Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Fiat Ritmo Abarth: Το ξεχασμένο ιταλικό hot hatch
11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Fiat Ritmo Abarth: Το ξεχασμένο ιταλικό hot hatch

Διαβάστηκε από 7257 αναγνώστες - 15/8/2022

Με δίλιτρο μοτέρ και cool εμφάνιση, τα Fiat Ritmo Abarth 125/130 TC ήρθαν να ανταγωνιστούν τις προτάσεις των Γερμανών και των Γάλλων, επιμένοντας στα καρμπυρατέρ, όταν οι υπόλοιποι είχαν ηλεκτρονικό ψεκασμό. Αυτή είναι η ιστορία των σπάνιων πλέον, «καυτών» Ritmo.

Τα Fiat Ritmo Abarth 125 TC και 130 TC είναι δύο ιταλικά hot hatchbacks των 80s, τα οποία ανταγωνίστηκαν μοντέλα όπως τα VW Golf GTI, Peugeot 205 GTi και Renault 5 turbo. Σε μία εποχή που τα turbo και οι 16βάλβιδες κεφαλές αποτελούσαν τη μειοψηφία, η Fiat χρησιμοποίησε μοτέρ με κυβικά, καρμπυρατέρ, και την πινελιά του θρυλικού Σκορπιού, και δημιούργησε τα συγκεκριμένα μοντέλα, που τώρα είναι ιδιαίτερα σπάνια.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Όλα ξεκίνησαν το 1972, όταν η Fiat άρχισε να εξελίσσει τον αντικαταστάτη του 128, το οποίο ήταν sedan. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο μοντέλο κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Ευρώπης του 1970, ο διάδοχος θα έπρεπε να είναι εξαιρετικά επιτυχημένος.
Οι τάσεις της εποχής είχαν κάνει μία στροφή προς τα hatchback αμαξώματα, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη παρουσίαζαν μικρά, οικογενειακά 3θυρα και 5θυρα οχήματα, όπως το VW Golf που παρουσιάστηκε το 1974, αλλά και το ομόσταυλο Fiat 127 του 1971. Έτσι, το νέο μοντέλο, που αρχικά είχε τον κωδικό 138, ανήκε στην κατηγορία των hatchback, και είχε μία έντονα κεκλιμένη 3η κολώνα.



Το ντεμπούτο του αυτοκινήτου έγινε τον Απρίλιο του 1978, στο Σαλόνι του Τορίνο. Η Fiat προτίμησε να δώσει κανονική ονομασία στο μοντέλο, αντί για αριθμούς, και έτσι το γνωρίσαμε ως Ritmo.  Σχεδιασμένο από τον Sergio Sartorelli, το όχημα τράβηξε την προσοχή του πλήθους χάρη στην μοντέρνα και πρωτότυπη εμφάνισή του, η οποία συνδύαζε τους κύκλους με τις γραμμές, ενώ παράλληλα χάριζε αεροδυναμικό συντελεστή Cd= 0,38. Στον εμπρόσθιο πρόβολο, κυριαρχούσε ο μαύρος πλαστικός προφυλακτήρας, ο οποίος είχε ενσωματωμένη την μάσκα και τα φωτιστικά σώματα, ενώ «αγκάλιαζε» όλο το εμπρός μέρος και έφτανε ως τους τροχούς.

...Δείτε περισσότερα

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε