Η διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα είναι ανάλογη με το Q2 να ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 12,0 δλ., όταν το 2008 θέλει 11,2 δλ.. Το 2008 έχει περισσότερο «νεύρο» και κερδίζει τον πόντο.
Ταυτόχρονα όμως είναι και πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου. Το 2008 χρειάζεται περίπου 12 ευρώ για να διανύσει 100 χλμ. Αυτό προκύπτει από τη μέση κατανάλωση που είναι 7,1 λτ./100 χλμ. και τιμή βενζίνης στο 1,7 ευρώ/λτ. Σε ετήσια βάση με 20.000 χλμ. αυτό σημαίνει περί τα 2.400 ευρώ για βενζίνη.
Από την άλλη, το Audi Q2 θέλει 14 ευρώ για κάθε 100 χλμ., όπως προκύπτει από το σχετικό υπολογισμό με τιμή αμόλυβδης στο 1,7 ευρώ/λτ. και μέση κατανάλωση 8,0 λτ./100 χλμ. (2.700 ευρώ για βενζίνη σε ετήσια βάση με υπολογιζόμενα 20.000 χλμ.).
Το 2008 κερδίζει ακόμα 3 πόντους λόγω πρακτικότητας και ευελιξίας (7-0)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το 2008 έχει 7 εκατοστά διαθέσιμα παραπάνω (15,5 έναντι 8,5 εκατ.), ενώ μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών με 434 λτ. έναντι 405 λτ. στο Q2. Συνολικά το Peugeot 2008 μπορεί να παίξει με μεγαλύτερη ευκολία το ρόλο μικρού SUV που θα βολέψει μια οικογένεια στις μετακινήσεις και στις αποδράσεις της.Παρά το μεγαλύτερο μήκος του, το 2008 (4.304 χλστ.) έχει μικρότερο κύκλο στροφής (10,4 M.) από το 4.208 χλστ. Q2 (11,1 μ.). Παράλληλα το γαλλικό μοντέλο στέκεται υψηλότερα από το Q2 (142 χλστ. απόσταση από το έδαφος με το 2008 στα 170 χλστ.) και αντιμετωπίζει πιο εύκολα τις δυσκολίες της καθημερινότητας.
Συμπέρασμα: Το 2008 «εξαφανίζει» το Q2
Το Peugeot 2008 έχει μοντέρνο design, είναι φθηνότερο, πιο πρακτικό, πιο σβέλτο και κυρίως πιο οικονομικό σε κατανάλωση βενζίνης. Με δεδομένη την premium προσέγγιση και των δύο και τη διαφορά τιμής υπέρ του 2008, το γαλλικό μοντέλο είναι πιο κοντά στις ανάγκες της καθημερινότητας του μέσου αγοραστή κερδίζει με εμφατικό τρόπο και στις βασικές εκδόσεις των δύο μοντέλων.Σχολιάστε |