Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Fiat Coupe: To προσιτό «όνειρο»
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Fiat Coupe: To προσιτό «όνειρο»

4/11/2023

Ποιος μπορεί να ξεχάσει τον επικό ήχο από τον πεντακύλινδρο κινητήρα του ή την μοναδική σχεδίαση που εντυπωσίαζε τους πάντες στη δεκαετία του 90; Ώρα να θυμηθούμε το Fiat Coupe και κυρίως τον εκπληκτικό του πεντακύλινδρο κινητήρα.

Η ιστορία του Fiat Coupe ξεκίνησε πίσω στο 1993, όταν το ιταλικό μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα και κέρδισε τις εντυπώσεις των οπαδών της ιταλικής φίρμας και όχι μόνο. Βέβαια, λίγο αργότερα έμελε να υποκλιθούν οι πάντες στη Fiat. Ο λόγος ήταν ο απίστευτος κινητήρας που τοποθετήθηκε κάτω από το καπό του μοντέλου μερικά χρόνια αργότερα.
Εξωτερικά το Fiat Coupe διακρινόταν από όμορφα φωτιστικά σώματα και τα «νεύρα» που συναντούσαμε πάνω από τους τροχούς. Ιδιαίτερο ήταν και το πίσω μέρος, με τα στρογγυλά, διπλά φωτιστικά σώματα να παραπέμπουν σε μοντέλο της Ferrari. Άλλωστε αυτό ήταν και το ψευδώνυμο που είχε αποκτήσει το συγκεκριμένο μοντέλο, «Ferrari των φτωχών» την χαρακτήριζαν οι περισσότεροι. Μπορεί η εξωτερική σχεδίαση να ήταν αποτέλεσμα 100% των σχεδιαστών της Fiat, αλλά κάτι τέτοιο δεν ίσχυε και για το εσωτερικό, όπου η σχεδίαση ήταν έργο που ολοκληρώθηκε εξ ολοκλήρου από το οίκο Pininfarina. 

Σε επίπεδο κινητήρων, υπήρξαν ιδιαίτερα μηχανικά σύνολα, αλλά το μεγάλο ενδιαφέρον στράφηκε στον πεντακύλινδρο 20v κινητήρα, ο οποίο συνοδευόταν από σύστημα υπερπλήρωσης της Garrett. To Fiat Coupe 20v Turbo απέδιδε 220 ίππους και 310 Nm ροπής, με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 6,5 δλ. Βέβαια, σημαντική ήταν και η έμφαση που είχαν δώσει οι Ιταλοί στη δυναμική συμπεριφορά του εμπροσθοκίνητου μοντέλου, τοποθετώντας διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα.



Οι ειδικές εκδόσεις του Fiat Coupe
Μερικά χρόνια αργότερα, όταν το Fiat Coupe είχε ήδη κερδίσει φανατικούς οπαδούς, η ιταλική φίρμα προχώρησε στο λανσάρισμα δύο ειδικών εκδόσεων. Η πρώτη κυκλοφόρησε το 1998 και ονομάστηκε «Limited Edition». Εξωτερικά, διαφοροποιούνταν από τις ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου, το καπάκι πλήρωσης καυσίμου, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων της Brembo, αλλά και τα διαφορετικά καπάκια για τους καθρέφτες. Αλλαγές υπήρξαν και στο εσωτερικό, δίνοντας μία «sportive» αισθητική. Πλέον συναντούσαμε κουμπί για την έναυση του κινητήρα, πεντάλ της εταιρείας Sparco, κόκκινα δερμάτινα καθίσματα της Recaro. Μηχανικά δεν υπήρξαν αλλαγές, πέρα από την αντικατάστασης του κιβωτίου ταχυτήτων, όπου το 6άρι πήρε τη θέση του 5τάχυτου μηχανικού. Το LE παρήχθη στα εξής πέντε χρώματα: μαύρο, κόκκινο, Vinci Grey, Crono Grey και Steel Grey. Αρχικά, η Fiat είχε αναφέρει ότι θα κατασκεύαζε μόλις 300 αντίτυπα, αλλά τελικά η παραγωγή έφτασε στις περίπου 1.400 μονάδες.


 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις