Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Συγκρίνουμε στα 11 βήματα Citroen C3 με Hyundai i20

Συγκρίνουμε στα 11 βήματα Citroen C3 με Hyundai i20

Διαβάστηκε από 26122 αναγνώστες - 11/1/2024

Συγκρίνουμε το Citroen C3 με το Hyundai i20 σε 11 κρίσιμους τομείς. To αποτέλεσμα δικαιολογεί απόλυτα την προτίμηση του αγοραστικού κοινού!

Εσύ τι λες; Citroen C3 ή Hyundai i20;

Για τη μονομαχία αυτή επιλέξαμε  τις βασικές χειροκίνητες και πιο δημοφιλείς turbo εκδόσεις των δύο μοντέλων, του Citroen C3 και του Hyundai i20. Το Citroen C3 έχει στη βάση της γκάμας του ατμοσφαρικό 1,2 λτ. κινητήρας 83 ίππων (από 17.000 ευρώ στην έκδοση YOU!). Η turbo έκδοση του 1,2 Puretech αποδίδει 110 άλογα, ενώ στη γκάμα του μοντέλου υπάρχει και diesel έκδοση με 1,5 turbodiesel με 100 ίππους.

Αντιθέτως στο Hyundai i20 δεν προσφέρεται πετρελαιοκίνητη έκδοση, ωστόσο η turbo έκδοση προσφέρεται με 100 ή 120 ίππους και κάθε μια από αυτές με ή χωρίς ήπια υβριδικό σύστημα. Στη βάση της γκάμας υπάρχει ατμοσφαιρικός 1,2 λτ. κινητήρας με 84 ίππους (από 18.390 ευρώ).
Η βασική εξοπλιστική έκδοση του C3 με τα 110 άλογα είναι η Plus και η τιμή ορίζεται στις 19.500 ευρώ. Κατάτι ακριβότερη είναι η ήπια υβριδική έκδοση του Hyundai i20 με τα 100 άλογα, αφού στη βασική έκδοση Exclusive κοστίζει 20.390 ευρώ (19.390 ευρώ η έκδοση χωρίς το ήπια υβριδικό σύστημα, η οποία όμως δε μας έχει παραχωρηθεί για αξιολόγηση και μετρήσεις).
 
Για να διαπιστώσουμε, ποιο από τα δύο μοντέλα είναι καλύτερο ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ των turbo Citroen C3 και Hyundai i20 με 48V ήπια υβριδικό σύστημα…

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Citroen C3 απέναντι στο Hyundai i20

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Εκμεταλλευόμενο τα 10 παραπάνω άλογα και την καλύτερη ροπή του, το Citroen C3  προσπερνάει πολύ πιο σβέλτα. Το εικονικό προσπέρασμα με επιτάχυνση από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα  το κάνει 1,3 δλ. πιο γρήγορα.  Ξεχωρίζει η σβελτάδα του γαλλικού μικρού.
2 Χώρος αποσκευών: Το Citroen C3 έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών μας και το ήπια υβριδικό Hyundai i20 «χάνει» 90 λτ. σε σχέση με τη συμβατική του έκδοση. Το C3 κάνει το 2-0.
3 Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το Citroen C3 διαθέτει πιο μοντέρνα και ευχάριστη σχεδιαστικά καμπίνα, ενώ τα πλαστικά του δείχνουν καλύτερα φινιρισμένα. Το Hyundai i20 είναι γεροδεμένο και στιβαρό, αλλά η απτή αίσθηση ποιότητάς του είναι υποδεέστερη. «Ανοίγει» τη διαφορά το C3.
4 Εξοπλισμός άνεσης:  Το Citroen C3 προσφέρει περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, όπως ο αυτόματος κλιματισμός και η οθόνη αφής. Η βασική έκδοση του i20 έχει ελλείψεις συγκριτικά.
5 Θόρυβος: Όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας το i20 έχει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου σε όλες τις ταχύτητες, που κάνουμε τις σχετικές μετρήσεις.
6 Χώροι επιβατών:  Υπερέχοντας σε μήκος και μεταξόνιο, το Hyundai i20 προσφέρει διπλάσιο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Με το δεύτερο πόντο του, το κορεάτικο μοντέλο κλείνει κάπως τη διαφορά.
7 Εξοπλισμός ασφάλειας: Αντίθετα από τον εξοπλισμό άνεσης, το i20 προσφέρει από τη βασική έκδοση ένα πακέτο με συστήματα ασφαλείας που περιλαμβάνει τα πάντα θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
8 Φρένα: Αμφότερα τα μοντέλα της αντιπαράθεσης διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω. Το Citroen C3 χρειάζεται 36,9 μέτρα για να «κοκαλώσει» από τα 100 χλμ/ώρα, και το  Hyundai i20, 36,5  μέτρα. Η διαφορά δεν δικαιολογεί κάποιο πόντο.
9 Εγγύηση: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν 5 χρόνια εγγύησης. Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως για το i20 δεν υπάρχει περιορισμός στα χιλιόμετρα, σε αντίθεση με το C3, όπου υπάρχει συνολικό όριο 100.000 χλμ. (60.000 για τα 2 πρώτα χρόνια και 40.000 για τα επόμενα 3).
10 Kατανάλωση:  Η μέση κατανάλωση του Citroen C3 1,2Τ 110 PS είναι στα 6,6 λτ./100 χλμ., όταν στο Hyundai i20 είναι στα 6,7 λτ./100 χλμ.. Δεν βλέπουμε κάποιο ιδιαίτερο όφελος από την ήπια υβριδική τεχνολογία που πληρώνει κάποιος στο κορέατικο μοντέλο. Mόνο στην αποκλειστικά αστική χρήση υπάρχει μια διαφορά υπέρ του i20 λόγω του ήπιου εξηλεκτρισμού του. Και τα δυο μοντέλα έχουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο και δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.
11 Τιμή: 19.500 ευρώ κοστίζει το Citroen C3 με τα 110 άλογα στη βασική έκδοση Plus. Από την άλλη, το ήπια υβριδικό Hyundai i20 1,0T 100 PS κοστίζει 20.390 ευρώ. 
Citroen C3 – Hyundai i20: 4-2

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Προσπερνά πιο γρήγορα το C3 (1-0) 
Εκμεταλλευόμενο τα 10 παραπάνω άλογα, αλλά κυρίως την μεγαλύτερη ροπή και την ελαστικότητα του κινητήρα του χαμηλά, το Citroen C3 προσπερνάει πολύ πιο σβέλτα και είναι πιο σβέλτο σε όλες τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το εικονικό προσπέρασμα με επιτάχυνση από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα (4η σχέση) το C3 το ολοκληρώνει σε 7,4 δλ., όταν το i20 που έχει μκαρύτερες σχέσεις χρειάζεται 9,2 δλ. ή 1,8 δλ. περισσότερο. Αυτό το 1,8 δλ. αντιστοιχεί σε 40 μέτρα ή 10 μήκη αυτοκινήτων σε σειρά.  Μεγαλύτερη είναι η διαφορά υπέρ του C3 στη ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα με 5η με το γαλλικό μοντέλο να χρειάζεται 10,9 δλ. και το i20 13,3 δλ. (μιλάμε για 70 παραπάνω μέτρα έκθεσης στο αντίθετο ρεύμα).  Το C3 όμως έχει καλύτερο 0-100 (10,1 έναντι 10,5 δλ.), αλλά και 8 χλμ./ώρα υψηλότερη τελική ταχύτητα (196 έναντι 188 χλμ./ώρα). 
 
Χωράει μια βαλίτσα καμπίνας παραπάνω το C3 (2-0) 
Η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος του i20 «κλέβει» 90 λτ. από το χώρο αποσκευών του κορεάτικου μοντέλου που είναι στα 262 λτ. Αυτή η τιμή είναι πολύ κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας (πάντως στην έκδοση χωρίς ήπια υβριδικό σύστημα είναι 352 λτ., μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορίας). Το C3 έχει χώρο αποσκευών στα 300 λτ. με τη διαφορά των 38 λτ. να αντιστοιχεί σε μια βαλίτσα καμπίνας αεροπλάνου, που είναι αρκετή διαφορά για τα δεδομένα της κατηγορίας και εξασφαλίζει πόντο για το γαλλικό μοντέλο.
  
Πιο trendy και με καλύτερη αίσθηση απτής ποιότητας το C3 (3-0) 
To σερί για το γαλλικό μοντέλο συνεχίζεται χάρη στην καλή του ποιότητα και τον trendy χαρακτήρα του. Διαθέτει πιο μοντέρνα και ευχάριστη σχεδιαστικά καμπίνα, ενώ τα πλαστικά του δείχνουν καλύτερα φινιρισμένα. Υπάρχουν επίσης πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, κάτι που ισχύει και για λεπτομέρειες στην εξωτερική σχεδίαση. Το C3 ξεφεύγει από τα καθιερωμένα διαθέτοντας ιδιαίτερα νεανικό στυλ και έντονο trendy χαρακτήρα. Δεν το μπέρδευες με κανένα άλλο και σίγουρα δεν είναι τυχαία η εμπορική επιτυχία του γαλλικού μικρού. Συνολικά δείχνει πιο όμορφο από το i20, που έχει αιχμηρό μπροστινό, αλλά όχι τόσο ισορροπημένο, σχεδιαστικά, πίσω μέρος. Η καμπίνα του κορεάτικου μοντέλου είναι γεροδεμένη και στιβαρή, αλλά η απτή αίσθηση ποιότητάς του είναι υποδεέστερη. Το πλαστικά γυαλίζουν και δείχνουν πιο «φτηνά», ενώ σχεδιαστικά έχει βασιστεί σε ευθείες γραμμές χωρίς ιδιαίτερο χρώμα. Πάντως το i20 σε αυτή την έκδοση έχει στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, που σίγουρα αναβαθμίζει το συνολικό διάκοσμο.
 
Με  φώτα LED, κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου το C3 (4-0)
Και τα δύο μοντέλα σε αυτές τις εκδόσεις προσφέρονται από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού που έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης. Ωστόσο, το Citroen C3 προσφέρει περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία. Για παράδειγμα στην έκδοση Plus έχει στάνταρ LED προβολείς και αυτόματο κλιματισμό, που ελέγχεται από την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών. Επίσης στο βασικό εξοπλισμό προσφέρονται ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών,  αισθητήρες φώτων και βροχής, αλλά δεν έχει πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Το i20 έχει και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ενώ η οθόνη των 8 ιντσών συνοδεύεται από κάμερα όπισθεν. Και τα δύο μοντέλα έχουν cruise control, στο C3 είναι προσαρμοζόμενο.
 
Πιο ήσυχη η καμπίνα του i20 (4-1) 
Όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας με το ειδικό όργανο, το Hyundai i20 καταφέρνει να έχει πιο ήσυχη κύλιση, κυρίως λόγω χαμηλότερου αεροδυναμικού θορύβου. Για την ακρίβεια, το ειδικό όργανο μέτρησης με επιλεγμένη την 6η σχέση στο κιβώτιο έδειξε  68,5 db στο C3 και 67,5 db στο i20.  Στα 120 χλμ./ώρα επίσης με 6η σχέση, το  γαλλικό μοντέλο έχει 71,9 db στην καμπίνα και το κορεάτικο 69,8 db. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η διαφορά στα 140 χλμ./ώρα με το C3 να είναι στα 74,6 db και το i20 στα 71,6, ενώ ακόμα και στο ρελαντί η διαφορά είναι σχεδόν 3 db υπέρ του μικρού Hyundai. 
 
Πιο ευρύχωρη η καμπίνα του i20 (4-2) 
Mπορεί η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος να κάνει το i20 να χάνει σε χώρο αποσκευών, η υπεροχή του όμως  σε μήκος και μεταξόνιο μικρό της Hyundai προσφέρει υπερδιπλάσιο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Για την ακρίβεια ο «αέρας» για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι στα 13,8 εκατ, όταν στο C3 είναι μόλις 6,5 εκατ.. Επίσης το i20 έχει πιο φαρδιά καμπίνα με 139,8 εκατ. μπροστά και 136,6 πίσω, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο C3 είναι 138,0 και 133,3 εκατοστά. Με το δεύτερο πόντο του, το κορεάτικο μοντέλο κλείνει κάπως τη διαφορά.  
 
Συμπέρασμα: 4-2 κερδίζει το Citroen C3 
Με μοντέρνο και trendy σχεδιασμό, πλούσιο εξοπλισμό σβέλτες επιδόσεις, τιμή κάτω από 20 χιλιάρικα, ασφαλή και άνετη συμπεριφορά, καθώς και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, το Citroen C3 είναι από τα αγαπημένα μικρά των Ελλήνων και όχι άδικα. Από την άλλη, το Hyundai i20 προσφέρει ένα πολύ καλό value for money και μια ανάλογη εγγύηση, αλλά στα περισσότερα μετρήσιμα χαρακτηριστικά χάνει από το γαλλικό μοντέλο.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε