
Skoda Superb TDI: Κατέρριψε παγκόσμιο ρεκόρ με 2.831 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό!
Το ρεκόρ που έγραψε ιστορία.
Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε με ένα πλήρως εργοστασιακό Skoda Superb.
Ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι Miko Marczyk.
Το επόμενο βήμα: πάνω από 3.000 χιλιόμετρα.
autoagora Team
Το ρεκόρ που έγραψε ιστορία
Η Skoda κατάφερε κάτι που μοιάζει απίστευτο στη σημερινή εποχή της ηλεκτροκίνησης: ένα Superb 2.0 TDI διένυσε 2.831 χιλιόμετρα με ένα μόνο γέμισμα, γράφοντας το όνομά του στο βιβλίο Guinness και αποδεικνύοντας ότι το diesel, αν και υπό «αποχώρηση», δεν έχει πει την τελευταία του λέξη.
Πίσω από το τιμόνι βρισκόταν ο Miko Marczyk, Πρωταθλητής Ράλι Ευρώπης 2025, ο οποίος οδήγησε το Superb σε μια διαδρομή-μαραθώνιο που ξεκίνησε από την Πολωνία και πέρασε από Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία και Βέλγιο, επιστρέφοντας στη βάση του χωρίς ούτε μία στάση για ανεφοδιασμό. Το ρεζερβουάρ των 66 λίτρων αποδείχθηκε αρκετό για να γράψει ιστορία, με μέση ταχύτητα 80 χλμ./ώρα και κατανάλωση μόλις 2,61 λίτρα/100 χλμ.
Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε με ένα πλήρως εργοστασιακό Skoda Superb
Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε με ένα πλήρως εργοστασιακό Skoda Superb, εξοπλισμένο με τον δίλιτρο TDI των 150 ίππων και αυτόματο κιβώτιο DSG. Οι μοναδικές επεμβάσεις ήταν η χρήση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης και ανάρτησης χαμηλωμένης κατά 15 χλστ., βελτιώνοντας τον συντελεστή οπισθέλκουσας. Σε κάποια σημεία της διαδρομής, όπως στη Γαλλία, η κατανάλωση «έπεσε» ακόμα και στα 2,2 λίτρα/100 χλμ., χάρη στις ιδανικές συνθήκες και την ομαλή οδήγηση.
Ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι Miko Marczyk
Ο Marczyk, γνωστός για την ταχύτητα και την ακρίβειά του στα χωμάτινα ράλι, απέδειξε πως η πραγματική δεξιοτεχνία δεν είναι μόνο στο πόσο γρήγορα μπορείς να πας, αλλά και στο πόσο λίγο καύσιμο μπορείς να κάψεις. Με τη στήριξη ενός συνοδευτικού οχήματος που ρύθμιζε το ρυθμό και τη διαδρομή, απέφυγε άσκοπες επιταχύνσεις, φρεναρίσματα και διατήρησε σταθερή ταχύτητα για εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Το επόμενο βήμα: πάνω από 3.000 χιλιόμετρα
Ο Πολωνός οδηγός δεν σταματά εδώ. Ήδη έχει θέσει τον επόμενο στόχο: να σπάσει το φράγμα των 3.000 χλμ. με ένα μόνο γέμισμα, πιστεύοντας ότι με καλύτερες θερμοκρασίες και υψηλότερης ποιότητας καύσιμο, το νέο ρεκόρ είναι εφικτό. Παρά τη στροφή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση, το επίτευγμα του Superb υπενθυμίζει κάτι απλό: όταν μιλάμε για μακρινά ταξίδια και οικονομία, το diesel παραμένει βασιλιάς. Και η Skoda μόλις το απέδειξε — με τρόπο που δύσκολα θα ξεπεραστεί.