7 φωτογραφίες »

Γιατί ξεχώρισε το Honda Civic Type R EK9;

Διαβάστηκε από 1947 αναγνώστες - 8/4/2021

Ένα από τα πιο θρυλικά Honda είναι το Civic Type R EK9, που αποτελεί μύθο για τους λάτρεις της εταιρείας. Ποια είναι τα στοιχεία που το έκαναν τόσο εμβληματικό;

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Το Honda Civic είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές ιαπωνικό μοντέλο, το οποίο, στα σχεδόν 50 χρόνια ύπαρξής του, έχει καλύψει τις ανάγκες ενός μεγάλου φάσματος ιδιοκτητών, από οικογενειάρχες, που θέλουν ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο, μέχρι τους λάτρεις των επιδόσεων και της γρήγορης οδήγησης, που βρήκαν αυτό που έψαχναν στις πολεμικές εκδόσεις του μοντέλου.

Η ονομασία «Honda Civic Type R», η οποία ξεχωρίζει από τα κόκκινα σήματα και τους ισχυρούς κινητήρες, αποτελεί πλέον θρύλο. Ο θρύλος αυτός, έχει τις ρίζες του σε ένα μοντέλο που κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία από το 1997 έως το 2000, και είχε την κωδική ονομασία EK9.

Το EK9 ήταν η κορυφαία έκδοση των Civic της 6ης γενιάς, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 1995. Οι επιλογές στα αμαξώματα ήταν πολλές, αφού ήταν διαθέσιμο ως hatchback, sedan  station wagon αλλά και coupe. Στην Ευρώπη, το μοντέλο έγραψε ιστορία στην έκδοση VTi (EK4), η οποία χρησιμοποιούσε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1600 κυβικών που απέδιδε 160 άλογα.



Ο εν λόγω κινητήρας ήταν ο περίφημος B16A2, και επιτάχυνε το μικρό Honda από στάση στα 100km/h μέσα σε 8 δευτερόλεπτα. Χάρη στο μαγικό VTEC, ο χρονισμός άλλαζε στις 5600rpm, ενώ ο κόφτης επενέβαινε ψηλά, στις 8200 στροφές, προκαλώντας εθισμό στον οδηγό και κάνοντάς τον να βυθίζει συνέχεια το πόδι του στο δεξί πεντάλ, κρατώντας τη βελόνα του στροφόμετρου στην κόκκινη περιοχή.

Όπως και στα υπόλοιπες εκδόσεις, το Civic VTi είχε ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, που του χάριζε εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, κάτι που αποδεικνύεται από την πληθώρα αγωνιστικών Civic EK ανά τον κόσμο. Προκειμένου να σταματά ικανοποιητικά, το αυτοκίνητο είχε δισκόφρενα και στους 4 τροχούς.

Sushi χωρίς wasabi όμως δεν γίνεται, και έτσι η εταιρεία του Soichiro Honda αποφάσισε να δημιουργήσει μία εντυπωσιακά καυτή έκδοση του ήδη πικάντικου Civic. Αυτή έκανε την εμφάνισή της το 1997, και, όπως με τα περισσότερα εμβληματικά Ιαπωνικά μοντέλα εκείνης της περιόδου, δεν εξήχθη ποτέ από το νησί. Το αυτοκίνητο απέκτησε την μυθική ονομασία  που αποτελείται από μία λέξη, που ακολουθείται από ένα κατακόκκινο γράμμα: Type R.



Το ντεμπούτο της οικογένειας Type R έγινε το 1992, με το εξωτικό NSX-R, και συνεχίστηκε το 1995 με το θρυλικό Integra Type R DC2. Το Civic ήταν το τρίτο μοντέλο που απέκτησε τη λατρεμένη έκδοση, η οποία συνεχίστηκε στις επόμενες γενιές μέχρι και σήμερα.

Το «CTR», όπως αποκαλείται για συντομία από τους Ιάπωνες, είχε πολλές αλλαγές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις των Civic. Ακολουθώντας την πεπατημένη που είχε ακολουθηθεί για τη δημιουργία του Integra Type R, το αμάξωμα ελαφρώθηκε εκτενώς, η ηχομόνωση αφαιρέθηκε, ενώ παράλληλα η ακαμψία αυξήθηκε, χάρη σε ενισχύσεις στο σασί.

Έχοντας ως σκοπό να δημιουργήσει ένα «αγωνιστικό με πινακίδες», το οποίο θα επιτιθόταν με μένος σε οποιοδήποτε κομμάτι δρόμου έβρισκε μπροστά του, η Honda εξόπλισε το Civic Type R με μεγαλύτερα φρένα και πενταμπούλονα άκρα. Η ανάρτηση είχε αναβαθμιστεί, οι αντιστρεπτικές ήταν παχύτερες και η κρεμαγιέρα απέκτησε κοντύτερη διαδρομή.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει