Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Ford Fiesta RS turbo: Το πρώτο τουρμπάτο Fiesta
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ford Fiesta RS turbo: Το πρώτο τουρμπάτο Fiesta

Διαβάστηκε από 1265 αναγνώστες - 17/8/2022

Τα γρήγορα Ford Fiesta είναι πλέον συνώνυμα με τον EcoBoost κινητήρα. Το πρώτο Fiesta με turbo μοτέρ έκανε την εμφάνισή του πριν 32 χρόνια, και δεν είναι άλλο από το θρυλικό RS turbo. Αυτή είναι η ιστορία του.

Τα καυτά Ford Fiesta ST του σήμερα έχουν εξαιρετικές επιδόσεις, χάρη στον turbo EcoBoost κινητήρα 200 ίππων που διαθέτουν. Ακόμα και οι πιο μικρές εκδόσεις, είναι γνωστές για τον EcoBoost, ο οποίος, με το μαγικό «σαλιγκάρι» που διαθέτει, χαρίζει μεγάλη ισχύ και χαμηλή κατανάλωση.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Παρόλο που τα μοντέρνα γρήγορα μικρά του Μπλε Οβάλ είναι συνώνυμα με τον συγκεκριμένο, μοντέρνο κινητήρα, το πρώτο Ford Fiesta με υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ εμφανίστηκε αρκετά χρόνια πριν, και δεν ήταν άλλο από το θρυλικό Fiesta RS turbo του 1990.



Ο πρόδρομος του μοντέλου ήταν το XR2i που κυκλοφόρησε το 1989 και ήταν μέχρι τότε η πιο καυτή έκδοση του Fiesta 3ης γενιάς, που κληρονόμησε την ονομασία που γνωρίσαμε στον «παππού» της 1ης γενιάς. Κάτω από το καπό, βρισκόταν ο ατμοσφαιρικός οκταβάλβιδος CVH 1,6 λίτρου, ο οποίος απέδιδε 104 ίππους. Η εμφάνιση, ουσιαστικά «παρακαλούσε» για κάποιο ισχυρότερο μοτέρ, αφού εξωτερικά, το αυτοκίνητο αποτελούσε τον ορισμό του εριστικού hot hatch. Ο προφυλακτήρας είχε φουσκώσει, και διέθετε όχι 2 αλλά 4 επιπλέον προβολείς. Στο πλάι, τα πρόσθετα φτερά στους θόλους, καθώς και τα side skirts, φρόντιζαν για την πιο δυναμική εικόνα του πικάντικου Fiesta, και πίσω, η διακριτική μαύρη αεροτομή, σε συνδυασμό με τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ολοκλήρωναν το πακέτο.

Παράλληλα, περιμετρικά του αυτοκινήτου υπήρχε μία μπλε λωρίδα στους προφυλακτήρες και τα πλευρικά trim, ενώ οι ζάντες αλουμινίου ήταν 13 ιντσών.
Την επόμενη χρονιά, και πιο συγκεκριμένα τον Απρίλιο του 1990, η Ford παρουσίασε το Fiesta RS turbo, το οποίο ερχόταν να δικαιολογήσει την θυμωμένη του εμφάνιση.



Τη θέση του ατμοσφαιρικού μοτέρ πήρε ο CVH 1600 κυβικών σε turbo μορφή, όπως τον γνωρίσαμε στο αγαπημένο Escort RS turbo, με τη διαφορά πως η T3 τουρμπίνα της Garrett αντικαταστάθηκε από μία μικρότερη, T2, η οποία ήταν στριμωγμένη μεταξύ ψυγείου και κινητήρα.
 

...Δείτε περισσότερα

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε