11 φωτογραφίες »

Lancia Thema 8.32: Το sedan με μοτέρ Ferrari

Διαβάστηκε από 5481 αναγνώστες - 6/5/2021

Το 1986 η Lancia παρουσίασε ένα μεγάλο sedan με V8 κινητήρα της Ferrari, το οποίο συνδύαζε τη χλιδή με υψηλές επιδόσεις. Αυτή ήταν η εντυπωσιακή Lancia Thema 8.32, που χαρακτηρίστηκε ως η «τετράπορτη Ferrari».

 
 
Η Lancia Thema ήταν η λιμουζίνα της θρυλικής ιταλικής εταιρείας, η οποία κατασκευαζόταν από το 1984 έως το 1994. Στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου, ήταν μία έκδοση, κάτω από το καπό της οποίας βρισκόταν ένας V8 κινητήρας της Ferrari. Αντίθετα με τις παραδοσιακές διατάξεις, η ισχύς περνούσε στους εμπρός τροχούς, και το αυτοκίνητο μετατρεπόταν από ένα πολυτελές όχημα σε ένα super-sedan, ικανό να ακολουθεί κατά πόδας τις εξωτικές κατασκευές της εταιρείας που της δώρισε το μοτέρ. Κάνουμε ένα ταξίδι στο παρελθόν και στην ιστορία της εξωφρενικής Lancia Thema 8.32.

Πίσω στο μακρινό 1984, η Lancia παρουσίασε το μοντέλο που θα αντικαθιστούσε τόσο την Gamma, όσο και την Trevi. Το αυτοκίνητο έκανε την εμφάνισή του αρχικά τον Οκτώβριο στη Βιέννη, σε μία εκδήλωση για τον Τύπο, ενώ το κοινό την γνώρισε από κοντά 2 μήνες μετά, στην έκθεση του Τορίνο. Σχεδιασμένη από τον Giorgetto Giugiaro, η Thema, όπως ονομαζόταν, διέθετε αυστηρές και λιτές γραμμές που άρμοζαν σε μία πολυτελή λιμουζίνα, ενώ ο κεκλιμένος εμπρόσθιος πρόβολος χάριζε στο όχημα το δυναμισμό των ιταλικών μοντέλων.



Η Thema χρησιμοποιούσε την ολοκαίνουργια πλατφόρμα «Type Four», ή «Tipo Quattro», την οποία μοιραζόταν με το Saab 9000, που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά, καθώς και με το Fiat Croma και την Alfa Romeo 164, που παρουσιάστηκαν το 1985 και 1987 αντίστοιχα.

Η Ιταλίδα κυκλοφόρησε αρχικά μόνο με 4θυρο sedan αμάξωμα, και ήταν διαθέσιμη με 4 επιλογές μηχανικών συνόλων. Η γκάμα των βενζινοκινητήρων ξεκινούσε με τον δίλιτρο 8βάλβδιδο twin cam, ο οποίο σε ατμοσφαιρική μορφή απέδιδε 120 ίππους και σε turbo 165 PS. Στην κορυφή βρισκόταν η Thema 6V, η οποία χρησιμοποιούσε ένα V6 μοτέρ 2.849cc με ισχύ 150 PS, που ήταν εξελιγμένο με σκοπό την ομαλή λειτουργία, ενώ παράλληλα ένας turbodiesel κινητήρας, 2,445cc και 100 ίππων ολοκλήρωνε την τετράδα.



Το 1986, έκανε την εμφάνισή της η station wagon εκδοχή της Thema, η οποία ήταν σχεδιασμένη από τον Pininfarina. Την ίδια χρονιά, παρουσιάστηκε η απόλυτη Lancia Thema, που είχε την διακριτική ονομασία 8.32 και εξελίχθηκε με σκοπό να έχει καταιγιστικές επιδόσεις.

Προκειμένου να δημιουργηθεί η κορυφαία και ιδιαίτερη έκδοση, η Lancia απευθύνθηκε στο Maranello, μία κίνηση που είχε γίνει ξανά στο παρελθόν και απέδωσε ως καρπό την επική Stratos.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Advertisement