Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Suzuki Swift GTi: Το σχιζοφρενικό 1300άρι
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Suzuki Swift GTi: Το σχιζοφρενικό 1300άρι

Διαβάστηκε από 33241 αναγνώστες - 28/11/2023

Στην Ελλάδα απέκτησε το προσωνύμιο «samurai». Δημιούργησε αστικούς μύθους που έλεγαν ότι το μοτέρ του προοριζόταν για μοτοσυκλέτα. Ήταν ένας μικρόσωμος Ιάπωνας με πολλά νεύρα, και ονομαζόταν Suzuki Swift GTi.

Η ονομασία «GTi» έχει γίνει συνώνυμη με τις γρήγορες εκδόσεις των αυτοκινήτων. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1961 από τη Maserati, ενώ έγινε διάσημη το 1976 με το VW Golf MK1 GTI. Σύντομα, το αρκτικόλεξο που σήμαινε «Gran Turismo Injection», συνόδευε αρκετά πυραυλάκια, όπως το Peugeot 205 GTi και το Citroen AX GTI. Τη δεκαετία του 1980, ήρθε να πάρει μέρος στον πόλεμο των hatchbacks ένας Ιάπωνας μαχητής, που έγινε γνωστός ως Suzuki Swift GTi.
Το γνωστό σε εμάς Swift, στην μητέρα Ιαπωνία ονομαζόταν «Cultus». Η πρώτη γενιά του μικρού αυτοκινήτου εμφανίστηκε το 1983, και ήταν η είσοδος της εταιρείας σε οχήματα μεγαλύτερα των kei cars. Το 1985 το μοντέλο ήρθε και στη Γηραιά Ήπειρο, με την ονομασία που όλοι ξέρουμε.



Το 1986, η εταιρεία έκανε ένα facelift στο όχημα. Οι αλλαγές δεν ήταν μόνο οπτικές, καθώς τα πίσω φύλλα σούστας έδωσαν τη θέση τους σε ελατήρια, ενώ δημιουργήθηκε και η καυτή, γρήγορη έκδοση GTi. Κάτω από το καπό βρήκε θέση ένας κινητήρας 1300 κυβικών, ο οποίος είχε ηλεκτρονικό ψεκασμό (εξού και το «i» στην ονομασία) και δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή με διπλούς εκκεντροφόρους, που του χάριζαν 97 ίππους. Παράλληλα, οι Ιάπωνες εξόπλισαν το όχημα με μεγαλύτερα φρένα και βελτιωμένη πίσω ανάρτηση.

Εξωτερικά, το μοντέλο διαφοροποιούταν από τα ταπεινά αδελφάκια του χάρη στον νέο, ογκώδη προφυλακτήρα, ο οποίος διέθετε μεγάλους ορθογώνιους προβολείς ομίχλης. Ας μην ξεχνάμε πως βρισκόμασταν στα μέσα της δεκαετίας του 80, και οι συγκεκριμένες λεπτομέρειες θεωρούνταν must στα sport αυτοκίνητα της εποχής. Στο πλάι υπήρχαν μεγάλα sideskirts, και πίσω μία διακριτική αεροτομή.



Στο εσωτερικό, η Suzuki έβαλε κόκκινες λεπτομέρειες στις ταπετσαρίες και τον πίνακα οργάνων, προκειμένου να βάλει τον οδηγό στο πολεμικό κλίμα.
Και η κατάσταση που επικρατούσε στο δρόμο, ήταν όντως πολεμική. Ο κινητήρας, που έγραφε περήφανα «Twin Cam» στο καπάκι, απαιτούσε να δουλεύει ψηλά. Μέχρι τις 3500 στροφές ανά λεπτό ουσιαστικά... κοιμόταν, ενώ μετά αποκτούσε ένα σχιζοφρενικό ξέσπασμα που συνέχιζε μέχρι τον κόφτη, στις 7400rpm.

 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Η δεύτερη, ισχυρότερη γενιά
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις