
MINI Rocketman: Μπορεί η νέα κατηγορία «E-car» να φέρει πίσω το αυθεντικό MINI;
Το νέο Segment E της ΕΕ κάνει πραγματικότητα τα προσιτά και αστικά EVs.
Το όραμα του ΜΙΝΙ των αυθεντικών διαστάσεων επιστρέφει.
Η Ευρώπη απαντά στις κινεζικές προκλήσεις.
Το Rocketman των €20.000 ξανασυστήνει την ΜΙΝΙ ως εταιρεία που άλλαζει την αυτοκίνηση.
autoagora Team
Το νέο Segment E της ΕΕ κάνει πραγματικότητα τα προσιτά και αστικά EVs
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε επίσημα το «πράσινο φως» για τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γνωστής ως Segment E ή “E-car”. Στόχος της, να κάνει πραγματικότητα το όραμα των προσιτών, ελαφριών και καθαρά αστικών EVs, με τιμή €15.000 – €20.000. Κάπως έτσι, η Ευρώπη αποκτά το δικό της αντίστοιχο των ιαπωνικών Kei cars, που εδώ και δεκαετίες αποτελούν το θεμέλιο της ιαπωνικής αυτοκίνησης.
Για τη MINI, αυτή η εξέλιξη μοιάζει σαν να γράφτηκε αποκλειστικά για εκείνη. Ένα brand που χτίστηκε πάνω στην ιδέα του «μέγιστου χώρου με το ελάχιστο μέγεθος», βλέπει επιτέλους το θεσμικό πλαίσιο να ευνοεί αυτό ακριβώς που την έκανε διάσημη: την απλότητα.
Το όραμα του ΜΙΝΙ των αυθεντικών διαστάσεων επιστρέφει
Το 2011, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η MINI παρουσίασε το Rocketman Concept, ένα πρωτότυπο μήκους μόλις 3,4 μ., με τρεις πόρτες, χαμηλό βάρος και χαρακτήρα «παιδιού της πόλης». Η σχεδίασή του τίμησε το αυθεντικό Mini του 1959, όμως η παραγωγή δεν προχώρησε ποτέ – το κόστος μιας αποκλειστικής πλατφόρμας της κατηγορίας Α τότε ήταν απαγορευτικό. Δεκατέσσερα χρόνια μετά, το Rocketman μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ. Η κατηγορία E-car μειώνει το ρυθμιστικό βάρος και το κόστος συμμόρφωσης, επιτρέποντας στις εταιρείες να κατασκευάσουν πραγματικά φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς να θυσιάζουν ασφάλεια ή τεχνολογία.

Το 2011, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η MINI παρουσίασε το Rocketman Concept, ένα πρωτότυπο μήκους μόλις 3,4 μ., με τρεις πόρτες, χαμηλό βάρος και χαρακτήρα «παιδιού της πόλης».
Η Ευρώπη απαντά στις κινεζικές προκλήσεις
Η νέα κατηγορία δεν είναι απλώς τεχνικό ζήτημα. Είναι και πολιτική κίνηση. Η ΕΕ επιχειρεί να προστατεύσει τη δική της βιομηχανία από τις φθηνές κινεζικές εισαγωγές, προσφέροντας ταυτόχρονα προσιτή ηλεκτροκίνηση στους πολίτες.
Όπως τα Kei cars στήριξαν τη Suzuki και τη Honda, έτσι τα E-cars θα μπορούσαν να δώσουν νέα πνοή σε ευρωπαϊκές φίρμες όπως η Fiat, η Renault και φυσικά η MINI.
Η MINI, που τα τελευταία χρόνια «μεγάλωσε» μέσα από μοντέλα όπως το Countryman και το Aceman, έχει χάσει κάπως το στοιχείο του «big inside small outside» που την καθιέρωσε. Ένα Rocketman παραγωγής, μικρότερο από το Cooper, θα μπορούσε να τη φέρει πίσω στις ρίζες της — ως το πιο «έξυπνο» μικρό premium EV της Ευρώπης.
Το Rocketman των €20.000 ξανασυστήνει την ΜΙΝΙ ως εταιρεία που άλλαζει την αυτοκίνηση
Το ερώτημα είναι αν μπορεί να υπάρξει κερδοφορία σε τόσο μικρό όχημα. Το BMW Group πιθανότατα θα χρειαστεί συνεργασίες ή κοινές πλατφόρμες, ίσως με άλλους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Αν όμως η MINI καταφέρει να προσφέρει ένα ηλεκτρικό Rocketman με αυτονομία 200-250 χλμ. και τιμή κάτω από €20.000, τότε θα μιλάμε για ένα πραγματικό σύμβολο της ευρωπαϊκής ηλεκτροκίνησης.
Η κατηγορία E-car μπορεί να αποδειχθεί κάτι πολύ περισσότερο από μια αγορά μικρών ηλεκτρικών για την πόλη. Μπορεί να γίνει το πεδίο όπου η Ευρώπη ξαναβρίσκει την καινοτομία της, και η MINI ξανασυστήνεται ως εκείνη η ευφυής, παιχνιδιάρικη εταιρεία που άλλαξε την αυτοκίνηση το 1959.