autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ο στρατιωτικός όρος & ο χαρακτήρας του Popeye μας έδωσαν την Jeep

Ο στρατιωτικός όρος & ο χαρακτήρας του Popeye μας έδωσαν την Jeep

29/10/2025

Το όνομα μιας μάρκας που «βάφτισε» ολόκληρη κατηγορία.
Ο στρατιωτικός όρος που διαβαζόταν «λάθος» και μας έφερε την Jeep.
Ο χαρακτήρας του Popeye που «πήγαινε παντού».
Το όνομα κατοχυρώθηκε μετά το τέλος του πολέμου.

autoagora Team

Το όνομα μιας μάρκας που «βάφτισε» ολόκληρη κατηγορία

Όταν ακούς το όνομα Jeep αμέσως σου έρχεται στο μυαλό ένα όχημα εκτός δρόμου. Ειδικότερα μέχρι και πριν 10-20 χρόνια, όλα τα οχήματα που σήμερα ονομάζουμε SUV, τα αποκαλούσαμε «Τζιπ». Ακόμα και στην άδεια κυκλοφορίας, τα οχήματα της κατηγορίας έγραφαν «τύπου τζίπ». Ωστόσο όπως έλεγε και η διαφήμιση, «Jeep: There is only one», η Jeep είναι μια μάρκα με ιστορία 80+ ετών.

Ο στρατιωτικός όρος που διαβαζόταν «λάθος» και μας έφερε την Jeep

Οι ρίζες της ξεκινούν από τον Β` Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ο αμερικανικός στρατός ζητούσε ένα σκληροτράχηλο όχημα γενικής χρήσης, ή αλλιώς «General Purpose» στα αγγλικά. Τα αρχικά «GP» (Τζι Πι) του όρου, χρησιμοποιούνταν από τους Αμερικανούς στρατιώτες για συντομία, με αποτέλεσμα το όνομα «Τζιπ».

Ο χαρακτήρας του Popeye που «πήγαινε παντού»

Μια άλλη θεωρία για το πώς η αμερικανική φίρμα πήρε το όνομά της, έρχεται από το κόμικ του Popeye, του ναύτη με την υπερφυσική δύναμη που προερχόταν από την κατανάλωση σπανακιού. Περί το 1936, είχε κάνει την εμφάνισή του στο συγκεκριμένο κόμικ ένας χαρακτήρας που μπορούσε να πηγαίνει παντού, ο Eugene the Jeep. Όταν λίγα χρόνια αργότερα κυκλοφόρησαν τα πρώτα οχήματα GP που σκαρφάλωναν βράχια και περνούσαν μέσα από λάσπες και χιόνια, οι Αμερικανοί στρατιώτες το συνδύασαν με τον Eugene, με τα αρχικά του ονόματός τους, να κάνουν ακόμα πιο εύκολη την σύνδεση.

Το όνομα κατοχυρώθηκε μετά το τέλος του πολέμου

Με το τέλος του πολέμου, η Willys-Overland δεν έχασε την ευκαιρία και κατοχύρωσε το όνομα Jeep, που έτσι και αλλιώς χρησιμοποιούταν για τα μοντέλα της. Το 1945, λανσάρισε το πρώτο πολιτικό της όχημα που αποτέλεσε πραγματικό εργαλείο για πολίτες και επαγγελματίες της άγριας βόρειας Αμερικής, δημιουργώντας έναν πραγματικό θρύλο της αμερικανικής κουλτούρας και μια μάρκα ορόσημο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

STOCKCENTER