Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Πρώτη βόλτα με καμουφλαρισμένο VW I.D. στο Κέιπ Τάουν.

Το πίσω μέρος του I.D. είναι εμφανώς μεγαλύτερο από εκείνο της BMW i3

Το VW I.D. έχει τις ίδιες διαστάσεις με το Golf, αλλά είναι λίγο ψηλότερο και πλήρως αεροδυναμικό

Πίσω από το τιμόνι του I.D. Δυστυχώς οι φωτογραφίες του cockpit εξακολουθούν να απαγορεύονται αυστηρά

Στο εσωτερικό έχετε περίπου 10 εκατοστά περισσότερο χώρο εξαιτίας της έλλειψης κινητήρα

Αποκλειστικό: Οδηγούμε το Νέο VW ID

20/12/2018

Στόχος είναι να γίνει το λαϊκό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τα τέλη του 2019. Συμπαγές, ευρύχωρο, και πάνω από όλα με τιμή όχι μεγαλύτερη από όσο κοστίζει ένα Golf Diesel.

Η λέξη αλλά.. εξαφανίζεται, όταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο σοβαρευτεί. Ψάχνεις για αδυναμίες, μικρά λάθη, για τυχόν ασυνέπειες και ατέλειες, αυτή είναι η δουλειά μας εξάλλου, αλλά στο τέλος της 90λεπτης δοκιμής με το πρωτότυπο VW I.D., που ονομάζεται εσωτερικά Neo, η σελίδα με τις σημειώσεις για τα μειονεκτήματα παραμένει λευκή. Ωστόσο, δεν υπάρχει πουθενά η λέξη "συναρπαστικό"...

Frank Welsch, υπεύθυνος του τμήματος ανάπτυξης της VW, κάθεται στο κάθισμα του συνοδηγού. «Δεν προσπαθούμε να βρεθούμε αντιμέτωποι με την Tesla, ούτε καν απέναντι σε ένα Hyundai Kona», εξηγεί με ηρεμία. «Εμείς προσφέρουμε ηλεκτροκίνηση για όλους». Ο στόχος είναι μια τιμή περίπου στα 25.000 ευρώ για ένα μοντέλο που θα εισάγει τους πελάτες στον κόσμο του ηλεκτρικού αυτοκίνητου. Θα παρουσιαστεί μέσα στο επόμενο έτος. Αυτή τη στιγμή δοκιμάζεται στη Λαπωνία και στο Κέιπ Τάουν. Περίπου το 75% αυτών των μοντέλων, είναι τα μεταγενέστερα αυτοκίνητα της σειράς.


Εξωτερικά σαν Golf, εσωτερικά σαν Passat
Το I.D. είναι μεταμφιεσμένο, αλλά γνωρίζουμε πώς θα μοιάζει (βλέπε σκίτσο). Το εξωτερικό μέγεθος θυμίζει Golf και ο εσωτερικός διάκοσμος Passat. H VW υπόσχεται μήκος 4,25 μέτρων, μικρές προεξοχές, κοντό καπό και πίσω αεροτομή οροφής, με αεροδυναμική τιμή cw: 0,27. Το αυτοκίνητο πατάει πάνω σε τροχούς 20 ιντσών. Το Modular Electrical Modular System (MEB), πάνω στο οποίο θα βασίζονται όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του γκρουπ, επιτρέπει ζάντες από 18 έως 21 ίντσες και καθιστά τα μοντέλα (συγκριτικά) φθηνά. Το I.D. είναι λίγο ψηλότερο από ένα Golf, αλλά εξίσου φαρδύ. Πίσω δεξιά βρίσκεται η θύρα φόρτισης για CCS με ισχύ έως 125 kW. Η μέση διάρκεια είναι από 30 έως 45 λεπτά, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας, για φόρτιση της τάξεως του 80% των μπαταριών. Το MEB είναι επίσης προετοιμασμένο για ασύρματη επαγωγική φόρτιση.


Μεγάλοι χώροι εξαιτίας της απουσίας του κινητήρα
Στο εσωτερικό έχετε περίπου 10 εκατοστά περισσότερο χώρο εξαιτίας της έλλειψης κινητήρα, κάτι που είναι αισθητό τόσο μπροστά όσο και πίσω. Το cockpit δυστυχώς υπάρχει συμφωνία να μην φωτογραφηθεί, όμως η πρώτη εντύπωση είναι ότι είναι σαφές, συνοπτικό, σύγχρονο και  χωρίς κουμπιά. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μόνο αποθηκευτικός χώρος. Πατήστε το κουμπί εκκίνησης στην πλευρά κάτω από το τιμόνι. Στη συνέχεια, επιλέξτε ταχύτητα, χρησιμοποιώντας έναν περιστροφικό διακόπτη δίπλα στην ψηφιακή οθόνη. Θυμίζει πολύ τη BMW i3. Στο κέντρο του ταμπλό, υπάρχει μια δεύτερη οθόνη για να περιηγηθείτε στα μενού. Εδώ μπορείτε επίσης να επιλέξετε τους τρόπους οδήγησης Eco, Comfort, Sport και Individual. Η μεγάλη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας θα είναι προαιρετική. Τα πάντα είναι πλήρως δικτυωμένα, φυσικά.

Απόλυτη ησυχία
Το κιβώτιο στη θέση του D και ξεκινάμε. Τρία είναι τα πράγματα που ξεχωρίζουν. Αρχικά, το I.D είναι πάρα πολύ βαρύ, πιθανόν κοντά στους δύο τόνους, δεδομένου ότι η μπαταρία ζυγίζει μόνο 230 κιλά και υλικά όπως το αλουμίνιο ή το ανθρακόνημα, θα ήταν πάρα πολύ ακριβά. Ο κινητήρας των 170 ίππων στο πίσω μέρος, έχει αρκετή δουλειά. Δεύτερον, το I.D. είναι εξαιρετικά ήσυχο στο εσωτερικό του. Δεν ακούς ούτε βουητά ούτε σφυρίγματα κατά την οδήγηση. Αυτό ήταν κάτι πολύ σημαντικό για τη VW. Τρίτον, η απόκριση στην ενεργοποίηση του πεντάλ γκαζιού εξακολουθεί να είναι αρκετά απότομη, τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και κατά την επιβράδυνση. Στην VW, εργάζονται πάνω σε αυτό. Όμως στο Β mode, το I.D καθυστερεί όταν το πόδι φεύγει από το δεξί πεντάλ. Σύμφωνα με  τον Frank Bekemeier, επικεφαλής της τεχνολογίας VW για την ηλεκτροκίνηση, με αυτό τον τρόπο είναι δυνατή η οδήγηση με ένα πεντάλ. Τίποτα περιττό δεν υπάρχει ανάμεσα στο οδηγό και το Ι.D., ούτε καν τα paddles πίσω από το τιμόνι. Μόνο ότι είναι απαραίτητο. Το κλιματιστικό οξυγόνου με την αντλία θερμότητας έχει τοποθετηθεί μπροστά, επομένως δεν υπάρχει μπροστινός αποθηκευτικός χώρος.


Με μικρό κύκλο στροφής μα τεράστιο πορτ-παγκάζ
Ο χώρος αποσκευών του πεντάθυρου μοντέλου, θα αντιστοιχεί περίπου σε αυτόν ενός Golf, δηλαδή 380 έως 1270 λίτρα χωρητικότητας. Στο τέλος της δοκιμής κάνουμε αναστροφή. Ο κύκλος στροφής είναι εξαιρετικά μικρός εξαιτίας του μεγάλου χώρου για τους τροχούς, δηλαδή περίπου δέκα μέτρα. Αντίθετα, η κατανάλωση ή η πραγματική αυτονομία, ειδικά σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, δεν μπορούν να καθοριστούν επακριβώς επί του παρόντος. Για αυτό που είμαστε σίγουροι, είναι ότι μια τετρακίνητη και μια σπορ έκδοση θα ακολουθήσουν αργότερα. "Τελικά;", ρωτά ο Frank Welsch κοιτώντας με στα μάτια. "Σου αρέσει;" Στη VW δείχνουν πεινασμένοι μετά από όλα τα σκάνδαλα και τις αναφορές τρόμου των τελευταίων ετών. Εντάξει,. το πιο πιθανό είναι ότι το I.D δεν θα είναι το πιο συναρπαστικό, όμορφο, και ασυνήθιστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο,  αλλά πιθανότατα θα αποδειχθεί το πιο λογικό e-car. Πάνω από όλα, μαζική συμβατότητα και αυτό από μόνο του αποτελεί επίτευγμα.
 
Συμπέρασμα: Η VW κατασκευάζει κάτι αξιόλογο που θα αντισταθμίσει τα σκανδαλώδη λάθη του παρελθόντος. Αυτό το αυτοκίνητο οφείλει να κρατήσει την υποσχέση της VW, δηλαδή την προσιτή ηλεκτρική κίνηση για όλους. Η πρώτη δοκιμή, ένα χρόνο πριν από την κυκλοφορία του στην αγορά, υποδηλώνει ότι το αυτοκίνητο θα εκπληρώσει αυτή την υπόσχεση. Εάν παραμείνει σε τιμές κοντά στα 25.000 ευρώ, αυτό θα αποτελέσει μια πολύ καλή είδηση για όλους τους οδηγούς που θέλουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση και μια πολύ κακή για όλους τους νεωτεριστές που δουλεύουν επίσης πάνω σε entry-level ηλεκτρικά μοντέλα.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις